Omgång 2: Malmö - HV71

[size=150]Malmö IF - HV71[/size]

Seriepremiären är bakom oss. Vi kan inte få den ogjord. Däremot kan vi “göra om” säsongspremiären då vi har en förlust mot MIF på försäsongen att revanschera oss för. Emil är kry, jag är mentalt trasig, men bara en av de sakerna kan påverka utgången av denna match.

[size=150]Stille inför match[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Jag hoppades blir poäng idag. Jag bryr mig inte om hur det ser ut, bara det blir poäng. Annars kommer oron att sprida sig och det är högst oklart hur den här spretiga och till stora delar nya truppen hanterar en dålig start. Har man kommit samman tillräckligt på denna korta tid för att lösa ut det eller inte? Hoppas inte vi behöver ta reda på det. Men då krävs minst poäng idag. Hellre poäng med uselt spel än inga poäng med vackert spel.

Känner tvärtom, hoppas att spelet stämmer och att kemin är på plats!

På bekostnad av poäng?

Tankar från omgång 1 och 2 av Petersson

Tar såklart poäng och ett ihopspelat lag :wink:

Undrar om TV-sporten kommer poängtera att det är “toppen mot botten”

Fattar vad du menar. Men katastrofsäsongen 13/14 gick ju inledningsvis rätt bra sett till inspelade poäng, trots att spelet var uselt. 20/21 var vi bara usla. Så jag höjer din “Jag vill se poäng” med "Jag vill se poäng OCH ett spel som visar att vi inte kommer vara ett bottenlag i år”.

Kör en Mariestads Old Ox till varje period så det ser redan bättre ut än förra matchen! Har en riktigt bra känsla att spelet kommer sitta betydligt bättre ikväll.

Spelet är viktigare än poängen såhär tidigt på säsongen.
Men såklart att poäng är viktigt för självförtroendet i längden. Men vi måste få ett kvitto på att spelet mot Luleå handlade om nervositet och lång resa. För är vi så dåliga som mot Luleå så har vi inget att göra i SHL. Så det blir liksom 1+1 där bra spel generar poäng. I Allsvenskan räckte det med en period för Hv vilket det aldrig kommer göra i SHL!

Intressant att Fransson får chansen!

Bengtsson 7e.
Westerlund är petad.

Intressant.

westerlund petad?

Rimligt är nog att Westerlund är sjuk och dom rullar på 7 backar ikväll?

Bästa möjliga backuppsättning idag. Skrämmande dock att de just är de bästa vi kan ställa på banan.
Gillar att Fransson får chansen igen.

Westerlund är bättre än Bengtsson i mina ögon. Säkert något skäl till att han inte är med i matchtruppen

Bengtsson har fått en kanonstart, verkligen. Andra matchen och han är sjundeback i det som är en av seriens sämsta backuppställningar.

Och inför säsongen var det absolut nödvändigt att både Bengtsson OCH Westerlund exploderar. Troligt? Nej. Nödvändigt? Ja.

Känns tryggt att Nubben gav Bengtsson tre år på sig. Då har han tiiiid att hitta rätt.

Edit. Och nu såg jag att Westerlund inte spelar. Går bra nu.

Värvningen av Bengtsson är extremt märklig från första början.
3 år dessutom är ännu märkligare.
Nej det är tämligen akut att faktiskt göra någonting åt backsidan innan det är för sent. Kan liksom inte låta det gå 20 matcher och hoppas på det bästa. Hoppas på att Fransson får sitt genombrott redan i år.

Även om backsidan ser svag ut på pappret så tycker jag vi sett för några matcher för att dra nån slutsats hur bra/dåliga nyförvärven är.

Förra matchen var samtliga spelare under isen.

Westerlund var petad ändå :laughing: