Omgång 20: HV71 - Kristianstads IK

Alltså. Jag tycker Larsson ska stå nu ett tag framöver. Men att sparka en målvakt som har typ flest nollor i serien? Njaeee.

Lite mer disciplin tack. Inga fler dumma utvisningar.

Som vanligt vinner alla lag mot HV71 på grund av HV71´s slarv, de bjuder motståndarna på gratischans efter gratischans.
Men sen måste man ändå fråga vart dessa domare kommer i från? Samhall eller synskadades riksförbund?

KIK kan verkligen inte vara nöjda med det spelet… :laughing:

Låter klokt att sparka och spela med en målvakt i truppen istället för att helt enkelt bänka Gunnar och låta Larsson få spela mer.

På tal om allsvenskans domarinsats:

seg förstaperiod, trodde vi skulle ut med mer energi i benen.

Spel mot ett mål i 15 minuter.

Thörna passar bra in i första-linan, men ge han fem matcher till så kommer det sprutas in baljor.

Det är inte upplevelsen på plats.

Ja, det blir dessutom dyrt. Senaste veckan är det minst en målvakt, en back och två forwards som ska få sparken. Truppen är redan sargad efter skador, så vi behöver inte göra den tunnare. Kostnaden för att sparka alla spelare skulle bli enorm, eftersom vi då behöver plocka in nya spelare.

Jaså, är det du som sitter där borta.
Jag sitter på helt andra sidan jag, granne med “bortaklacken”. :laughing:

Måste bara säga efter första: Thörnberg. Vilken jävla legend, kommer ut som en duracellkanin på tjack och bara kör. Håller verkligen på denna nivån.

Första 10 spelade HV riktigt bra. Fart och fläkt och hyfsat passningsspel. Belönas rättvist med 1-0 efter bra tryck. Men sen. Vad hände sen? HV går ner sig i tempo och låter KIK styra spelet. Passningsspelet sjönk betydligt i kvalité. Knappt en pass går fram. Larsson fick bekänna färg sista 5 och gjorde det bra.

Men HV har så otroligt svårt att spela i egen zon med kontroll. Ofta återtar man pucken och det ser kontrollerat och lugnt ut. Men istället för att sätta igång en spelvändning med ett snabbt förstapass så börjar man klabba med otroligt konstiga kortpassningar som ofta sätter mottagaren i skiten direkt. Detta gör att HV har otroligt svårt att få ut pucken ur egen zon. Snabba spelvändningar mer eller mindre omöjliggörs på grund av detta. Och just den här delen i spelet anser jag inte har utvecklats alls under säsongen. Backarna hittar inte forwards klubblad bättre nu än i omgång 1 och forwards visar sig inte mer för backarna nu än i omgång 1. Det kuggar liksom inte i.

Tänk om Cmore kunde höja volymen på publiken, och sänka kommentatorn.
Då skulle upplevelsen här hemma bli 100% bättre.

Tänkte det samma :angry:

Hv - spelarna fipplar och sladdrar med puckarna och är nära att tappa den till motståndare nästan hela tiden

Jag har flera gånger frågat om möjligheten att titta utan kommentator (när jag var väldigt trött på Björn Geijer :smiley: ). Kanske dags art ställa den frågan. Vet att vissa streamingtjänster haft den möjligheten.

På plats jämte :slight_smile:

Inte bra nog hv

Flashback till fjolårssäsongen. Grått, trist, uddlöst.

Är väl typ Thörnberg, Vesel och Netterberg som syns i färg. Resten är svartvitt.