Omgång 22: Brynäs IF - HV71

[list]OMGÅNG 22 | Läkerol Arena | Torsdag | 2012-11-15 | 19:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

• Omgång 2: HV 71 - Brynäs IF: 2 - 1 OT (M Karlsson, J Krog), (J Sundqvist)

• 1:a (43p)

• Senast: HV 71 - Timrå IK 3 - 1 V

• Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (9+19) 19p

• Bästa Målskytt: #8 Rhett Rakhshani: 9

• PP: 23,94% | BP: 82,67%

• GM: 62 | IM: 44 | +18

• Oscar Sundh, Jesper Fasth

• 5:a (36p)

• Senast: Linköpings HC - Brynäs IF 1 - 4 V

• Bästa Poängplockare: #19 Calle Järnkrok (3+15) 18p

• Bästa Målskytt: #90 Johan Harju: 7

• PP: 24,66% | BP: 81,67%

• GM: 47 | IM: 51 | -4

• Dennis Persson, Simon Bertilsson, Mads Hansen, Lars Jonsson, Christian Djoos (?)

Jäkligt taggad, dels för att jag skall gå på matchen!
Hoppas dock jag inte för något dåligt omen med mig, HV har aldrig vunnit när jag varit i Läkerolen/Gavlerinken :frowning:

Känns skönt att laget fick en bra knuff i första matchen efter uppehållet, även om kanske inte spelmässigt så i alla fall poängmässigt. Hoppas det spelmässiga kan finputsas ikväll och det blir ytterligare poäng!

Wesslau står ikväll

Inga bra vibbar inför dagens match.
Ett Brynäs med fart och finess mot sega Hv backar.

Idag måste vi vara extremt noggranna vid alla linjer på banan för att störa Brynäs.
Måste upp många % jämfört mot Timrå. Gör vi detta så kan det gå vägen.

Gäller att Hv kommer in i matchen direkt att kan styra av Brynäs fart direkt.

Tips:
3-2
Hv mål: Nilsson, Jämtin

Sett till de tre senaste matcherna Hv har gjort, så borde den här matchen bli en munsbit för Brynäs. Jag hoppas att Hv kan överraska och visa lite vilja och hjärta och stjäla, helst tre poäng, av Brynäs ikväll.

De som lever får se.

Samtidigt har Brynäs inte imponerat på hemmaplan under den senaste tiden. Blir en intressant drabbning

4 timmar kvar

Jag ska också in, ska strax åka. Ses på bortastå? Jag gapar som fan, och har inget sällskap, kom och säg hej, jag är ful med bits inte :wink:

Oj idag blir det trångt på bortastå i tablett asken :open_mouth:
Jag ska oxå på matchen.
har känslan av att det blir en typisk Brynäs - Hv drabbning i Gävle. Jämnt spel 5 mot 5 . Och då Brynäs får PP gör de mål …
Forza HV

Duu, förra eller förrförra matchen i Gävle var det ju folk där med banderoll(er) och hela köret! Fanns gott om plats ändå :wink:

Stanna för sjutton hakars bövelen hemma. Förlorar dom så skickar jag morbror på Dig. Han bor i Gävle. :wink:

Brynäs är på G igen.
Tror det finns risk för resultat likt det i Skellefteå. :astonished:
MEN jag tippar alltid HVvinst så jag säger
3-2 till HV
Första målet görs av Andreas Jämtin.

Luoma är petad igen.

Brynäs borta är en svår match, men jag tror HV71 vinner med 4-2 sista i
tom bur av Jämtin.

Har en känsla av att Hv vinner med 7-3 ikväll. :mrgreen:

Precis när jag tänkte skriva att bilden är pisskass på c-more så bryts sändningen :imp:

och så blev det svart :imp:

cmore kan byta namn till cless istället :astonished:

Samma här Oj kom tillbaka för ca. 2 sec.

kolan!!!

Tror på 4-2 vinst av HV ikväll. Målen görs av Rhett, Davidsson, William Karlsson och Kolan

Vart är dyk? Utlånad? j20?
Liket? Hur länge orkar han nöta bänken för det kommer han få göra tills skador öppnar upp.
Luoma? Lämnar innan jul?