Alltså…Netterbergs hemjobb på andra målet! Helt jävla värdelöst och så typiskt just honom. För övrigt:
Borttappat 1: HVs 5 mot 5 spel
Borttappat 2: HVs powerplay
Ännu ej upphittat: HVs tyngd, kraft, bestämdhet och noggrannhet.
Jag brukar inte va överdrivet negativ, men det här ser INTE bra ut.
Sen är det väl så nu med en massa spelare på skadelistan att vår individuella skicklighet inte räddar oss längre. Det är utjämnat mot många andra lag nu.
Förstår inte negativiteten är inne. Hv har alltså vunnit 17 av 19 matcher.
Man spelar dessutom en ganska bra match hittills mot ett bevisat bra motstånd. Är kravet från er att hv ska vinna 52 av 52 matcher? I sånt fall förstår jag besvikelsen.
#10 har varit riktigt bra i två matcher nu. Helt otroligt vilket pannben han har.
Vilka jävla sopor dom är. Fy fan, varför kollar man på skiten. Det är för helvete ett jävla obefintligt lag som ingen vet vilka dom är som vi möter. Hur jävla svårt ska det vara.
SHL kan ni fet glömma. Vi är nya MoDo. Vi kommer bli kvar här i många många år.
Med tanke på att bara för ett par år sen vann ett guld i högsta ligan så ja. Vi BORDE vinna 52 matcher och leka hem den här skiten. Men har man en sportchef som älskar allsvenskan och vill parkera oss här så är det som det är.
Vi kommer aldrig spela i SHL igen så länge Hult är kvar i denna föreningen.
Lite roligt att du först sågar 92, som faktiskt varit rätt pigg offensivt, och sen frågar vad som hänt med 5mot5- och PP-spelet.
För det första. Som det diskuterats ett tag nu. HV må ha ett djup och på pappret bra spelare. Men vi saknar en andrakedja som kan kliva fram när förstakedjan inte levererar. Blivit extremt tydligt nu med alla skador. Och för det andra. En av de få spelare som faktiskt visat att han kan leverera framåt får snudd på minst tid i fem mot fem och PP. Han 92 som gissningsvis ligger i topp i ligan när det gäller poäng sett till speltid.
Håller med om att vi inte borde hamnat i HA och att Hult bär stor skuld. Men utifrån förutsättningarna (att vi är där vi är) så är det ju en strålande start med 17 av 19 vinster. Nu är laget skadeskjutet och kommer säkert förlora ett par matcher här och var. Men jag vågar påstå att HV slutar som seriesegrare. Idag är det lite stolpe ut…
Spelet i egen zon är så nonchalant att man blir mörkrädd emellanåt.
Med det sagt tycker jag det är lite väl negativt här inne. HV spelar fysiskt stora delar av matchen på ett sätt som inte gjorts hittills riktigt. Sedan ser det lojt ut mellan detta och det måste bort. Fokus på rätt saker. Men inte lätt att hålla sig taggad i mitten av serien mot ett bonnalag från em ort som man knappt kan peka ut på en karta…
Är man femte bäst skulle jag nog säga att det vore värt att öka på den där istiden litegranna. Jag tror ju på dynamik. Alla spelare behöver inte vara stöpta i samma form. För då kommer vi bara ha en massa Kokkonens till slut.