Men alltså vi är ju för fan dåliga i varje match!! Hur är de möjligt?
Jo det stavas inställning! För inte en jävel kan inbilla mig att fullblodsproffs kan vara såhär satans dåliga om man vill vinna!!
Ni som har insyn, är de nåt som hänt i truppen? Har de skurit sig nånstans?
Måste vara nåt? Ser inte ut som att nån vill spela.
Återigen undrar jag hur HV tränar egentligen? LHC åkte skridskor som tusan igår och som tusan idag. HV åkte hyfsat igår, men orkar inte ett skit idag. Frånåkta så in i baljan i andra och jag vågar knappt tänka på hur det kommer se ut i tredje. När LHC åker runt med pigga ben hänger HV på klubban. Vad f#n beror det på?
Enda räddningen är om LHC slår av på takten och HV får en reducering eller två, så undviker dom den värsta förnedringen. Men det som hände i andra perioden får inte hända! Vilka vill vi jämföra oss med den här säsongen? FBK, DIF och VLHC eller RBK, KHK och BIF?
Alldeles för fisigt av HV. Sandberg och Önerud hade aldrig accepterat detta skitspel, inte Borgman heller för den delen. Men att 3 spelare ska vara skillnaden mellan då och nu? Verkar inte som vi har tillräckligt med vinnarskallar i laget i år. Änglsligheten lyser igenom när man inte har nån eller några som visar vägen. Tedenby är den enda som skapar något!
Känns som LHC snott vårat spel från förra säsongen, de spelar som vi gjorde då och vi spelar sämre än de gjorde förra säsongen.
Var flera år sen vi blivit så nedstängda. får ju knappt över 10 skott på mål? när hände det senast?
Ett eller helst flera megaglas med eldvatten i rask takt gör skillnad.
Ettan - varm och irriterad
Tvåan - HV leder helt plötsligt
Trean - Vinst med tvåsiffrigt. Ner på stan iförd matchdräkt och styr upp hela skiten.
Sen sitter du i div morgonsoffor och berättar om första glaset
Man undrar ju verkligen vad gubbarna säger till varandra efter en sån här ovärdig insats? Vem glömmer den här torsken snabbast? Vad säger t ex osynlige mannen som kallas lagkapten?
LHC är tyvärr riktigt bra, och HV inte i närheten av det lagspel man hade förra säsongen. Så tråkigt att man inte vet var felet ligger men det är ju uppenbart att vi inte kan räkna med att vinna matcher med det här spelet vi visat upp större delen av den här säsongen som aldrig blir bättre.
Jag har aldrig lämnat en match i förtid när jag varit i arenan eller stängt av en match jag sett på tv, men det här är trots allt en bubblare till att bli den första. Hela HV spelar med samma avsaknad av stolthet och värdighet som kolan brukade spela med i liknande matcher.
Fruktansvärt genant. Lindbom kommer säga 1 av 2 saker efter matchen. 1; Mkt va bra, vi hade en del studsar emot oss. 2; Vi va inte där idag, det är för dåligt.
Sen kommer det intressanta. Vad händer? Vilka följer får det? Hur länge ska de ”ledande” spelarna tillåtas underprestera som de gjort under en längre tid? Ska man se nyktert på matcherna hittills så har många av de bästa prestationerna kommit då vi varit rätt hårt skadedrabbade och hungriga juniorer tagit chansen när de ”ledande” varit vid sidan av isen.
Min gissning… inte ett skit händer. 6 dagar går sen spelar vi match på torsdag och vi får se både ett powerplay och ett boxplay som är helt havererat. Med lite flax står målvakten för dagen på huvudet och vi lyckas bärga ngn poäng. Vid poäng så blir vi fans ngt lugnare och allt (nåväl) är förlåtet, fortsätter det som nu blir vi ledsna på ögat. Igen.
Fullständigt överkörda. Åtta skott på mål efter två perioder. Klasskillnad. En enda sak glädjer - publiken som är fantastisk trots det sämsta spel jag sett på år. Borde verkligen få pengarna tillbaka. Underhållningsvärde noll.