Omgång 21: HV71 - Skellefteå AIK

Bengan, bra läge igen!!!

bra hv!!!

Enastående, fullständigt enastående tillägg! :laughing:

HV spelar riktigt bra nu i slutet. Hade inte varit fel med en kasse innan paus.

Jag hoppas att alla Arto-hatare noterar att han berömmer HV mycket i denna matchen.

+1

å nu fattade jag, men jag skyller på att jag försöker hålla en positiv inställning till alla idioter idag :wink:

En väldigt bra hockeymatch. Synd att vi inte tycks kunna sluta med detta obegripliga slarv. Önerud måste steppa upp likadant Brithen. Annars ser det mycket bra ut!

Icke att förglömma att Saik är Sveriges bästa lag! Berglund grymt bra idag!

Bättre period men riktigt dålig sekvens vid deras2-2 mål, efter ett skit pp så blir alla plötsligt helt förlamade och tittar enbart puck. Annars ganska bra spel emellanåt, dock lite oroande att vi släpper till ofantligt mycket chanser till frilägen och 2mot1 och till och med 3mot1or. Måste bli noggrannare vid byten.

Bedrövligt…helt piiiip bedrövligt

Herregud vilket svagt spel längs sargena i egen zon.
Så har det sett ut sedan 2011/12.

Varför detta slarv?

fan, det va svagt som i helvete…

VAFAAAAAN gör brithen ute vid sargen när han är först, HEEEEEELT ostörd så väljer han att försöka sätta röfven i sargen å ta pucken med skridskon istället för att ta puckjäveln med den sak, KLUBBAN, som man har till att hantera pucken?

Fan gick och tog en kopp kaffe å 2-3 när jag kom tillbaka
Gick fort verkar det som :imp:

Hade faktiskt tänkt att kommentera spelet längs sargen i förra perren, men det passar lika bra nu: nästan alltid när HV kommer ut som klar etta mot pucken vid sargen i egen zon så slutar man åka till förmån för att en motståndare tar pucken istället. Sen går HV-spelaren ut för att ta kropp på motståndaren. Jag förstår inte varför man inte istället tar ett extra skär och tar pucken själv innan motståndaren i dessa situationer?

vi har två kedjor.

vi har en drös med spelare som bara fyller ut… skall man se det från en positiv sida så kan man säga att vi gör det bra för att ha en motor som kör på två av fyra cylindrar.

#sparkapital?

För helvete! Skjut DIREKT!

Brithen är inte en spelare för de 2 första femmorna…riktigt svag den här säsongen,skadan har påverkat såklart,men finns mkt att önska.

Tänkte precis på samma sak. Vad uträttar 90-24-11? Inte ett piss enligt mig.

Exakt så.
De väntar in motspelaren, av nån anledning, istället för att peta bort pucken och själv gå åt samma håll.
Eller nåt av 10 andra, bättre, alternativ.

Vi har förlorat många matcher genom åren på det där.

brithen… kass.

Det här är så jävla surt. Fan