Omgång 21: Växjö Lakers - HV71

Växjö Lakers - HV71


image image

Ett perspektiv från andra sidan klotet.
Solen skiner, klockan är 10.25. Solen skiner nästan alltid. Det är kallt. 15 grader. Det var :turkey:-day igår. Jag slötittade på första halvan av SF Giants bortamatch mot Seattle Seahawks tillsammans med den familj i tre generationer som jag “firade” dagen med. Vilken misär den sporten är, nästan lika smak- och menlös som kalkonen. Som Växjö Lakers.

Kalkonen är inte en graciös fågel. Den är ungefär lika stelbent som vår placering i tabellen, lika orörlig som vår ansträngning att lämna bottenträsket. Allt detta är raka motsatsen mot den högtid som just firades. Otacksamt. Ty vi är värda mer just nu. Efter sex raka matcher med poäng, så känns det som om man borde tagit sig närmare. Högre. Men icke.

Så, trots att man rest långt bort, semester, sol, gamla vänner, svingod ölbärs och fantastiska burgare, så sitter man här med en konstant känsla av oro. Helt oförmögen att stänga av. Vad har man gjort mot sig själv? Men, sen minns man. Stunderna. Säsongerna. Historien. Gemenskapen. Glädjen. Glädjen sitter långt inne just nu, men hoppet. Hoppet finns där. Det och ölbärs.

Krossa lökars!

Pelle predikar

FORZA HV71!!

19 gillningar

Tänk om halva laget hade hållit samma klass som dina intron till marchtrådarna @Diabolics, då hade det varit ölbärs hela veckan :beers:

5 gillningar

Kan HV tvåla till Lökers på borta is tro? Om det är någon dag det ska ske så är det banne mig imorgon!

2 gillningar

Hoppas innerligt det, men efter förra matchens spel så vet i tusan. Det känns som att växjö är stabilare bakåt än timrå. Å andra sidan har de Martinsson :thinking:

2 gillningar

Fast de borde ju studsa tillbaka efter den skitinsatsen… iallafall bättre än perre 1 och 2.

3 gillningar

Den enda jag är rädd för framåt i Växjö är Sylvegård… Annars tror jag HV har en bra chans. Topplagsbeteendet kanske fortsätter?

1 gillning

Vi sätter Seppälä eller Tikka som ryggsäck på honom bara.

Enligt JP samma trupp som senast. Dvs André Petersson är med andra ord fortfarande borta.

Den matchen skall jag gå på, med goda vänner. En dag full av ölbärs, buss och HV71.

Ge oss 3 pinnar för i helvete!!

5 gillningar

Senast vi möttes så vann vi. Hoppas gubbarna tar med den känslan. Hade varit sjukt gött med 3p denna kalla lördag. Kör försiktigt idag gott folk, halt som fan.

1 gillning

Visa att vi är bästa småländska laget. Krossa fakers!

1 gillning

Vill se 100% krigande i hela matchen idag.
Inget 12 minuters bra spel och 48 dåliga!

  • Defensiven ska sitta ikväll
  • Spela fysisk och ligg nära Sylvepågarna hela matchen
  • Fullkomligt bombadera deras mål och gå på returer, gör skitmålen!
1 gillning

En stekhet första kedja kommer att visa vägen idag!

1 gillning

Skulle inte se det som helt omöjligt att en viss Tikka och Sylvegård(s) brakar ihop rätt tidigt i matchen med lite ”mys” så att säga

1 gillning

Tänk o få se tikka bokstavligen golva Sylvegård

1 gillning

Tror även Stakke kan göra ett visst jobb där, så länge han kan hålla sig själv i schack och bara vara en jobbig jävel utan att ge onödiga smällar tillbaka.

1 gillning

Räknar med 0 poäng ikväll så slipper man flippa ut. Ortio måste göra en ny heroisk match för att vu ens ska vara nära poäng. Hoppet står till att Lyrenäs fortsätter att producera och att Teden Foppish Brännström Borgström mfl vaknar ur sin dvala, då kanske…

1 gillning

Borgström hänger två idag!


Denna panik vill jag inte se ikväll.

2 gillningar

Ett av SHL’s bästa hemmalag (poäng i 9 av 10) mot det sämsta bortalaget (poäng i 2 av 10).
Well, allt annat än rejält med pisk ikväll blir önsketänkande.
Men matchen ska spelas och ibland så…

1 gillning