Omgång 2: HV71 - Frölunda HC

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Åh så skönt! Viktigt!

Härligt! Det var dom verkligen värda! Riktigt bra och kul match att se. Jag tycker HV vinner rättvist.

Gunnar! Planens gigant! Han och vår Danske dynamit va bäst ikväll!

Ja
Detta trodde man inte efter debaclet i Ängelholm.
:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Fan så gött! Vilken skillnad på insats

Yeeeeees! Viiiiiiiktiiiigt!

HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄRLIGT!!! :smiley: Tre välförtjänta pinnar!

Om Joel tycker jag INTE :exclamation:

Puh… så jäkla välförtjänt.

Säger det. Vår danske kompis kommer bli en toppback i år.
Han är väldigt underskattad.

Avgå alla, vi fick inte 21 poäng i matchen. Gjorde inte mål i alla power play och släppte in mål i bp. Höll inte nollan.

Sparka ALLA! Särskilt Hult du var sämst på banan.

Okidoki, Yoda

Både skinnvästarna och Glennlunda har noll poäng så här långt… :sunglasses:

Kaffe, kaka, första raka.

En klart bättre match än mot Rögle. Det här bygger vi vidare på.

Skål där. Fy fan vad skönt.
Nu ska jag fira, med ordentligt starka Vikingamjöd, inkl hornen på knoppen, (inte snoppen) :smiley:

Detta är det HV jag älskar! Fullt krig i 60 minuter där man vägrar vika med sig! Fantastiskt!
Första gången denna säsongen man ser ett engagerat och påslaget HV.
Som grädde på moset så slipper jag och flera andra gapa om att folk ska avgå eller egna hjärnblödningar. Underbart. Tack grabbar, äntligen en riktig laginsats.

Viktiga tre poäng.

Många spelare förtjänar plus. Men Gunnarsson är onekligen matchens lirare.
Vill även lyfta Christian Sandberg.

Vissa frågetecken blev till utropstecken idag. Vissa frågetecken kvarstår.

De kommande matcherna blir extremt spännande.

Efter den här matchen är jag faktiskt lite optimistisk. Helt okej specialteams och spel över lag.

En gedigen laginsats ikväll. Skönt att se att man orkar spela med samma intensitet i hela matchen. I år tror jag att gedigna laginsatsen över 60min kommer att vara helt avgörande för att nå framgång, eftersom HV till viss del saknar spelare som kan vinna matcher på egen hand. I år kommer kollektivet vara viktigare än någonsin.