Man kan undra varför i helvete AJ släpper fram Fiala på TVÅ straffar
Tycker vi förtjänar mer än 1p, men överraskad över hur dåliga straffar vi la faktiskt. Speciellt Fiala hade jag förväntat mig mycket mer av när han dessutom får lägga 2 st.
Ersberg grym igen, borde få fortsätta.
4:e raka förlusten. Jävla helvetefan då
Vad är detta för J…a fjanteri straffar som Hv lägger?!
Fiala är så nonchalant så jag blir förbannad!
Sandberg likaså!
Vi har en rejäl straffläggare i P.Carlsson och undra varför han inte fick lägga!?
Förstår inte varför de ska försöka göra det svårt vid straffarna. Ge det en chans iaf och dribbla inte bort pucken.
Det handlar ändå om 1 poäng - lika många poäng som ni har stridit för i 60 minuter!!
4 taka förlusten efter 5 dåliga HV straffar, enda godkända var Christensen som var nära
Varför lägger Jämtin straff?
Rolig match att kolla på. Campoli har börjat visa pondus. Christensen gör det bra idag också.
RÖV!!!
Christensen gör en Foppa som nästan sitter, hade varit snyggt, men icke…
Måste ge cred till Djurgårdens PP, de spelar som jag vill att HV ska göra. Mycket rörelse i sidled som öppnar upp för backskott och tröttar ut motståndarna. Och deras fans kan bidra till bra stämning om de håller sig till att heja på sitt lag som dom gjorde emellanåt. Men när dom fortsätter gapa att Nilson är en hora blir det bara pinsamt och fruktansvärt tråkigt för alla som vill se på en bra match.
Lagen gjorde sitt, publiken gjorde bort sig.
Hade vari kul om #4 hade fått lägga en straff och tystat apberget
Hmmm. När ska detta vända?
Så där ja. AJ ger bort extrapoängen genom att spela Fiala i straffläggningen. Och för att han spelar Fiala och Tedenby i samma kedja. Ingen av dom fick ut nånting! Hur svårt kan det vara att se det? Jag och alla andra byfånar såg ju det!
USEL coaching och det får AJ ta på sig.
Fy fan vilken besvikelse! HV spelade ut DIF varenda gång man kom i anfall, men puckjäveln vill ju inte in! Frustrerande. Dock var det en riktigt bra och kul match att titta på. Men jag tycker att HV hade de tyngre anfallen och borde vunnit på full tid.
Positivt är dock att Ersberg briljerar, Christensen var bra och Campoli gjorde mål. Tycker även att Sandberg och Bengtsson förtjänar beröm. Visar bra vilja.
STORT frågetecken för Tedenby! Han ser ju helt ointresserad ut! Hur ska man få igång honom igen? För det kommer att behövas.
Sen kan man fråga sig om/när det kommer in en back som kan lugna ner det defensiva spelet? Junisarna tycker jag är klart godkända, men Petrasek och Berglund är ju förskräckligt svaga i alldeles för många delar av spelet. Campoli och Kolan är godkända, men det är ju mest för att det saknas riktig konkurrens. Att vara bäste back i HV är ju som att vara bäste slalomåkare i Nordkorea, säger liksom inte jättemycket…
Tisdagen den 18 november mot FBK hemma…
Hur fan kan man låta fialanlägga två efter att fiala missat en dålig redan. Varför kör man inte Carlsson eller ridderwall. Tycker synd om en som Ersberg som gör en så jävla bra match men inte ens han kan ju rädda allt, räddar man fyra straffar på bortaplan ska man fan vinna. Jag är sjukt besviken över straffarna. Däremot tycker jag spelet var helt okej faktiskt i tre perioder och jag är mycket mer nöjd idag än sista matchen.
Ersberg ska stå nästa match, inte många returer på honom idag och vi har två riktigt bra målvakter , vilket är positivt!
Fortsätter vi så här ska vi nog kunna ta några fler vinster.
Tycker chiisdtenssen var okej och även Carlsson och Ersberg, campoli var bra.
Ja det körs mycket slalom i nordkorea…
Fan en till j* förlust på kontot, tycker vi gör en hyfsad match men långt ifrån bra, som vanligt är det försvarspelet 5mot5 som är ruggigt dåligt.
Campoli, Pilut och Erberg förtjänar creed idag. PC och Ridderwall jobbade på bra som de brukade.
För mig är det en gåta varför Emil Johansson inte får spela. Tycker williamsson är mycket sämre i defensiven… Åh va det här suger.
Nån som läste detta som jag skrev INNAN matchen
Inte dom som jobbar på C more
Nån som vet varför våran top 3 back varit PETAD dom senaste matcherna? För mig är de fullständigt horribelt att Emil Johansson inte har plats i laget just nu. Nån som vet varför?
Är han skadad? För är han inte de så är de ta mig fan tjänstefel att inte spela honom… och JO de ÄR tjänstefel!
4 raka förlusten nu Kommer sjunka som en sten i tabellen snart om detta fortsätter.
Tycker vi tappat spelet fullständigt som gjorde oss bra. Vi jobbar inte 100 & över hela banan längre och gör dom där så viktiga grejerna vi ska göra för att vinna matcher på den här nivån. Offensivt klickar det inte alltid men då gäller det att minimera misstag och spela enkelt. Inte skicka blindpassningar hit och dit och inte jobba hem när man får vändningar mot sig.
Tråkigt att se HV71 förstöra potentialen för att man rent av är lata.
Tedenby har gått ner sig även om han fortfarande har hyfsat speed så har han inte samma kraft bakom den som gjorde att han kunde ta sig förbi motståndarna. Nu är det stopp för honom överallt. Han måste bulka up sig annars kommer han knappt klara SHL-nivå. Alldeles för lätt. Se på Sandberg som väger lika mycket. Han har inga som helst problem att ta sig fram. Skillnad på massa.
Campoli och Purre bäst även idag. Märkligt att inte Purre får ta en straff som varit duktig på det tidigare år. Verkar som AJ underskattar honom ordentligt. Då hade vi vunnit.