Omgång 21: Linköping HC - HV71

[size=150]Linköping HC - HV71[/size]

Ny match i SHL för HV71 nu mot LHC. Efter
2 raka 3 poängare mot DIF och IKO så skulle en
tredje raka seger sitta fint och mot silver speciellt.

Rahm inför LHC: hv71.se/article/9dzrakien-3 … som-senast

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Är Stoa aktuell för spel idag? Seger är ett måste för en gångs skull mot LHC.

Från den här artikeln: hv71.se/artikel/9dzrakien-3 … som-senast

Många spelare borta idag iom att alla JVM-spelare saknas.

Alexander Lundman verkar få göra debut ikväll då vi saknar en gäng spelare.
Öst in poäng i j20 och ledde poängligan innan serien stängde.
nån som mer koll på honom ?

eliteprospects.com/player/3 … er-lundman

Statistiken 102 46-6-50 säger ju att LHC inte är ett sådant boogie team som man går omkring och har känslan av. Men det är helt klart ett lag som ofta topp-presterar mot HV och motsatt gäller att HV inte är beredda på detta trots att det är vanligt. Hoppas att man inte “sitter kvar i bussen” idag. Målvakterna är 13 respektive 14 i SHL sett till stats. Hoppas att Gunnar spelar som i lördags. Trist att Holmström blev av med Nybeck och Olausson. Det såg lovande ut.

Tror det finns lite hopp med Gunnar i mål. Poäng i de fyra senaste han stått. HV tar 1,44 poäng i snitt med Gunnar. 1,09 med Hugo. Vi behöver en “vinnande” målvakt som vi tar poäng med. Tror därför inte nödvändigtvis vi kommer sakna Hugo så jättemycket den kommande månaden.

Väldigt svårtippat. Som vanligt antingen jämnt med uddamålsseger, eller 5-1 till något av lagen.

För HVs del är matchen högintressant eftersom det är en sexpoängsmatch mot en bottenkonkurrent, samt att man har två 3-poängare i bagaget och kanske, kanske en vändning på gång.

Vi vinner. Punkt.

Om man specifikt tittar på de 4 senaste matcherna ser det ju förstås bättre ut för Gunnar, men de 4 matcherna var också mot Oskarshamn, Djurgården Linköping och Brynäs ,de 4 sämsta lagen i tabellen (förutom Malmö och HV själva då)

Hugos matcher var mot Luleå, Rögle, Skellefteå och FBK vilka samtliga befinner sig på den övre halvan så det blir lite skev jämförelse där.

Inte förvånande har HV som de flesta lag mycket bättre vinstprocent mot de sämre lagen …

På total räddningsprocent ligger Hugo fortfarande aningen före även om det är väldigt jämnt …

Jag är bara glad att Gunnar äntligen kommit igång för början av serien var riktigt dålig för hans del och då var Hugo betydligt bättre , så glasklar etta som du skrivit tidigare tycker jag inte han är …

Just nu tycker jag dock att han kan stå för han ser bra ut…

Du har en poäng. Men matcherna ska vinnas, poäng ska tas. Mot LHC tycker jag Gunnarsson var starkt bidragande orsak till att vi ens tog poäng. Mot Djurgården, ja, där hade han ju egentligen inte jättemycket att göra. Men mot Oskarshamn tycker jag han var direkt avgörande. Vann målvaktsmatchen mot en glödhet Canata.

Nervöst, vinst och man börjar bygga nått, förlust stor risk man faller tillbaka

varför är inte svenssson på bänken?

dåligt pp

Tyckte gnället på målvakterna var rätt löjligt i början i säsongen. Försvaret var helt under isen, svårt att stå i mål då. Så fort försvaret tejtades till något har både Gunnarsson och Alnefelt visat vilken nivå de faktiskt har.

Oroande 8-0 i skott till HV Då kan man ge sig fan på att LHC pillar in ett mål :astonished:

Sluuuutaaaaaa!! :cry:

Lias ser het ut!

Hur kan man tappa allt spel hittils?

Våran nya junior känns väldigt svajjig och slänger puckar till höger och vänster i egen zon

Känns väldigt svajigt måste jag säga

Mja, matchbilden helt omvänd mot första halvan…

Uppryckning krävs direkt i andra för att inte klappa ihop helt nu …m