Starkt med nästan en hel period 4 mot 5
Att slå Brynäs borta med flera spelare borta är en styrka, Gunnarsson Pilut och Wärn bäst i mitt tycke, Figren visade också att han blir nyttig för HV!
Riktigt stark vinst, vi vann tydligen till och med skotten trots 12 min i BP? eller var det 14?
Kändes som Brynäs nästan var farligare i den här matchen ändå. Så riktigt starkt att vinna.
Gunnarsson gjorde en riktigt bra match tycker jag, med många vassa räddningar, det var nog ganska avgörande för denna match.
Samt lite flyt med kanske nåt billigt mål för HV egentligen.
Fick in tipset med tack vare Jakola, kul
JP-femman
5: Robin Figren
4: Jonas Gunnarsson
3: Martin Thörnberg
2: Eric Brännström
1: Lawrence Pilut
Matchens lirare:
HV71: Robin Figren, forward. Var bäst i ett ganska blekt HV där ingen spelare stod ut. Men var den enda som skapade något i de två första perioderna.
Brynäs: Aaron Palushaj, forward. Är allt som oftast livsfarlig i anfallszon. Började bra, bleknade dock ju längre matchen gick.
Highlights: shl.se/gamecenter/qTJ-3n1to2 … icles/post
Ingen bra match men vinst och bra jobb av boxplayspelarna. Håller inte i längden att få så mycket boxplay, måste bli bättre och framförallt tycker jag tempot och omställningarna gick på tok för sakta.
Tycker däremot juniorerna var bra i HV.
Någon som vet var man kan se PKn?
J&J, vilket jävla jobb de lagt ned efter tappat typ alla.
ANTON BENGTSSON!!! Behöver inte säga något.
Engwall, herrejävlar. Sargstyrka man inte sett sen Dahlén.
Wärn, så jävla bra, accepterar sin roll, där är han europeisk toppklass.
Såg matchen i efterhand men jävlar vilken krigarinsats! Ingen större finess i spelet men att lyckas slå Brynäs på bortaplan utan 4 toppspelare är starkt!
HV tar väldigt många onödiga utvisningar men domarnivån i sista perioden är så sjukt låg. Visst, Berglund kör en crosschecking i bröstkorgen (inte i ansiktet som många vill få det till) direkt efter målet men pajasen Granström spelar ju över! Sen får Berglund ta ett flertal slag, utan handskar, utan att slå tillbaka. Sen lyckas domarna ta 2+2 på Berglund för roughing och holding(!!).
I samma period får Tedenby en klubba i crosschecking på blå efter att ha åkt ihop med en Brynäs-spelare - inte meningen såklart men Brynäs-spelaren tar upp klubban kör upp den i ansiktet på Tedenby. Tycker personligen att man ska släppa på sånt men om Berglund fick en 2:a för holding ( ) så borde det ha resulterat i en utvisning.
Några minuter senare får Figren en klockren crosschecking när han rusar mot mål. Tycker återigen att man bör fria men ingen större skillnad mot Berglund crosschecking. Båda skyddar sitt målområde, det sker efter avblåsning och ingen spelare blir träffad i ansiktet.
Det är inte lätt att vara domare men gillar verkligen inte domarna faller för hemmatrycket och tar billiga utvisningar när hemmalaget jagar kvittering/reducering. Händer alldeles för ofta men såklart även till HVs fördel ibland.
Reaktionerna efteråt är också talande. Figren sitter kvar och förstår att det är en del av spelet, både när man gör det och när man råkar ut för det. “Tuffingen” Granström däremot tål fan inte att nån rör honom, han har monopol på att spela så, och blir fly förbannad, tillsammans med övriga brynäsare. Samma sak i situationen med Mikael Johansson jämfört med den med Tedenby. Brynäsarna är som sin publik, efterblivna och tål fan ingenting, medans Tedenby reser sig och åker ut i båset. Men det är antagligen lite därför vi vinner matchen, vi har fokus på rätt saker. Hade domarna varit kompetenta i dessa situationer hade de dessutom gynnat oss mer än vad som blev fallet (kvittades väl, 2 min på Sundqvist efter Thörnberg-situationen och 2 min extra på oss efter den med Berglund som borde varit 2 min Sundqvist, 2 min Alcén på Tedenby, 2 min på Kilström när han kör på Figren om man går på att Berglund ska ut och sen borde det varit minst kvittning när Berglund åkte) men man får hoppas att domarna lär sig läsa av sånt, det är ju andra matchen för säsongen för de randiga också.
Kasta handskarna är matchstraff. Så kvittning när Berglund krosscheckade vilket jag tycker han gjorde. Sånt som FBK håller på med efter avblåsning och jag hatar. Granström har inget försvar för sitt beteende.
JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJaa<aAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA