Omgång 2: Malmö - HV71

Hmmm. Sjukt trubbigt framåt och det beror i huvudsak på ett ofattbart uselt passningsspel.

Återigen ser man att de allsvenska spelarna inte har tempot.

Svårt att se poäng ikväll. Två presumtiva frilägen tappades bort. Och PP? Vad i hela friden sysslar man med där?

0 skott I 5-5…

Så oerhört långsamt tempo i pp. O den allsvenska poängkungen foppa är den som sänker de mest. Tyvärr.
Han har verkligen inte shl tempo i sig.

Nu tycker jag visserligen inte backsidan blev så mycket sämre av att peta Nubbens favorit Westerlund och flytta ner treårskontrakterade Rasmus Bengtsson som sjundeback.

Men alltså. Martinsson, Glad, Andrae, Billins, Sjöholm, Fransson, Bengtsson. Det är så svagt det kan bli på den här nivån. Och då ser jag inte ens Martinsson som en given förstaback…

Man kan skylla mycket på backarna. Men jag är fortsatt inte heller så jätteimponerad av forwardssidan. Ju mer jag ser den desto mer spretigt och ogenomtänkt känns det.

Men, men. Fyra värdelösa perioder klara. 152 kvar att spela. Vi har tid att vända på detta. Helst redan i period 5 :smiley:

Vad händer om martinsson går sönder nu, det är jag orolig för

Ser det ut såhär så blir jag riktigt orolig

  • Uselt passningsspel
  • Lättläst pp
  • Virrigt försvarsspel
  • Noll spets vid skottlägen.
  • Anfallsstjärnor? Var är ni? Teden, Petersson, Miele!?

Kan bli en lång vår åt fel håll är jag rädd för.

Gillar Lejacques mer positiva vibes :smiley: Håller med, period 5 smäller det :smiley:

Stora problemet är som jag ser det uppspelsfasen, forwards får själva transportera pucken eller hamnar långt ut vilket gör det förtvivlat svårt att komma in på mål. Sen borde den här ändå namnkunniga fw-sidan kunna klara att träffa mål eller lägga bättre pass, kan man också tycka…

Nåja, slutet av första perioden skvallrar väl om att man vill vara med och slåss om 3 p när i alla fall.
PP #2 såg skapligt ut, är precisionen i sistapassningarna som fattas. Framförallt Forsberg får fila på detta.
Fransson ser bra ut. Vesel också.

Fan va äcklig han är Sylvegård

En stilla undran: vem ska göra målen?

Utnyttja detta nu då!

Representerar ju laget och deras inavlade Eslövspublik rätt väl.

Vesel har det tufft i PP…

VÄRDELÖST!!

Ingenting mot alla i första PP:t…

Kan någon väcka Andrae?

Klubba ivägen allt som oftast. PP helt sönderläst. Fisringskrampen lär sätta in efter det här. Laget är tyvärr för dåligt.

Håller helt med.

HVs enda chans med den här truppen är att bli underskattade. MIF är tippade i botten.