Det viktigaste frågan kanske, hur gick det med Laine? Lägesrapport?
Jag tycker det är dags att faktiskt börja peta ett par spelare i en match. Uffe Dahlén gjorde ju det med ett gäng och det blev ju positivt tillslut.
Du tänker på när han t.ex bänkade Rhett Rakhshani ett par matcher, sen när han väl kom tillbaka så avgjorde han borta mot Frölunda med årets straff. Snurrade 360 och lurade upp Julius Hudacek på läktaren.
Så att det gav resultat då, det vet vi. Får nu se om Andreas gör samma sak. Han hade ju inga problem att bänka Fiala första matcherna.
Ja den matchen har jag inspelad, Fan vad bra Rhett var där, satte TRE straffar!
Kommentatorn: “Rakhshani mot Hudacek, Åh titta !! Den är ju så bra så man får ju … fullständigt … Jag vet inte vad, vad gööör Rakhshani ?! Det är ju så vackert så man blir tårögd. Man kan inte göra så va?! Hahaaa, Varför ler du inte Rakhshani?! Det här är underhållning, det var det vackraste jag sett på länge”
Klippet från TV: youtube.com/watch?v=Y9pgxTQBX6c
Klippet LIVE: youtube.com/watch?v=1yjvO5wsBc8
Edit: Kolla EXTRA noga på Rakhshani´s högra fot/ben i samma ögonblick pucken går i mål.
Fast varför bry sig nu
JP-femman
5+ Patrik Carlsson. Inblandad i det mesta för gästernas del. Blev målskytt, fick ett mål bortdömt och drog dessutom ett tungt
lass i HV:s boxplay.
4+ Erik Ersberg. Fick chansen mellan stolparna och stod för flera räddningar när Apgårdens offensiva spelare fick sina lägen.
3+ Chris Campoli. Har kommit igång efter landslagsuppehållet och blev målskytt för andra matchen i rad.
Stark i det fysiska spelet.
2+ Filip Sandberg. Slet hårt och skapade ytor åt sig själv och sina lagkamrater. Fin målgivande passning till Campolis 1-0 mål.
1+ Riley Holzapfel. Nyttig i boxplay och var även inblandad i en hel del offensivt.
Andreas Johansson: -Offensivt gör vi mycket bra, men det är i defensiven som vi stundtals har problem. Vi bjuder på för mycket.
Hans Särkijärvi: -Det är känslor, det är hett och det är trevligt.