Omgång 21: HV71 - Örebro HK

Det är så jobbigt titta på.
Back har pöcken i egen zon, men ingen att passa. Om och om igen.

Jag tippade emot HV i forumtippet för första gången denna säsongen. Sanna mina ord, ikväll vinner vi.

Nu var du snäll.
Vad är det som ska “läsas”?
Spelidén?
Vilken?

2 gillningar

Så dåligt som vi spelar just nu är jag fan inte säker på att ens det hjälper.

Vi är ju dåliga på riktigt. Bara tur att vi inte ligger under igen. Fyra skott på mål!

Kan ju inte räkna med att det ska räcka med att råna någon match då och då. Måste ju kunna hitta ett eget konstruktivt spel.

Vi måste ju klara av att spela hockey med puckinnehav och mycket offensiv zontid. Ser bedrövligt ut återigen.

Positivt att matchen inte är avgjord ännu. Hoppas på bättring i andra, detta kommer inte att hålla.

4 gillningar

Jösses vilken skillnad det är på alla lag jämfört med vårt spel. Passningar sitter på blad och det fart med positionsbyten och man får im folk på mål och kastar in puckar.

Vi gör precis tvärtemot.

4 gillningar

Modos mål kommer exakt av att man kastar puck mot mål och retur och pass! Mål!

Örebro checkar högt som f-n med 2-3 gubbar.
Hoppet lever om en snabb kontring och mål.
(Men det blir väl Tikka som får chansen…)
För inte f-n blir det något etablerat spel och mål idag heller.

Jag har möjligtvis missat någon intervju med Blomman, men har det ställts frågor kring HVs spelsystem/ide?

Är det att vila med puck bakom egen bur och komma samlat? Så otroligt fantasilöst och ineffektivt.

Varför ska alla slå sarg ut eller välja det säkra alternativet så fort man sätts under press? Känns som att man har bestämt att risker ska minimeras och ALLTID välja det säkra alternativet. Blir noll intuition och känns som att alla åker runt och försöker minimera misstag, istället för att försöka lira hockey.

4 gillningar

Det var väl nån match där blomman skrev en massa på plastbiten.
Tror ingen läste. Eller så var det skrivet med vit tuschpenna på den vita bakgrunden.
:grinning:

2 gillningar

0-0 efter första 20. Framsteg jag har förberett laget

Årets segaste matchtråd.
Har “alla” gett upp?
Utom @Farzan då.

Det är lite som att vi fastnat i försäsongen och inte lyckats ta oss vidare. Vi är fortfarande i samma fas som man var i mitten av augusti med pass som missas, placeringar som är felaktiga och ett samspel som är obefintligt.

3 gillningar

Gör vi första målet idag tror jag vi vinner, axlarna ner litegrann och kan spela ut.

Jag ger aldrig upp!

11 gillningar

Farzan for president!

1 gillning

Tror den stora boven i vårt sätt att spela anfallsspelet stavas Johan Davidssson.
Han var med och satte det nya sättet med Hult när man skulle ta HV71 tillbaka som det ledande laget. Sen dess har det sett ut såhär och tidigare så va det tur att vi hade den kvalité i laget som löste denna skithockey. Nu finns inte det och då är det rena skiten.

JD måste nog bort från A laget och inte ha att göra med hur laget ska spela.

1 gillning

Det är inte över förrän den feta damen har sjungit.

2 gillningar

Blomman är glad

Självförtroendet är på botten. Det är en av huvudanledningarna till att det ser ut som det gör.

2 gillningar