Omgång 21: HV71 - Örebro HK

HV71 vs Örebro HK

Konsten att inte bry sig.
Vad är hemligheten bakom de som inte bryr sig? De som slötittar på sport för “underhållningen”. De måste vara dumma i huvudet eller hålla på lökars. Hur kan man inte lida? Hur funkar synapser och kopplingar i deras antagligen defekta hjärnor och var kan jag köpa en sådan?

För även om jag inte ens kan uppbringa det minsta lilla intresse för kvällens match, eller denna ingress, så nog bryr jag mig. Nog kommer jag grina illa, mentalt och fysiskt när jag ser förlustsiffrorna. Igen. Svart på vitt. För jag lurar ingen, inte ens mig själv, trots svag lugg och klent minne. Jag är torsk på detta lag. Jag kommer följa med ned i djupet.

Precis så stod det i ingressen förra gången vi mötte Örebro hemma, strax innan kvalet. Det finns absolut ingen anledning att uppfinna hjulet igen. Inget har hänt, inget nytt. Strax innan kvalet, igen.

Jag höjer glaset och hoppas på en åtminstone hedersam förlust.

Olle pratar ut

FORZA HV71!!

12 gillningar

Så sant som det tar emot (spyr i munnen när jag tänker på det) så måste man få igång OSL. Det finns liksom ingenting annat egentligen. Han får ta sig i kragen och spela bra helt enkelt.

Det är på taget fascinerade i sin sak att det faktiskt inte har blivit annat, varken mer eller mindre. Om än ska försöka, så har det blivit sämre. kent åka ur sämst

Jag kommer inte på något kul att säga.

2 gillningar

Engelsmannen Mike O’leary är på plats igen ikväll. Förra gången han var här så förlorade HV hemma med 0-8 och Monten fick sparken.

Är han en frälsare för kvällen, eller är han liemannen?

15 gillningar

HV kommer göra en heroisk insats första 7-8 minutrarna men inte lyckas få in puckhelvetet i mål. Får vi mot förmodan någon kvalificerad målchans står seriens bästa målvakt i vägen. Örebro gör sen 1-0 på sitt första skott och drar sen upp till 3-0 innan första är slut.

Resten av matchen blir en transportsträcka med felpassningar, dumma utvisningar (det var längesen vi tog en femma nu) och lågt tempo.

Matchen slutar 1-5 till Örebro som knappt behöver duscha efter matchen. HVs mål gör Luoto i PP.

4 gillningar

idag hoppas jag alla spelar för Mike!

16 gillningar

Det återstår att se. Stackars människa om vi åker på ännu en förnedring när han är här…
Men han kom hit med bra energi i alla fall till skillnad från en annan som knappt har någon energi kvar alls.
Han hejade på rätt bra på värmningen och fick en puck av Nyberg och en signerad matchtröja av Alsing.

5 gillningar

Inga utvisningar för då är det kört när vi möter seriens bästa femma.
Jag skrek efter Puistola för flera år sedan då man såg att han har en ljus framtid.
Karlqvist är ju som vi vet en vass målskytt av hög klass som vi inte haft sen Foppa i Allsvenskan.

Dichow i målet som har en nedåtgående trend och släpper för enkla puckar.
Hur fan ska vi kunna vinna idag? Finns inte på kartan att vi vinner.
Det är som de säger i VitaGulaBlå podden. Man blir inte glad över mål längre för Hv hittar alltid sätt att förlora ändå. Man blir inte arg över insläppa längre för vi vet hur dåliga Hv är.

Man känner sig likgiltig numera över HV71 och det trodde jag aldrig skulle hända. Innan sov, åt och sket HV71. Nu är det något som bara finns där.

Det får vi tacka en inkompetent styrelse som säsong efter säsong låtit det sakta med säkert raseras. Det saknas hockeykompetens och vinnarskallar även där. För hade det funnits så hade det inte fått se ut som det gjort under så lång tid. Däremot är det glassigt att vara inom HV71 i Jönköping men snart är det ett minne blått och vi kommer harva i Allsvenskan.

4 gillningar

På den tiden luggen var starkare :ok_hand::muscle:

3 gillningar

Snälla ge honom en vinst, eller i alla fall en poäng

Ge oss en vinst!

Seger, finns inget annat!

Kul! Sådan passion går fan inte att snacka bort.

3 gillningar

Framförallt Sunes lugg är grym!

3 gillningar

Va har den landat ? :scream: :smiley:

5 gillningar

Heja HV bjäbb bjäbb bjäbb…
Nu kör vi bjäbb bjäbb bjäbb…
Tills slut måste…. Äh…
Vi måste inte ett skit.
Det kommer gå åt helvete nu med. 1-6.

Lycka till. Gör inte er själva och alla oss som stöttar er till åtlöje, det är egentligen allt jag begär. En hedersam förlust vore något till skillnad från den psykiska tortyr vi vant oss vid.

4 gillningar

“En hedersam förlust vore något till skillnad från den psykiska tortyr vi vant oss vid.”

Nja, det är en förlust oavsett, eller?

2 gillningar

Blire nån banderoll-action idag tro?

Vill inte trycka på like men samtidigt har du ganska korrekt beskrivt våra sista 4 säsonger i SHL.

2 gillningar