Hoppas att Fröberg och resten av laget kan göra en bättre
match mot svenska mästarna Frölunda än matchen mot Rögle
i lördags. Linus Sandin kan troligtvis spela igen efter en hjärnskakning.
Kan väl fortsatt tycka det är märkligt att Sandberg får fortsätta gå med storebror och Camara. Men bra att man i övrigt testar nytt.
Ger dock underkänt till Lillis som malt hela försäsongen med samma kedjor, trots att det inte funkat, bara för att sen i omgång två börja röra om.
Om det är något försäsongen är till för är det att testa sig fram för att inför premiären förhoppningsvis hittat rätt med några formationer.
Att som Lillis tjata om tålamod på försäsongen för att sen när det faktiskt gäller nåt börja röra om, det han själv gav som en förklaring till förra årets fiasko, är onekligen rätt bakvänt.
Men, men. Bra att han testar något nytt. Hade dock gärna sett att han gjort det redan efter förlusten mot Frölunda i augusti…
Håller verkligen med om det, han får inte ut sin fulla potential av att spela där. Just sånt här får mig koka! Alla vet hur bra han är då borde han få mkt bättre omgivning.
Thörnberg-Holmström-Sandberg hade jag hellre sätt.
Allt repekt till Oscar sundh. Älskar honom för vad han gjort i hv!
Men nu är de dags att han får spela på sin ”riktiga” position.
Han ska spela tredje, fjärdekedja.
Tror han blivit en i familjen för mycket.
Oscar spelar ju alltid i en tredje/fjärdekedja. HV har ju, enligt många, bara tredje och fjärdekedjor. Oaktat det, ska man nog inte ta det för allvarligt på i vilken ordning man skriver vare sig kedjor ellet femmor.
Nej verkligen inte. Inför matchen mot Rögle skrev HV sina femmor i en ordning på Instagram, medans Cmore publicerade femmorna i helt omvänd ordning på TV. Det enda man kan gå på är vilka spelare som spelar ihop.
SUUUUUCK vilka mellanmjölk kedjor, man fördelar den lilla spets man har jämnt på 4 kedjor, Vad gör Sundh där lixom? suck enda kedjan jag gillar är Öneruds.
Sen vill jag se mycket istid på Emil J, Kinvall, Martinsson ikväll. Vi har värvat dessa till att vara ledande spelare, så ge dem istid att vakna nu.
Hade gärna sätt Thörngren eller Sundh på bänken till förmån för Zion också, vi måste ha in mer offensivt krut kan inte ha en massa brunkare som brunkar runt
Tycker Sanny Lindström sätter lite huvudet på spiken.
Hv spelade med 8 backar och snittade runt 10-12min vilket bara skapar problem för backarna.
Backar gillar att spela mycket och ska ligga runt 20-24 min för de bästa.
Nu när man kommer in så försöker man överarbeta och gör därmed mer misstag.
Förstår inte hur en sådan rutinerad tränare som Lillis kör med detta system!
Är det order uppifrån tro för inte kan en sådan rutinerad coach Lillis och gammal back som Rahm tycka det är det bästa, eller?
Känns som det är lite välgörenhet att spela i HV71 där alla ska spela lika mycket.
Kommer bli riktigt tufft ikväll då Frölunda är ett mycket vassare lag än Rögle.
Hemmaplan och en laddad publik kan vara det som avgör. Men vi måste upp 10 snäpp än mot Rögle!
Niklas Rahm säger inför Frölunda matchen att vi har ett stabilt grundspel och att spelarna känner sig trygga i spel systemet,det är ju för helvete det som är Hv:s problem och har varit så i flera år nu,han står alltså och ljuger oss rakt upp i ansiktet,detta uttalande är ett stort hån mot oss Hv fans.
Och vad gör Sundh i pp?alla lika mycket speltid jävla sosse hockey!,jag bli mörkrädd för Hv:s tränar trojka!!
Husmusen…du mellanmjölkens konung. I ditt första inlägg idag i den här tråden, suckar du och beklagar dig över “mellanmjölkskedjor”. I nästa inlägg i tråden, konstaterar du att HV bara HAR tredjekedjespelare.
I stället för att jämt och ständigt skriva om mellanmjölk, skulle det vara intressant att kunna läsa hur du tycker man ska formera kedjorna på bästa sätt. Det kanske kan bli en standardmjölk, två mellanmjölk och en lättmjölk. Eller vad har du för tankar? Det vore verkligen intressant att se dig tänka lite konstruktivt, inte bara klaga.
Men Killer…det måste du ju förstå att han vare sig ljuger eller hånar. Man tränar varje dag på detta, så det är klart han tror på det. Konstigt vore det väl annars. Man ljuger väl inte, och hånar inte, för att man tycker olika?
-zico,klart inte Rahm gör det med flit men det känns som ett hån och ibland lackar man ur,spel systemet är ett sorgebarn som inte fått nån vidare respons hos Hv lirarna tyvärr.
Johan Matsson var verkligen inte bra i Frölundas match mot Brynäs, så om det är bra att Frölunda byter målvakt återstår att se.
Sen tycker jag nog att HV faktiskt har ett spelsystem och en spelidė. Systemet, i sin fulländning, är dock för svårt och riskfullt samtidigt som spelarna slarvar något enormt när det gäller passningarna. Passningarna sitter sällan på bladet, de är både oprecisa och ofta för lösa ibland för långa och för hårda med icing som följd. På gårdagens träning körde man med en enklare och säkrare variant som jag hoppas man fortsätter med.
Sen ska det bli intressant att se vem av backarna man sätter på läktaren. I dagsläget står nog sjätte och sjunde backplatserna mellan Persson, Johansson och Williamsson. Jag själv hoppas att det inte blir Emil som petas. Han måste spelas igång och ges förtroende annars kommer han att bli ett bekymmer.
Mattson var inte bra mot Brynäs. Helt naturligt att Nicklas får chansen. I Kungsbacka va han grym, HV hade kunnat ha en 3-0 ledning om det inte va för Nicklas.