Omgång 20: Brynäs IF - HV71

Säg att man mot förmodan absolut inte kunde skicka upp en spelare i en personbil till Gävle. Varför väljer man att flytta upp Glad när vi har en omskolad forward i Joey L? Hade väl varit kanon att antingen komplettera Forsberg med eller spela med just Bödker och Sam för att få igång dom? Joey är otroligt offensiv, har bra flyt just nu och bra självförtroende. Nej då sätter man in en defensiv back som. knappast lär få en halvt död kedja att växa till liv. Hade varit mycket bättre att flytta upp Hjalmarsson på Joey’s plats, upp med Joey som forward och sätt Glad som sjätteback.

Det beror väl på när man fick reda på att Daviddson var sjuk. Dessutom kanske Påhlsson hade annat för sig idag. Han kanske inte kunde spela.

LHC och IOK ser ut att torska. Nu har vi världens chans att knappa in. Hoppas Växjö gör det dom ska också.

Tror jag aldrig sett Farzan ifrågasatt ett beslut som HV tagit, bra att ngn är positiv :sunglasses:

Jag har genom åren, vilket är ganska många nu, ifrågasatt flera beslut HV har tagit. I det här fallet har jag fullt förtroende att tränarstaben vet vad dom gör och anser är bäst för laget i afton.

Ha, ha. Kör du från Jönköping till Gävle på 3,5-4 timmar, då blir det fan rikslarm och full utryckning.

Känns som vi kan överraska ikväll. Brynäs inte helt hundra är känslan.
Håller Gunnar hög klass så tror jag vi tar poäng ikväll.

Vilket lag Timrå fått ihop. Välbalanserat på alla sätt med både spets och bredd på forwardssidan. Saknar en back för att kunna utmana ordentligt.

Blomqvist som 13e och Boyce på läktaren.

lhc och Oskarshamn förlorade, läge att komma ikapp poängmässigt ikväll

Jisses vilken tunn forwardsida vi mönstrar idag. Detta blir tufft.

Edit: Är det någon som förstår varför man inte spelar Laleggia som FW, som ju faktiskt är fostrad i just den rollen, istället för Glad?

Torsk för Brynäs och de är med i träsket ihop med fem andra lag. Seger för Brynäs och de får en lucka till de fem bottenlagen.
Så är nog en viktig match även för Brynäs och en fingervisning om vart deras säsong ska ta vägen.

Bra känsla och jag tror att vi tar poäng i en ganska dålig spelmässig match som det inte kommer att blixtra om.

Äh ingen minns en fegis. Men ok 5timmar lagligt. 28 för fort så är körkortet kvar… 3,5 var nog lite optimistiskt. Men jag hade för mig det tog 4 på andra hållet när jag besökte en moster som bor där. Hmm kanske minns fel eller så var det något över begränsningen på några ställen………

Troligtvis tränarna.

Tack för svar, ringer till Tommy och frågar!

Fin hyllning av Den Störste.

Poäng idag vore en bragd med det här laget.

Gäller att hålla sig ifrån Sveriges näst störste filmare idag också.

Detta är det det enda de behöver veta innan match.
Själv tror jag det blir torsk ikväll. Igen.

Förövrigt är Hammar en ny hjälte för mig som ens ställer upp för detta lag.

Hyfsat bra inledning iaf. Dock inga direkta chanser.

Mycket pucktapp av Brynäs inledningsvis o Gunnar är bra med!

Brunnäsan som sköt i stolpen kör på Gunnar. Såg inte direkt omedvetet ut.

Sekretariatet skiter i att räkna skott eller?