Omgång 21: Rögle BK - HV71

[size=150]Rögle BK - HV71[/size]

Ska fem raka förluster bli sex raka det är frågan
i Ängelholm på torsdagskvällen för HV71.
Självförtroendet är nog sargat men med nygammal
tränar trio kanske det släpper lite.

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Från JP betalvägg:

Humor asså. Jag fattar vad han menar, jag försöker inte heller leka dödgrävare när det går kasst på jobbet. Kan man inte ha kul kan man lika gärna ge upp, dock hoppas jag på lite mer av det jävlar anamma som Arla vittnade om i nya HV-podden.

Så ska man se en till match på plats. Som tur är är Lindab Arena betydligt trevligare än Malmö fast det lär vara grisigt på parkeringen då regnet bara öser ner.

Jag hoppas att alla har riktigt roligt på isen och att Wänna får vara den som visar att “släkten är värst”.
Rögle är riktigt usla på BP (73%) så man kan alltid drömma om att det ska släppa i PP ikväll.
Sen får man nog se upp för Rögle får utvisningarna med sig i alla lägen (3,5 PP/match i snitt) så även om de t.o.m. är sämre än HV på PP så kan det bli avgörande.

Skadeläget i Rögle har lättat och frånvarande är:
Craig Schira
Jonas Ahnelöv
Ben Youds
Mattias Sjögren - kan ev. spela ikväll
Daniel Widing har tre matcher kvar av sin avstängning.

Hoppas verkligen tränarbytet ger frukt direkt!
Sen hoppas jag att Lillis hottar upp kedjorna på rätt sätt!
2 kedjor som verkligen kan gå in o leverera och 1 kedja som spelar tufft mot deras 1:a samt 4:e går in för avlasta och göra det jobbigt för motståndarna.

Nu måste det hända grejer om Hult ska kunna stå kvar rakryggad!

Sett till det 5 senaste matcherna i SHL är Rögle det formstarkaste laget just nu och HV det formsvagast.
Trendbrott ikväll får man hoppas på.
När fan vann vi en match senast egentligen??

Jag ger upp. Bara titta på laguppställningen så ser man att inte ett skit förändrats. Ridå.

Tredjeformationen

  1. Sundh, Oscar 28. Bengtsson, Anton 73. Wännström, Sebastian
  2. Persson, Christoffer 66. Ytterell, Alexander

:unamused: :unamused:

Vår bästa back i förra matchen börjar som 7e back idag.

Sundh-Bengtsson-Wännström.

Varför?

Törngren-Ljungh-Sandberg.

Varför?

Vad är det frågan om? Kan man konstatera innan en enda match är spelad med Lillis som HC att det var ett misstag?

Lundhs först match.

Positivt. Wännström tillbaka i laget och Bengan verkar vara petad från PP.

Negativt. Om möjligt de märkligaste kedjeformationerna so far den här säsongen.

#lundhout?

Fehrevary gör sin bästa match för säsongen mot Malmö.
Han belönas med att agera sjundeback.
Kommer inte bli ett dugg bätte detta.

Martin F fick sitt genombrott förra matchen och var jäkligt bra runt ut sagt. Så hoppas verkligen han får ordentligt med speltid idag och inte behöver dela broderligt med Ytterell.

Ja inga glädjevolter över dessa kedjor. Fehrevary gör en ruggig match sist förutsätter att han ska matchas ordentligt idag annars begriper jag ingenting

Laguppställningen är ju rent av pinsam. Varför envisas med att försöka få fyra mellanmjölk-kedjor istället för att toppa. Jag menar istället för de kedjor de har just nu så hade de kunnat ta exempelvis:

Tedenby - Ljungh - Sandberg
Thuresson - Gustafsson - Wännström
Figren - Andersson - Törngren
Sundh - Bengtsson - Johnsson

Man hade då haft en livsfarlig första kedja som kunnat sätta tonen offensivt med bra speed, skills och intensitet. Man har sedan en andra kedja som är ganska tung att möta och med två bra wingar med vassa skott.
Tredje kedjan kan blixtra till men är främst, likt fjärde, brunkare som ska ha fokus på att göra jobbet och sedan låta de två första kedjorna dra det stora lasset framåt.
Men nej, nu är det fyra smått “amputerade” kedjor man ställer på isen. Och då har vi inte ens pratat backarna och det stora tjänstefelet att sätta Martin som sjunde back.

Ni verkar inte va med i matchen grabbar. Vad spelar det för roll var man står i uppställningen. Fehervary har stått som sjunde back i stort sett varenda match. Även i senaste matchen mot Malmö. Kollar man den faktiska speltiden, så spelade Persson 14 min, Ytterell 9 min och Fehervary 18 min. Just saying!

Fortfarande udda formationer. Suck.

Kan dock säga att detta är första matchen på länge som jag känner mig taggad på.

Första matchen på plats för säsongen, har inga förväntningar, bara förhoppningar.

Kan tipsa om att kolla på cmore studion i första pausen då Sanny och co ska intervjua Johan Hult.
Hoppas man vågar ställa lite obekväma frågor och inte snackar massa Corsi.

Exakt de kedjorna vill jag se! In med Jompii i båset!!!

Och som grädde på moset, Lena Sunken Sundquist som kommentator…urk. Blir till att titta utan ljud idag igen