Omgång 21: HV71 - Färjestad

[size=200]HV71 - Färjestad BK[/size]


[size=150]Viktiga poäng på spel i hett rivalmöte[/size]
Publicerad: 2014-11-17 16:22 shl.se/shl-arena/38978/pregame/

HV71 har fått lite grus i maskineriet som tidigare i höstas rullade på så fint. Nu har man inkasserat fyra raka förluster efter att man förlorat de två sista matcherna innan landslagsuppehållet och det två första matcherna efter landslagsuppehållet. Noterbart är dock att man i de två matcherna efter landslagsuppehållet ändå har tagit poäng då man föll efter förlängning mot Luleå och sedan på straffar senast mot Djurgården.

Men trots den något skrala poängutdelningen på sistone så är det ingen fara på taket för HV71. Man finns fortfarande på en tredjeplats i tabellen och har bra häng på Skellefteå och Frölunda som finns ovanför.

Dessutom är man erkänt bra på hemmais och publikstödet man har i Kinnarps Arena lär bjuda in till extra hårt motstånd för Färjestad.


Teemu Laine har hjärnskakning och Anssi Salmela är tillbaka i Kinnarps i fel färger.

[size=125]Har Färjestad hittat formen?[/size]
Men HV71 lär få en tuff nöt att knäcka även dom då Färjestad har startat upp sin gröna motorer igen. Efter en tung höst med en bottenplats i tabellen under i stort sett hela säsongen så har man nu samlat ihop två raka segrar efter landslagsuppehållet. Senast höll man dessutom nollan hemma mot antagonisten Örebro.

  • Laget spelade bra, så vi fick stopp på dem. Det blev lite galet på slutet när de fick iväg en massa skott på mål, men grabbarna hängde i, rensade och blockerade skott. Jag är riktigt stolt över laget, sa målvaktsfantomen Justin Pogge till klubbens hemsida efter matchen.

Men nu ska Färjestad lämna Värmlands skogar för att försöka plocka poäng på bortais, och det mot ett HV71 som vill bryta sin negativa trend. På förhand en tuff match väntar således. Men målvakten Pogge tror att vändningen för laget nu kommit.

  • Jag tror det. Vi börjar komma på hur vi ska spela, och framförallt att vinna under ordinarie speltid är stort. Då kan man snabbt komma uppåt i tabellen. Vi måste bara fortsätta hålla igång, och fortsätta spela enkelt, säger han till Färjestads hemsida.

[size=150]HÅÅVEE BLÅÅ ÄR DOM BÄSTA!![/size]

I intervjun med Purre inför dagens match så säger att han Calle är borta idag, eftersom vi bara har 1 så antar jag att det är Ridderwall. Såg inte att han fick nån skada förra matchen så borde vara sjuk elr liknande isf.

La också märke till detta… blir tufft utan 3 utav våra producerande spelare. . Men men hoppas alla ger 100 % idag för då vinner vi.

Kan det vara Simon Karlsson som är Calle i detta sammanhang…man kan ju hoppas det.Han är ju också borta.
Ja ja vi får väl se ikväll. :stuck_out_tongue:

Tror Simon Karlsson kallas för Kalle. Han nämner tre spelare inte fyra.

HV på nedgång och Färjestad på uppgång. Har en sur känsla i magen. Fast pessimisten får bara glada överraskningar.

Jag är alltid orolig inför varje match men tror trenden vänder idag. bara för att man varit på nedgång så behöver den inte fortsätta. Sånt är lite journalisttänk tycker jag.

Tror på en seger men fan nog blir de en svår match, Färjestad har fått spelet att stämma och fått segrar och självförtroende, vi har gått åt andra hållet tyvärr, vår effektivitet är som bortblåst så hoppas vi kan bli effektivare ikväll.
Gött att Kapten Brithén är tillbaka :wink:

Även Ridderwall är borta idag.

Kedjorna är dessa:

Carlsson - Holzapfel - Tedenby
Fiala - Nilson - Jämtin
Stenlund - Christensen - Brithén
Sandberg - Bengtsson - Thörngren
Extra: Strandberg

Ja, Strandberg lär inte behöva fundera två gånger om han ska gå till en annan klubb nästa år. Ytterst märkligt att man lyfter upp en junior som tar en plats på hans bekostnad när det äntligen lämnad plats för honom i vår överfulla forwardsbesättning…

Vem vaktar kassen ikväll ? nån som har info om det?

Tycker man borde ge Strandberg i chansen i någon match iallafall. Men han har verkligen inte övertygat, och det gjorde han inte heller i Malmö under utlåningen. Törngren är bättre i mina ögon.

Edit: såg nu att det var Stenlund som tog hans plats, fel av mig! :sunglasses:

Nu är även Ridderwall borta… Ingen bra magkänsla inför matchen…

Satan vad välväxt Stenlund är.

Uselt pp

Fyfan vad dåligt spel i pp

Hur är Campolis skridskor slipade egentligen haha? Återigen får vi med oss en utvisning av att han faller.

USEL match!

Har Campoli och materialaren någon schism? Han skiter ju uppenbart i att slipa Chris skridskor!

Bara jag som är trött på att se Fialas fint mellan skridskorna? Han gör den ju enbart för fintandets skull och inte för att det behövs. Kanske jag som är petig menmen.