Omgång 21: HV71 - Skellefteå AIK

[size=200]HV71 - Skellefteå AIK[/size]


[size=150]HV71 på frammarsch tar emot Skellefteå[/size]

Publicerad: 2015-11-25 10:00

HV71 har börjat plocka poäng alltmer regelbundet och tabellpositionen blir alltmer stabil. På onsdagskvällen kommer Skellefteå på besök till Kinnarps Arena, ett lag som Jönköpingslaget har revansch att utkräva mot efter förlusten i självaste premiären.
Läs mer på shl.se: shl.se/shl-arena/39787/pregame/

[size=150]FORZA HÅÅÅVEE BLÅÅ!![/size]

Enligt Jnytt ställer man Ersberg i mål efter en och en halv månads skadefrånvaro… Jag är inte riktigt med på det beslutet, om det inte är så att PW har nån känning eller motsv. 3p idag och vi går om ÖHK och har riktigt bra häng på topp 6 så det är en viktig match. Ersberg har ju sett allt annat än stabil ut i de få framträdanden han har gjort denna säsong, så jag vet i tusan alltså.

Hoppas som vanligt på 3p, men poäng öht är godkänt mot SAIK som har 9 raka segrar.

Kom igen, HV!

Om man nu läser hela artikeln i jnytt, så står det ju att Ersberg är tillbaka i truppen men att han börjar på bänken. Det är väl ok.

Oops ok då läste jag antagligen fel :blush: . Det är såklart ok att han är med på bänken!

Tedenby Abbot Thörna i förstalinan. Kan nog funka lika bra som Christensen Thörna som min tanke legat på innan.
Abbot och Thörna hittar varandra bra, Även Teden hade kemi med Abbot. Succe?

Önerud Christensen Brithen - Önerud Tar Laines plats.

Nån som vet statusen på obyrne?

Tror det är rätt beslut att splittra duo tedenby EC. Önerud får bra omgivning, dags att visa nu varför han ska va topp 6.

KÖÖR VI!!

Svår match, gäller att vi kör från start.
Hade gärna dock sett Christensen i första med Thörnberg å Tedenby. Eller iallefall Thörnberg med Christensen

Nu kör vi!

Idag skall jag ha en positiv inställning till chips-arto och domarna. Domarna har varit helt ok den senaste tiden, med några få undantag.
Mycket ligger kanske i att HV håller igen.

full fart, detta vinner vi!

Lycka till :stuck_out_tongue:

Hallå HV matchen har börjat…

PW öppnar starkt.

2 frilägen och ett missat öppet mål…HV behöver steppa upp 200 %

fartfylld match, inget bonkegäng de där saikarna, detta blir spännande.

Dåligt passningsspel och svagt spel i egen zon hittills. Ser ut som att HV har fullt upp med att hänga med i SAIKs tempo. Och det går inget vidare. 0-1 hänger i luften.

Berglund har dock öppnat bra tillsammans med Tedenby.

Visst SAIK är ett riktigt bra hockeylag men det blir fan rätt tjatigt att lyssna på kommentatorer i 60+ minuter hylla ALLT de gör. Gör de ett fel så lyckas Arto vända till något positivt…

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Jaaaaaaaaaaaaaaaa

oj de var snopet

sandberg <3