Omgång 20: HV71 - Linköping HC

Davidsson och Pettan måste ju riva ut ögonen på sig när de ser HVs PP…

Hade HV vetat vad PP innebär och således haft en idé för hur man spelar det så hade man med tanke på alla utvisningar LHC tar i tredje haft världens chans att gå ikapp.

Men nej. Man vill väl inte, antar jag…

Hittar JP 5 spelare till Jpfemman så ska jag säga upp min prenumeration.

HV skapar inte en enda målchans, trots en hel period i PP. Eller fel av mig, dom skapar målchanser - för LHC!

Åtta minuters PP utan mål.

Allt handlar om inställningen. Samtliga på forumet är nog enkelt överens om att vi slår
Silver nio av tio matcher när vi VILL.
Sitter i knoppen, men blir nu lite rädd när inget hände efter sista pausen.

Där fick HV en rejäl lektion i hur man spelar hockey. Och där blir en av de största förnedringarna på hemmaplan någonsin ett faktum. Otroligt.

De enda som får godkänt idag

Linköping kör fullständigt över Hv i vår Borg!
Har aldrig sett Hv så här dåliga som idag!
LHC spelar som ett lag och vi kör one man show!

PP ska vi inte prata om!!!

Silver är mardrömmen för HV, idag ville de vinna, HV skämmer ut sig, igår vann vi enbart för att PW stod på huvudet, matchen därinnan tror jag vi torskade hemma med 0-2. Det är mkt som saknas i HV just nu.

Skrev ju innan, i ren frustration, att PW bör va förstemålvakt. Ett solklart fall av frustration. Självklart ska Linus vara 1a men besvikelsen lyste igenom.

För att summera lite. Skräpkväll.

Går resultaten som de bör för övriga lag på övre halvan så ligger vi plötsligt 9-10 innan det är dags för match igen nästa torsdag. Är vi nöjda med det?

NBS, ni är helt överlägsna ikväll… det vi torskade på isen vann vi på läktaren.

Hv stjärnor är äckligt bleka!
Vilka är stjärnor i dagens Hv förresten?

Vafan, en jävla skitkväll!
Nu gäller det för laget att verkligen analysera denna och gårdagens insatser, och nöta på special teams.
Nästa match är på torsdag hemma mot DIF, då ska de få känna på hur det är att möta ett jävligt taggat HV71!

Sir ward, ironi hoppas jag :slight_smile:

Om det är inställning så borde mer än halva laget sluta.
Nej det är inte inställning.
Nu såg inte jag denna match, men i nästan alla matcher jag sett så har passningsspelet varit under all kritik.

Har man dålig inställning en fredagskväll, dubbelmöte med en rival, derby, ja, som sagt de borde göra något annat.

Kan det vara så att det saknas förtroende kring ledarskapet?
Förstår inte hur det kan vara så här jävla illa efter 20 omgångar.

Största behållningen idag - (grannen) Björn Geijer som kommentator.
Håller yppersta klass, både i SHL och Allsvenskan.

• Nej, jag varken håller på HV eller Södra :sunglasses:
    Ni ska höra vårat snack.

När man hör vad en uppgiven Oscar Sundh säger efter matchen så blir man ju orolig på riktigt. Och kopplar man det till vad en av bröderna Olimbh sa nån minut tidigare så känns det ju definitivt inte bättre.

Som nån skrev, det kommer inte hända ett piss efter det här antagligen…

Googlade. 8-0 var det visst.
Det är 16 år sen, men minnet och känslan finns där fortfarande.

En av de värsta matcher jag nånsin sett.

Vet inte varför jag skriver men tänker att jag får ut lite ilska…

När jag trodde att det inte kunde bli sämre så bjuder vi Silverköping på det här. FYFAN!

Det är en sak att spelet inte sitter, vilket jag till en viss grad kan förstå, men alla dessa jäkla misstag! Nu kan vi ju inte skylla på skador eller liknande längre.

• PP. Är ganska van nu att PP är skit sista säsongerna men inte fan kan man få spela 5 PP som resulterar i 5 skott på mål och 1 MÅL I BAKEN??
  • Backarna. Persson och Pilut är väl de två som kommer undan idag men resten tar så otroligt många felbeslut. Att Elliot ska ha spelat i NHL kan ju inte stämma. Eller?

Tror tyvärr vi får vänja oss vid det här spelet ett bra tag till. Det kommer säkert bli bättre (kan väl inte bli sämre) men vi ska nog inte räkna med några mirakel närmaste tiden.

Laget är felbyggt och tyvärr kan inga nyförvärv ändra på det. Vi får vara VÄLDIGT glada för att vi ligger där vi ligger och inte längre ner i tabellen och får känna stressen.

Som jag äger, även med delat konto…
Du ska promenera, i och skur varje morgon till lokala bonden. Har du tur så levereras JPn direkt ur tuben…
Varm och oläst givetvis :wink:

Suck ännu en säsong med fruktansvärt pp