Omgång 20: Brynäs IF - HV71

[size=150]BRYNÄS - HV71 IF[/size]

[b]4.33 mål per match, har laget mäktat med efter uppehållet. Det är 216% av vad man gjorde innan uppehållet. Dessa mål har bidragit till att vi efter uppehållet nu ligger på 2p/match. I ljuset av detta så är det, trots en förstaperre av lhc-klass senast, helt ok.
Eyes on the price, folks!
Vi, till skillnad från Willander, är enbart intresserade av att klara oss undan kval. Någonstans norr om 1.5p/match kommer krävas, från uppehållet, för att undvika platserna kval och jättekval.

Det fladdrade ordentligt i skinkhalvorna när Stillman presenterade förra matchens laguppställning, det skall erkännas. Jag var inte glad. Nu verkar det som om Fisker Moelgaard skötte sig hyffsat oavsett ny omgivning, men jag hoppas Stille återgår till en mer sansad uppställning, ty alla som var tillgängliga mot SAIK är med i morgon. Danne-berra klarade sig tydligt från men, efter smällen.
Mycket tid och uppmärksamhet riktades mot Hammer, och eftersom han inte i Ullström-style, checkade ut från säsongen, så är iallafall jag nöjd med hans insats och ser fram emot at… DOH! … inte kunna se honom i morgondagens match heller. :frowning:

Som tidigare bekräftats från trovärdigt håll, så är Brynäs ett skitlag, och således bör vi öka upp nivån i vår PPG tracker.
Håll ut! Håll emot! Håll låda!
[/b]

[size=150]Still(a)e tankar[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Jag kommer att se matchen live, första matchen för säsongen!
Min pojkvän fick bestämma helgplaner och det blev en romantisk utflykt till Gävle, av alla städer på jorden :slight_smile:
Men men, tror på 3 pinnar!

Jag är både glad och orolig för din skull :wink:

Som vanligt behöver inte ens ta upp Schröders katt
Men före matchen så kan alla vinna

Jag kan bara prata om mig själv.
När jag kolla bakom luckan såg jag seger
Ligg lågt så att jag inte jinxat nåt

Kommer också vara på plats! Ska försöka scouta lite extra. Sitter nära båsen så ska försöka höra hur surren går mellan stillman och pojkarna!

Höjden av kärlek är att åka med sin andra hälft på romnantisk weekend, AKA bortamatch en helg i mörka november :slight_smile:
Ha det så trevligt och gapa och skrik för allt ni är värda :smiley:

Grattis! De har ju faktiskt fått lite publik på matcherna i Gävle så man inte hör när någon hostar längre. Har väl bättre attendance än LHC och LIF t ex. Kanske blir något vackert om Börje Salming också.

Måste vinna ikväll för att få riktigt häng kom igen nu!

Nån som vet om det kommer tillbaks några spelare ikväll? heja hv! Tror på vinst.

det gör det inte, om rapporterna stämmer. Först till tisdagen kanske tedenfart infinner sig.

Sjukstuga hemma så nedräkningen till matchstart känns mycket långsammare än vanligt :smiley:
Släpp pucken, domaren! Jag vill se HV fortsätta ta steg i rätt riktning.

Haha, ja kanske inte så romantiskt ur en klassisk definition, men jag blev glad ändå :slight_smile:.
Vi brukar ju gå mot DIF eller AIK varje år (bor i Sthlm) men går av naturliga skäl inte denna säsong.
Men det är inte alla som får uppleva Gävle en mulen dag i november :slight_smile:

Har en positiv känsla i kroppen. Tror på vinst! 2-4, Lill-dansken gör mål

Kul! Du får rapportera här om det sägs något intressant!
Vi sitter högt upp på långsidan.

Teden spelar ikväll?

Tisdag tidigast

Är André Petersson med idag?

Enligt JP är han inte med.

Jösses vilken fart och skicklighet Oskarshamn visar upp idag. De sköljer över Timrå spelmässigt och leder med 1-0.
Vi är ju hästlängder efter deras spel.
Vi måste upp rejält framöver om vi ska lyckas undkomma kval. Ser inget i HV71 som är i närheten av den skicklighet som IOK visar upp idag.
De dumpar oerhört sällan men när de gör det så är det två som sticker som bålgetingar på pucken. Vi dumpar och sen åker vi och byter eller så är det han som dumpar som får jaga.

Krävs oerhört mycket även idag om det ska bli poäng. Man kan inte åka och vänta på att någon annan ska lösa det utan ALLA måste bidra.

Vad är oddsen att Rödin kommer filma till sig minst en utvisning ? 1.03 kanske ?

De verkar alltid ha hemmadomare i sin lada.