Omgång 20: HV71 - Kristianstads IK

[size=150]HV71 - Kristianstads IK[/size]

HV71 möter Kristianstad på söndagskvällen i HG.
Efter förlustmatchen i skåne på fredagskvällen
så skulle 3 poäng sitta fint på hemmaplan.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Kristianstad spelar med en energi som HV inte är i närheten av. Deras spelare stod upp i båset hela tredje perioden och firade efteråt som om de hade vunnit SM-guld. Om vi inte kan matcha deras energi imorgon så blir det en ny förlust. Motivation slår klass. Så släpp handbromsen nu HV.

Enda fördelen jag ser i och med morgondagens match är hemmapubliken. Kan de tagga igång spelarna och vi får en bra första period och även sätter våra chanser så finns det en möjlighet. Annars är jag rädd att den klassiska “jul dippen” kommer här. Att förlusterna börjar radas upp och det bli panik i HV lägret.

Förutom publiken så är det 3 nycklar som gäller:

  • I morgon vill jag inte se Gunnarsson i målet. Han ska stå i båset med HV mössa, tugga tuggummi så käken nästan går ur led och öppna båsdörren. Filip Larsson ska starta och spika igen.

  • Hela arenan ska skrika [size=150]THÖRNBERG[/size] när han speakern välkomnar nr #10, Martin …

  • Kokkonen på bänken.

Idag vill jag se Thörnberg i förstakedjan, Larsson i mål och Netterberg i PP.

Usch. Truppen känns onekligen tunn. Var är nyförvärven som borde ha kommit för ett par veckor sen?

En förlust är väl inte hela världen sett till 52 omgångar, men blir det inte tre poäng ikväll innebär det att Kristianstad kommer vinna inbördes möten mot oss i grundserien. Fy fan. Vilken mardröm. Kan nån bara väcka mig!

Skulle inte bli förvånad om Gunnarsson står idag igen!
Jag undrar vad tränarna med sin enorma kunskap ser som vi andra inte ser.
Han varvar ju toppräddningar med rena rama slarvet då han har så fruktansvärt svårt att hitta pucken om han tappar den.
Jag vet ju att både spelare och tränare plus HV’s övriga styre är inne här och läser.
SNÄLLA SNÄLLA LÅT LARSSON FÅ SPELA!

Har exakt samma känsla. Det är ju bara ett fåtal som bär laget just nu.
Bakom andra kedjan är det ju bara luddigt/grumligt/fadd just nu.
Backsidan har ju saknat nåt sen start. Gunnar imponerar inte.
Frågan är hur länge det håller.

Det gick snabbt från att forwardsidan kändes bra till att den känns väldigt tunn… bara en vecka.

Men men. Jag ska ge laget chansen innan jag vänder helt.
Kom igen HV!

Känns som hela hockey-Sverige har fått Kristianstad som Allsvenskans storfavoriter helt plötsligt.
Kristianstad har fått ett flow just men kommer aldrig att hålla hela vägen. Problemet är ju som vanligt bara att vår SC inte agerar tillräckligt när vi vet om långtidsskadade samt spelare till J-VM. Det kommer kostar oss poäng i serien men förhoppningsvis så har Hult hunnit hitta spelare innan det ska avgöras. Frågan är bara med vad för det kan likväl bli fisk i hans värvningsstrategi.

Ska se matchen på plats, hade egentligen inte tänkt se någon match där förrän Hult packat, men får väl göra ett undantag…Ikväll vill jag se HV spela hockey i 3 perioder, det har de inte gjort i så många matcher denna säsong. Hoppas Thörnberg nätar!

Larsson i kassen ikväll - bra
Kokkonen i 3e tillsammans med Wennlund och Lindbäck - mindre bra.

Först och främst ska det ju finnas bra spelare lediga. Några som är värda att satsa på. Dessutom ska dom ju vilja spela i HA också. Att det letas för fullt kan du vara säker på.

Thörna lirade 18 min senast. Och gör det dessutom bra. Imponerande.

Mindre imponerad av några av de så kallade “stjärnor” som HV värvat ihop inför säsongen.

Vad vill jag ha sagt? Ge Thörna över 20 min ikväll. Därefter, ge honom livstidskontrakt.

På plats!!!

Sållet bänkad! Mycket bra beslut

Tror Thörna öppnar målskyttet idag

tyvärr de blkev netterberg

Gott :smiley:

Man kan lita på Netterberg. Kanske dags för Tommy att öppna ögonen.

Får duga :smiley: kul för honom!

Flytta ned Kokkonen till korpen och låt Netterberg ta hans plats helt istället, något som håller med? :sunglasses:

Alla utom Tommy?