Omgång 22: HV71 - Örebro

Verkar ej så

Känns som en match mellan Allsvenskan och SHL där både fart och skills kommer vara signifikativt ikväll. Jag lägger inte mina pengar på HV71 ikväll.

1 gillning

Enligt denna är Brännström med

Teden och borgis kanske kan lyfta varandra… tycker det är ett bra par. När de flyger kan de gå fort men har de en dålig kväll är det lätt gå ner på 3 kedjor utan att förstöra rytmen för de andra

Örebro hade en lång strrak av stt sjunka som en bomb men ryckte upp sig och vann senast… inte bra om deras formkurva vänder upp nu.

3poäng ikväll och tjockisen får sätta sig ned bakom ridån en stund till

Det är det väl alltid nuförtiden? :sweat_smile: :sob:

1 gillning

Blir väl som mot Växjö att efter 20min så gör man något annat. Tror inte längre på detta lag.
Det är på tok för dålig inställning match efter match. Ingen som verkar bry sig. Bryr man sig så visar man åtminstone känslor på isen även om man blir utspelad.

Jag ryser när jag ser detta klippet :

Ikväll är Herman andremålvakt i Örebro 17 år gammal !!!

1 gillning

Laguppställning som går läsa :wink:

Ospännande. Same same.
Pisk vi får.

3 gillningar

En iskall Brännström som varit sjuk samt Teden, Foppa och Stakke går före H.Pettersson som blir extraforward ikväll. Snacka om att misshandla sina talanger!!!

Vad är det frågan om?

5 gillningar

Bra.

Alltid bättre att vänta på den officiella laguppställningen än att klippa in gissningar från sidor som kör klickbait.

1 gillning

Nja, de som bland annat jag har petat in tidigare är inga gissningar. De råkar bara dyka upp lite tidigare på t ex Aftonbladet och Expressen ibland.
Men den från HV är ju bäst.
Underlättar för en annan halvt dement göbbe som inte orkar lära sig alla lirares tröjnummer utantill.

Ursäkta :joy:

1 gillning

Vore ju sinnes sjukt om Örebros målvakt skadar sig och Herman får hoppa in !

Vore gåshud minst sagt !!!

1 gillning

Hoppas HV-klacken sjunger ramsor om Herman Liv. Positiva sådana naturligtvis.

Idag håller jag på HV och Herman.

4 gillningar

Drömmen är att vi leder 3-0 och Herman hoppar in håller nollan samtidigt som vi vinner

2 gillningar

Så kan det vara. Tidigare i forumets livstid så har det florerat en hög med gissningar före matchstart från diverse källor. Jag kan tycka att vi avvaktar med laguppställningen till föreningen presenterar den. Ibland blir det ju sena förändringar pga insjuknande etc.

2 gillningar

Tufft idag mot ett i stort ordinarie Örebro. Inget namnstarkt lag alls och ordinarie men trubbigt framåt.

Starkt defensivt lag och saknar endast offensive Johannesson men starkare bakåt utan honom.

Vi har ju ett mer namnkunnigt lag men de har ett mer ramstarkt, lite tråkigare lag. Kolla deras ordinarie centersida, inget någon på forumet hade accepterat…

Vi behöver verkligen segern men frågan är om vi har flytet och turen med oss då vi oftast är sämre spelmässigt än motståndarna.

Hoppas på att allt med Owe gör att laget lyfter och att Ortio har flyt och turen med sig.

Nu kör vi!

Jag är rätt säker på att våra tränare har bättre koll på hur laget skall formeras än vad vi har. Deras kunskaper är nog bra mycket bättre än våra.

2 gillningar

1h kvar

Nu jävlar kör vi!