Omgång 20: HV71 - MODO Hockey

dåligt pp men mål :smiley: :smiley: bra Abbot

Passningsspelet är ju under all kritik…

Vilken plock…

Jag gillar att Ryan utan tvekan direkt tar tag i Noah framför HV’s mål.
Många brukar ju annars bli lite passiva just när store Noah kommer åkandes.

Bra spel nu!

Hur fan kan HV ligga tvåa i PP ligan… Bedrövligt spel!

Ändrar mig

Extremt oinspirerat pp.

Tycker vi väljer svåra passningsvägar istället för dom lätta och tappar pucken gång på gång.

Hade vi varit lite vakna hade vi haft 4-0 ledning just nu.

Kan HV gå ifrån eller? För övrigt är PP bedrövligt… Almqvist :angry:

Frågan är om HV vill vinna ikväll. Dom skiter i vilket verkar det som.

Onödigt att sumpa bort två, nästan tre pp, på det sättet.
Upp som fan i andra.

Minns nu vrf jag aldrig gillat Adam. Killen som aldrig fick lära sig skjuta. Även han har tappat allt och håller inte SHL klass.

Kuriosa: Björn Geijer som kommenterar matchen är bosatt i Jönköping, Bankeryd. Han håller dock på MoDo och har gjort sen barnsben.
Lägg märke till att han alltid smackar. Särskilt när det går dåligt för HV71 och det andra laget är nära att göra mål. Då smackas det så saliven sprutar i kommentatorsbåset. Och sen, oj vad fel det känns att se Fredrik i Modos bås. Den andre pajasen (Johansson) gör varken till eller från.

HV spelar riktigt bra 5 mot 5 , men PP-spelet var nog det sämsta jag sett från ett SHL-lag i år ! Rena turen att det ramlade in ett mål då för spelmässigt var HV lika nära att gå back ett mål på alla sina PP …

Jag skrev ju om detta med det dåliga PP:t i denna tråden redan innan matchen börjat …
Det är OK att inte lyckas men att lägga så dålig energi som man gör i PP är inte OK, och jag tycker också att det är dåligt att inte komma samlat genom mittzonen utan flera gånger bara ge bort pucken med en enmansattack där de andra spelarna är någon helt annanstans …

Jag har sett de sista 10 i första… Ok, inte mer. Dock ser det ut som att om hv gasar lite så kör vi ifrån Modo. Mkt pissdräll med pucken, skitpass. Ta bort dem så blir det bra.

Slarvig period av HV. Märkligt att vi ligger så bra till i PP fast gör man lite slumpmål då och då så ser väl det bra ut i statistiken.

Sluta klaga på kommentatorerna stäng av ljudet om du inte palllar att höra dem. Säg nån kommentator som nån här inne gillar

Tycker det är på tok för negativa tongångar. HV spelar ju med intensitet igen. Ok att man slarvar en del sista tio, framförallt i PP, men HV känns på gång. Älskar markeringen från O’byrne på Welch. Tycker överhuvudtaget att matchen är underhållande… Känns hoppfullt tycker jag!

Hörde jag verkligen rätt. Kristofer Berglunds första poäng i HV :astonished:

Första mål sa han

Du saknar tydligen läsförståelse? Jag skrev kuriosa. Jag klagar absolut inte, det är sällan jag gör det. Finns många bra kommentatorer, Lasse Granqvist håller världsklass, Björn Olden, Niklas Wikegård mfl håller även dom grym klass.