Omgång 21: Rögle BK - HV71

Spelar inte Ytterell 31 min redan? Vissa matcher känns det så…

Hoppas man fortsätter med kedjan som spelade sista perioden med teden-ljungh-Sandberg. Såg intressant ut.

Totalt uselt spel OFFENSIVT och 3p. Då får man vara nöjd med att det blev 3p. Men detta kommer inte hålla. Det måste in lite klass. 3 mål på 3 matcher är sjukt uselt.

Lättad, glad och otroligt nöjd över 3 poäng. Tack grabbar!

Gunnar makalös, bra boxplay av våra boxplay spelare.
Hade vi bara lite bättre framåt även mot Malmö hade vi tagit tre poäng även där.
Vi har tyvärr jä* svårt att göra mål, hitta bra lägen.
Men förhoppningsvis ger denna sjukt viktiga seger en rejäl boost självförtroende till spelarna och lite mervind.

Vet att jag är en bitter jävel men jag är knappt glad, 3 poäng var sjukt viktigt och Gunnar bevisar att han åtminstone sitter på lite klass.

Men orsaken till att jag inte är överdrivet glad är att nu sitter Lundh och Hult där och tänker “fan va bra vi är”
och till det vill jag säga “nej nej nej, Gunnarsson vann 3 poäng, inte Hv71” 1 mål som kanske inte ens skulle vara godkänt…

Fortfarande ruskigt trubbigt offensivt, defensiven är bra, BP är sjukt bra men det offensiva alltså har nog aldrig sätt ett så dåligt offensivt Hv som nu. Visst detta är bara första matchen för Lillis men jag ser ingenting som skulle kunna ändra offensiven.

Wännström är fortfarande brunkare av någon oförklarlig anledning och Thörngren spelar i första kedjan och pp av någon helt sjukt ologisk anledning, Lauridsen värvad ifrån DEL är vår nya PP back, ne helt ärligt va är det som händer på riktigt ?

Hult, du säger att vi fortfarande siktar på top4, hur kan du säga så med detta laget ? det är ju så sjukt tunt att det är helt sjukt.
Du fattar att du måste värva asap va ? vi har inte ens en halv första kedja

Det mest tragiska med detta är att jag tycker faktiskt att vi har en tillräckligt bra defensiv för att kunna hota topp lagen på riktigt, så där behöver man inget göra, lite krydda i form av en till två topforwards och en offensiv back så skulle detta laget kunna bli sjukt bra, men nej då Hult sitter på plånboken som vanligt och ringer hemvändare som inte finns

Ja ja ja, det hoppas jag också

Ja + att man spelade en HALV period med en man mindre Det är med värt att tänka på :exclamation:

Ni tyckte alltså inte att det kändes värre säsongen 13/14 när vi hade 12 poäng upp till första strecket, innan fantastiska fyran kom in? Då vågar jag säga att ni glömmer snabbt.

I denna match efter vad som hänt så är 3p viktigare än hur spelet såg ut!
Nu fick Lillis en seger direkt som HC och på så sätt få lite vind i seglen, hoppas vi.

Men i långa loppet så krävs det nog att Hult letar spelare utanför sin box! Skippa rätt karaktär o istället hitta en som går rakt på mål och hellre skjuter själv o nyper dit pucken än någon som tar en lov ner i sarghörnet!

3p inte mer. Kampen för att undvika kval kommer att pågå hela säsongen. Så man får vara glad för de poäng man lyckas sno. Och idag snodde man 3. Så därför är jag glad.

Jag är inte orolig för det längre. Snarare likgiltig. Klubben är så illa skött att det kanske vore lika bra. Jag har tappat nästan allt intresse för A-lagshockeyn i HV pga hur klubben agerar och vilka som ”leder” den.

Ja och under hans regi låg vi sist i serien. Kände man inte brutal ångest innan panikförvärven landade så måste man vara en känslokall supporter. Men nu i efterhand är det bara Ulf Dahlén som får bära hundhuvudet och Stillman hyllas för allt han gjorde. Han gjorde mycket gott, men det är lätt att stirra sig blind på det bra och glömma hur det gick utför på slutet.

Wännström spelade minst av samtliga forwards. Har överlägset högst poäng/spelad minut. Undra när coacherna ska inse detta

mata inte trollet.

Såg matchen på plats och tycker ändå HV gör en väl genomförd bortamatch. Det är väl lite naivt att tro att HV ska gå in och dominera en bortamatch mot ett formtoppat Rögle. Det som jag tycker man gjorde bra var att man stängde till bra defensiven. Visst såg det lite “duttigt” ut ibland, men överlag en bra prestation. Det som syntes från läktaren är att grabbarna verkligen tar kampen. Gillar Thuresson som var riktigt tacklingsbenägen igår och delade ut några fina tacklingar.
Inget skönspel, men något att bygga vidare på.

JP femman
5+ Jonas Gunnarsson (100%)
4+ Mattias Tedenby (-)
3+ Martin Fehérváry (-)
2+ Mikko Lehtonen (-)
1+ David Gustafsson (-)

Matchfakta:
Rögle – HV71 0–1 (0–0, 0–0, 0-1)
Period 1: Inga mål. Period 2: Inga mål. Period 3: 50:29 0-1 HV71 Sebastian Wännström (Sundh, Bengtsson)
Skott: 28-34 (12-13, 8-10, 8-11)

Publik Lindab Arena: 4378/5051
Presskonferensen: roglebk.se/artikel/m116ajp3 … rogle-hv71