Omgång 20 (25/26): HV71 - Leksands IF

HV71 vs Leksands IF

Ett nytt, annorlunda, ovant spring i steget. Så sammanfattas den senaste tidens sportsliga framtoning. Saker händer, slumpmässigt och med stor förvåning. Poängen trillar in i acceptabel botten-fyra-takt. Laget beskrivs bäst som drabbat av en godartad lägesyrsel. Kristaller faller ut titt som tätt, med endast tillfällig frånvaro av debiliterande balanssymptom.

Men tydligen räcker detta för framfart i looser-cluster-stil. Inverkan av spelsystem och/eller coach verkar inte vara statistiskt säkerställbar. En oberoende icke-kopplad skalär som mäts i antal f-bomber men saknar inverkan i den fysiska rymden. En lagsammansättning som liknar månggifte i glesbyggd där endast Oh-Ah brutit sig loss från en tvivelaktig och stagnerad genpool. Med detta får vi anse oss själva lyckliga. Just nu. Timmar innan match. Efter match? Oklart.

Så med total avsaknad av möjlighet till att förutse varthän detta barkar, finner vi ro i att krama träd och sjunga med i en av, för tillfället/historiskt mest träffsäkra låttext:

Ännu en dag
Jag vaknar upp igen
Naken vid min tv som visar jorden
Som i en film
Visst är det skönt att ha det så?
För jag vet ju vad som pågår
Men inte hur det slutar.

Lukas luftar

FORZA HV71!!

10 gillningar

När det gäller låttexter är jag för tillfället mer inne på PinkFloyd.

Och då tänker jag inte på låten the Wall även om målvaktssituationen skulle kunna ge sådana associationer. Och framförallt fanns väl några matcher tidigare under säsongen man ville falla in i hymnen “tear down the wall “ Och jag tänker absolut inte på young lust.

Utan comfortably numb

1 gillning

Går dom inte ut och gör sin bästa match för säsongen i en nära livsviktig match som bör ses som SM-final för detta gäng så kan dom dra åt h-----e!

1 gillning

Som jag skrev i slutet av förra matchtråden. 6-poängsmatch hemma mot en bottenkonkurrent där man har chansen att klättra i tabellen. Ett läge HV har varit konsekvent svaga att utnyttja.

Hoppas på ett trendbrott. Hopp. Hoppet…. Ja.

16 gillningar

Solen skiner i vart fall. Ändå nåt positivt i väntan inför
:sweat_smile:

1 gillning

Med tanke på hur uselt HV71 ligger till är varje poäng välkommen, även om det blir förlust i ÖT. Ger de allt de har ökar chansen till att de får poäng med tanke på vilka de möter. Får de ingen poäng mot Leksand är det skämshatt på tycker jag.

1 gillning

Det vi kan ta med oss från matchen i förrgår är att vi faktiskt vände ett underläge till vinst och tre pinnar.
Det måste varit första för säsongen va?

Hur som haver, vi har fortfarande inte vunnit en match där vi släppt första målet. Gör vi det idag tror jag att matchen är körd.

Gör vi däremot första målet vinner vi 54,55% av matcherna. Ingen jättebedrift förvisso men alltid något.

1 gillning

Tror man viker ner sig återigen i en sån här viktig match! Man tror man är bättre än vad man är och kommer utglidandes som ett gäng isprinsessor!

Mjukglassmentaliten kommer återigen skina!

2 gillningar

Ja idag kommer småpojkarna att skiljas från karlarna eller agnarna från vetet. Finns bara vinst med 3 poäng som gäller i denna kanske säsongens hittills viktigaste match.

1 gillning

Befinner mig på Kanarieöarna och missar således min första match på 2 säsonger, förväntar mig snabba jaaa från PapaEmeritus och fullständig rapportering :grin:

2 gillningar

Man har dubbelförhoppning. Hv påväg ut mörkret och Sverige vänder sin negativa trend. Det betyder de blir dubbel besvikelse idag

2 gillningar

Jag ska göra mitt bästa kompis!

Ha det gött i värmen!

2 gillningar

Idag har man chansen att ta sig över sträcket, kommer man ta chansen? Nej!

Jodå. Det kommer fungera om ingen fucking publicerar live-tabellen.

5 gillningar

Tror på vinst idag. Spelmässigt har det inte lossnat. Däremot har det gjort det individuellt för några av våra på förhand viktigaste spelare.

Och därför tror jag det blir vinst. Våra på pappret bättre spelare kommer vinna matchen åt oss.

Med en vinst kommer folk börja snacka om att nu har det vänt för HV (vissa gör det redan nu. Vilket kan tyckas anmärkningsvärt med tanke på att man ändå fortsatt snackar om SHL:s jumbolag). Det tror jag däremot inte på. Vinst idag och vi har fortfarande en låååång väg att vandra.

3 gillningar

Vinst idag och HV är troligtvis över strecket för första gången på ett år… herregud vad man kommer ha puls

2 gillningar

Du vet ju hur det kommer sluta. HV kommer komma ut i ett rasande tempo, spela som gudar men inte lyckas göra mål.

Leksand kontrar sen in 0-1 på en icke-chans på deras första skott på mål, som rinner in bakom en tveksam Lehtinen.
Efter det går allt åt helvete som vanligt.
Alla lagen runt omkring oss i tabellen tar däremot tre poäng.

Summa summarum: Cementerade in ze botten.

Hurrah!

7 gillningar

4 senaste matcherna har man 3 vinster iaf.

Exakt min tanke, därför en röding på Leksand :rofl:

2 gillningar

Österberg dömer, Hatakka, Luoto och Lindström borta.