Omgång 20: HV71 - MODO Hockey

skulle fan inte förvåna mig om vi tappar till 3-3 nu i sista. Hoppas dock vi kan fortsätta trycka på och få islossning i sista.
sätt tryck direkt och sätt dit 4:an omgående som borde vi klara detta.

Smäll in dom 8 målen ni har bränt nu. Och stäng matchen.

Det som jag tycker framgår är att HV har en mycket bättre spelartrupp än MODO och nu när vi fått lite mer poäng så spelar man mer avslappnat och vinner troligen den här matchen …

Däremot tycker jag inte att HV har fått fason på spelet framför målen, tycker FBK och Linköping alltid spelat bra taktiskt sett under senaste åren och HV har aldrig under någon längre period varit i närheten av deras stabilitet …

Tyvärr måste Lindbom upp ett par snäpp till med spelet framför målen etc för att vi ska vara där … Men han kanske växer in i tränarrollen och tar oss dit … hoppas det !!

Varför ska DET VARA SÅ DJA… SVÅRT med passningsspelet?
Hur många % av passningarna kommer till rätt adress?
Och om det sker så är det ofta kass mottagning finns utrymme för förbättring :exclamation:

Var är O’byrne?

Har lite svårt att fokusera på det i detta skedet

Jävlar PW

Nu är det Modo som är riktigt dåliga.
Inget spel öht. Skitlag!

PW är en riktig chef! Känns som han åker ut och hetsar lite efter den räddningen också.

Skönt med en 3:a

Pw riktigt bra ikväll.
Resten vet jag inte, Modo var allt annat än bra ikväll.

Härlig vinst iallafall.
God kväll, kära HV-vänner.

Gillar spridningen på istiden över alla femmor, behöver 4 femmor som kan producera om man ska gå långt. Dock fortf lite förvånad att Christensen för andra matchen irad får 13 minuter och Teden 14, kan tycka att dom förtjänar lite mer, men så länge vi vinner klagar man väl inte :slight_smile:

Riktigt jäkla skön vinst och framförallt med 3-1 :wink:

Svartzonker :laughing:

Helt okej match ändå, såg lite tendenser till HV.hockey ändå. Det kan nog bli bra ändå i slutändan när man finslipat lite till.
Gött som fan att vi tog modo :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :laughing: :laughing: :laughing: :slight_smile: :wink: :mrgreen:

3-1 skålar vi för :wink:

Skräpmatch men ack så viktigt med 3 poäng. Det ska se bättre ut när MoDo är på besök, borde stått 4-0 redan efter första perioden. MoDo fick stundtals HV71 att se bra ut. Tackvare enkelt motstånd trillar poängen in. Vi måste höja spelet avsevärt. Hade det vart tex Skellefteå som stått för motståndet så hade HV71 vart överkörda och utbuad redan efter första perioden , mest pga deras värdelösa passningsspel. Sen förstår jag inte logiken med lille Adam. Så vek att han går av om han tar i och försöker skjuta. Jag menar, klubban går inte av, utan det är Adams handleder som ryker. Killen har öppet mål och vågar inte skjuta, han passar, MoDo snor pucken och chansen är borta. Kommentarer på det?

Plus för att Thörnberg inser problemet med tex passningsspelet.
Plus för AJ’s mini utbrott på kommentatorn direkt efter matchen hahaha
Plus för 3 poäng

Minus för passningsspelet
Minus för PP
Minus för inställningen och skärpan stundtals
Minus för coatchandet igen

Bäst på plan: Ingen som stack ut. Ok, tar PW då. Men han är alltid bra. Bäst i laget oavsett liksom. Önskar man fick skriva en utespelare tillsammans med PW på bäst på plan listan snart. Men då vill jag se en spelare med jämnhet som är bra minst 5 matcher på raket och inte går ner sig efter ett par matcher. Tedenby är väl den som är närmast. Energi och fart, alltid målfarlig.

Tre poäng är naturligtvis det bästa, men fan va gött å se AJ’s grimaserande efter matchen och att han flippar i direktsändning. Otroligt skönt att slippa se den sopan regelbundet. Jag skall tillbringa resten av kvällen med att rita röda ringR till hans ära.

Gött hv!!!

Onwards and upwards!

Det är tryggt med PW i kassen. Något jag reagerear på är hur ofta han tar rätt beslut i spelet runt kassen. Jämför det med Wesslau som la iväg pucken till motståndaren 8 av 10 gånger.

Började ju redan innan matchen med vikingamjöd och lär plocka fram eldvatten inom kort. Viktigt att vara varm när man rättar :wink:

Håller med(förutom med lille). Lite irriterande att nästintill alltid köra på dragskott istället för ett kraftigt slagskott. Han kan ju skjuta bevisligen men verka sakna självförtroende när det kommer till bra lägen. Kan ha fel, men så tycker jag.