Omgång 20: HV71 - MODO Hockey

[size=200]HV71 - MODO Hockey[/size]


[size=150]Viktiga poäng på spel i känslosamt möte[/size]

Publicerad: 2015-11-20 16:40

Det är viktiga poäng det spelas om under lördagen i Kinnarps Arena när HV71 tar emot MODO. Nio poäng skiljer lagen inför matchen som dessutom får en extra känslosam krydda till sig i och med tränaren Andreas Johanssons återkomst till sin gamla hemmaborg.
Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39777/pregame/

[size=150]FORZA HV71!![/size]

" Så här långt känner jag inget speciellt för matchen om jag ska vara ärlig. Jag har även lärt mig att känslor inte får ta över och för mig är HV71 ett avslutat kapitel"

-AJ

mm, just det, lika troligt som att det sprutar röda ringar ur röfven på enhörningar som galopperar på regnbågen.

AJ den rödaste ringen av dem alla…hoppas på kross i årets viktigaste match,och att Tedenby får göra hattrick!

Börjar bli läge att Lindbom o CO att hittat rätt för våra två bästa spelare 10 och 24.

24 ska ha mycket puck och transportera. 10 behöver en spelskicklig center bredvid sig. Låt dem lira ihop!
Det är slöseri som det är nu.
Dessutom borde det vara givet att spela 11 bredvid 29 och 21 i andrakedjan.

Krossa Modo

Andreas Johansson inför kommande förlusten mot Hv71. Moderator Diabolics inlägg läser ni här.
modohockey.se/artikel/73194/

Värt att notera i HV71:
HV71 ligger på 9:e plats inför kvällens match med 25 poäng
HV71 har vunnit 7 av de 10 senaste matcherna i SHL
HV71 har tagit 13 poäng på hemmaplan och 12 poäng på bortaplan
HV71 har gjort första målet i 7 av 19 matcher
10 Martin Thörnberg har gjort 9 poäng på de 10 senaste matcherna (4+6)
21 Mattias Tedenby är poängbäst i HV71 inför kvällens match med 16 poäng (6+10)
21 Mattias Tedenby, Thörnberg och Laine har alla gjort 3 PPG
24 Erik Christensen har gjort 11 poäng på de 15 senaste matcherna i SHL (5+6)
29 Chris Abbott är 5:a i SHL i tekningar 59,24%
33 Niklas Hansson leder backarnas poängliga med 14 poäng (4+10)
hv71.se/artikel/73196/

0-5 torsk senast på bortaplan som är en av mina värsta förluster dom senaste åren - nollade dessutom.
HV har nu fullt manskap och det blir kross. 5-0?

Vill se ett HV som kommer ut och tar kommando direkt och få till vassare avslut, inga mesiga skott i magen utan distinkta skott i krysset. Har ju varit lite sisådär på den saken senaste matcherna tycker jag.
Sen vill jag se bättre matchcoachning, lira de hetaste lite mer och utnyttja vår hemmafördel vid bytena! Vid offensiva tek så ska vi ha inne de mer offensiva backarna.

Fy fan vad taggad jag är… Krossa modo snälla HV-BLÅ. Känns som fyller 10 år imorgon så förväntansfull :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Döda modo. Slut kom.

Modo har blivit nåt slags spöke för oss de senaste åren. Känns som att vi väldigt ofta torskar mot dom av nån anledning.

Men nu lär ju vissa röda ringar vara jävligt taggade när AJ returns så tror på HV vinst denna gången! :smiling_imp:

Dra med er alla till Kinnarps idag!
HV71 behöver oss!
KÖP BILJETTER NU!

Det är fixat jag ska vara där :wink: Håller verkligen med om kedjorna, felkomponerat speciellt i PP. Törnberg ska vara framför mål inte sköta spelet.

Det blir intressant att se vem som går vinnande ur denna batalj. Mest med tanke på att AJ och FO står i båset nu, men även pga krossen sist. Hade vart guld att se AJs svarta blick efteråt…

Men faktum är att Modo är ett lag som spelmässigt passar HV illa och har gjort så i många år. Jag tror inte att det blir en lätt match. Inte ens säker på 3p. Det krävs mycket av laget för att vinna idag. Bra målvaktsspel men också effektivare avslut. Senast mot BIF skapade HV tillräckligt för att ta 3p men avsluten saknade all form av finess och hamnade allt som oftast mitt i madrassen. För dåligt och måste rättas till.

Kom igen HV!

Säger som Han Solo brukar göra:

Intressant att en shl-match ofta behöver extern hjälp för att skapa riktig nerv.
Det är inte så ofta matchen klarar det på egen hand.

Idag är det tidig lördagsmatch mot gnäll-modo, hemma och aj/fo är tillbaka i Kinnarps.
Det finns alltså nerv så det räcker och blir över!

Hoppas spelarna kan kanalisera rätt typ av energi ikväll.
Vi ska fan vinna!

Kom igen HV.

Otroligt fiktig botten match som måste vinnas om vi kan börja kolla uppåt i tabellen och skaka av oss lite mer av lagen bakom oss

Vill se HV vara bra framför målen idag … Det spelet är HV alldeles för dåliga på för att komma någon vart i ett eventuellt slutspel !
Tycker fortfarande vi är bland de sämre lagen på detta som är det kanske viktigaste av allt … något som gör att ett kämpande lag kan vinna över ett mer talangfullt lag …
HV71 har kvalitet nog i laget för att kunna komma till semifinal om man spelar på rätt sätt …

Vill inte heller se HV slarva bort PP genom att lägga dålig energi, Inte enmansattacker medan de andra spelarna byter eller är 4 meter bakom …ta hellre burskydd - och kom sedan samlat och med fart !

Sen får ungdomskedjan inte heller bli överoptimistisk mot motståndarnas bättre femmor … Ha koll på vilka motståndare man möter och spela säkert om det finns fog för det …

Sundh i första är ingen vinnande uppställning, visst Sundh arbetsinsatts är grym men bättre att försöka att få igång Önerud där då han har bättre offensiv potential

SHL verkar sakna AIK då hvs dräkter liknar AIK:s grymt mycke

Full fart från start. Krossa modoröv!

Vill se AJ lipa.

Jaaaaaa