Omgång 2: HV71 - Frölunda HC

Det är för mycket som ska klaffa för att vi ska kunna vinna ikväll. Sen måste Frölunda spela lika dåligt som mot Brynäs.

Ska försöka ge mig på att vara lite positivt inställd till dagens match. Det är en fight mellan hjärta och hjärna där hjärnan tippar förlust och hjärtat en seger. Hjärtat får vinna denna gången, så vinst idag med 3-2!

Nu har jag lärt mig att man ska vara tyst om man inte kan säga något positivt så:

Kul med säsongstart och HV’s första match!

:laughing:

Såg inget från Röglematchen och premiär ikväll. La nu på hockeypaketet och givetvis höll snubben på träskorna på Canal Digital.
Där åkte rabatten. Går ju iofs ångra inom två veckor. Avbokar och håller tummarna att nästa säljare står för en korrekt klubb :confused:

Persson utanför enligt laguppställning, 7 backar. Bra

Alltså femmorna…jag fattar inte hur dom ställer upp alltså…

Martinsson ihop med Lauridsen i andra backpar ??? varför lauridsen där?

Johnsson och Williamsson…snälla

Man lixom delar ut spetsen sådär lagom, man vägrar ha ett spetsigt lag…och Kinnvall som extra back? gud förlåte en offensiv back lixom…

Och Zion ??? wru

Ursäkta mig, men du verkar helt ute. Man spelar sedan många, många år med sju backar och rullar runt. Vem som står uppställd som “extra back” brukar väldigt sällan ha någon som helst betydelse. Att folk aldrig lär sig!!! Sedan är det väl Emil Johansson, inte Johnsson som back.

Och Zion??? Efter att ha sett J-20 i helgen, kan jag meddela att Zion Nybeck är lååångt ifrån redo för en plats i SHL.

Säger inte att HV inte har ett spelsystem. Säger att de inte har ett spelsystem att falla tillbaka på. Precis som du själv beskriver det :slight_smile:

Håller för övrigt med dig ang. Zion. Jättetalang. Men av det jag såg på försäsongen kändes han märkbart valpig.

Edit. Annars plus till att man faktiskt testar nytt ikväll.

Plus till att Persson petas. I ärlighetens namn spelade han sig ur laget redan ijol. Men då hade vi en viss Ytterell.

Tycker det fortfarande är märkligt att Persson fick ett A. Utgående kontrakt och gissningsvis helt utanför laget så fort vi har full backuppsättning…

Hur som. Bra att man testar nytt. Hur man än vrider och vänder på det belyser dock dagens kedjor problemet med årets HV. Forwardssidan är väldigt, väldigt tunn.

Bra. Bp direkt.

Vill bara påpeka att HV spelat 0-0 sedan jag klev in i handlingen… just sayin’

Idag spelar Hv ishockey, alla fall. Ganska stort hopp från innebandymatchen i lördags.

En icing av motståndarna, det är det bästa som hänt denna säsong!

Ser rätt piggt ut i HV ändå, lite bättre precision på passen så…

Ser iallafall någorlunda okej ut. Men det gjorde första fem förra också…

åtta nu!!!

hmm, bjudning av HV igen…

Men så vackert Sandin!!!

1:a målet!

Sandiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!! :smiley: