Omgång 22: HV71 - Örebro

HV71 vs Örebro


image image

“Intet är som väntans tider” - Erik Axel Karlfeldt (1864-1931).
Ovan uttryck är ofta förknippat med graviditet. Eller ett barns väntan på tomten. Men inget av det är vad som först åsyftades. Folk approprierar saker till höger och vänster, så jag tänker inte vara ett dugg bättre. Uttryckets essens är att man genomlider en period av smärta för att sedan på något sätt få uppleva goda tider. Här någonstans faller hela min planerade koppling av HV’s tillstånd till uttrycket ovan. Detsamma gör logiken i min ingress. För visst, vi lider. Det smärtar. Men ingenstans finns där en garanti för att detta kommer leda till goda tider.

Men likväl. Vi går i väntans tider. Väntan på att få se vartåt det barkar. Tabellplaceringen är otroligt svåröverkommen. Det är snudd på konspiratoriskt hur alla andra lag placerar sig retfullt nära, men likväl utom räckhåll för oss.

Det är Owe-torsdag imorgon. Owe kommer inte få den hyllning han är värd. Det får sällan personer som stått i bakgrunden och utgjort fundamentet för framgången. Det ligger liksom i deras natur. De jobbar, slaviskt och osjälviskt för något större. Utan krav på uppmärksamhet eller egen vinning. Vi kommer aldrig kunna kvantifiera vikten av en person som Owe. Med det sagt, föreningen gör vad de kan och introducerar tydligen en ny burgare i Big Ice Sportsbar… Hoppas den är god nog för att ära Owe.

Uttrycket då. Vad åsyftades? Den vinterlånga bistra väntan på sommar, sol och värme, men även kärleken. Här kanske logiken återkommer? Ty kärleken till Owes insats, till föreningen, den finns där. Hos oss alla. Det är den som får oss att flytta supporterskapets ena fot framför den andra, trots all innevarande smärta och lidande.

För Owe :heart:

HV71 informerar

FORZA HV71!!

17 gillningar

För Owe! :heart:

2 gillningar

Amen!

Så många roliga minnen man har av Owe Jungåker, Ett flertal duster har vi också haft, samtliga med glimten i ögat även om han var ilsken på oss ibland.
Spela för Owe nu grabbar. Utan Owe hade ni inte haft den här chansen.

5 gillningar

Farzan förklarar det väldigt bra, tillsammans med för att inte glömma -Sir Denny Eriksson.

Därav Hv71…

På plats ikväll för första gången för säsongen. Blir oerhört fint att se hyllningen före matchen, hoppas man gör den så mäktig och fin som han förtjänar.

Matchen i sig vill jag att vi vinner och visar Herman stämningen som bara finns i HV:s hemmaborg - en förening han förhoppningsvis kan tänka sig att spela för “trots” sitt efternamn senare i karriären.

2 gillningar

Spelar AP20 ikväll, någon som vet?

Nej tyvärr inte redo

Hur ställer man upp laget i afton?

Kört Teden med Borgström i andra på träning enligt JP. Bedrövligt.

Hade önskat något i stil med detta. Eller kanske inte önskat men efter förutsättningarna…

Lenc-Shore-OSL
Önerud-Moelgaard-H Pettersson
Lindbäck-Borgström-Foppa
Teden-Tikka-Stakke

1 gillning

9-poängsmatch ikväll! Färjestad och Luleå i kommande två matcher känns tufft.

1 gillning

Absolut! Grejen är dock att vi måste börja vinna de tuffa matcherna oxå för att klättra. Ser mörkt ut. :grimacing:

Örebro är ruggigt effektiva !

Spelar sig till kvalitets-chanser istället för att bara ösa på med skott utifrån - så det gäller att försvaret är på hugget !

1 gillning

Okej. Nu har jag köpt en 10 tum större teve under Black Week så nu kommer förlusten svida ännu mer.

Hyser inga förhoppningar. Örebro har blivit ett spöke för HV de senaste säsongerna.

10 gillningar

Asgarv på första stycket.

Håller med om andra stycket med tillägget att någon gång vänder det. Hoppas på ikväll.

1 gillning

3-0 till 3-3 och förlust i sudden. Har noll feeling för vinst ikväll med tanke på dom sista matcherna.

2 gillningar

Om nu Dichow är klar borde man väl rimligtvis ha Erliden eller Glifford som back-up ikväll. Kan inte tänka mig #35 är super-taggad att hoppa in om något händer Ortio.

Allt annat än noll poäng ikväll är en bonus.

Uff, viktigt match.
Hjärtat påstår att det lossnar de luxe i afton och att HV helt plötsligt kommer ut och lirar som ett lag. Hjärnan inser som vanligt att det är osannolikt.

Inte helt lätt peta ihop ett LAG av det vi har tillgängligt.

Lenc-Shore-Osl
Petterson-OFM-Borgström
Lindbäck-Tikka-Önerud

Foppa-Stakkestad-Teden (5-7min istid…)

Är Brännström inte tillgänglig?

Var inte så pessimistisk! Ortio blir skadad och Brattströms stora ögonblick kommer. Han räddar hela 25 av 30 skott!

1 gillning