Omgång 22: HV71 - Växjö Lakers HC


[size=150]Guess who’s back. Back again. Wesslau’s back.[/size]

OMGÅNG 22 2013-11-16 16:00
Kommentator: Åke Unger. Expert: Arto Blomsten.

Läget i HV71: 4-3 mot AIK följdes av 3-2 mot Luleå. HV71 tog på torsdagskvällen veckans andra seger i Kinnarps Arena. HV71 hade två frilägen på bara en minut. Först var William Karlsson fri med målvakten Daniel Bellissimo, och minuten senare var det Erik Christensens tur. Men ingen av dem lyckades få hål på Luleåkeepern.
Det fick i stället Toni Rajala när knappt halva perioden var spelad.
Matchens lirare blev givetvis Gustaf Wesslau som visade den där äckligt bra formen och flytet en grym målvakt ska ha. Han gör många avgörande räddningar ikväll och är tillsammans med Rajala kedjan högsta orsaken till att HV71 vann. Låt det hålla i sig till matchen mot Växjö på lördag.
Avslutningsvis så frågade kommentatorn Luleås Linus Klasen vad han tyckte om Gustaf Wesslau´s insats i målet. Han svarade: – Ja, vad ska jag säga… No comments!

Skadelistan:
Johan Davidsson (Långtidsskadad)
Mattias Karlsson (Långtidsskadad)

Utlånad:
Filip Sandberg är utlånad till Västerås.


Toni Rajala fortsätter att producera match för match och har blivit en ny publikfavorit i Kinnarps.

Läget i Växjö Lakers HC: Frölunda slog Växjö med 2–1 och tog sin tredje raka seger i SHL, trots att Växjö energiskt jagade kvittering i tredje perioden. Växjös kvitteringsjakt fick ett avbräck när Tomi Kallio, en gång publikidol i Frölunda, blev utvisad efter 17.36.
Växjö är utan seger i sina fyra senaste bortamatcher. Vi får vänta oss ett revanschsuget Växjö på lördag, men inte kommer dom lyckas stoppa HV71?

Skadelistan:
Mattias Modig
Jeremias Augustin
Johan Markusson
Coby Armstrong

Tabellen: (Klättringen har startat)
1 Skellefteå 21 24 47
2 Frölunda 21 7 38
3 Modo 21 11 36
4 Luleå 21 11 33
5 Växjö 21 3 33
6 Leksand 21 -6 33


7 Brynäs 21 4 32
8 Linköping 21 -1 28
9 Färjestad 21 -6 25
10 Örebro 21 -11 25


11 HV71 21 -17 25
12 Örebro 21 -19 23


Mer info och lineup under matchdagen.

Fattar inte att vi alltid ska ha så svårt för Växjö??? men med rådande tabelläge ska vi iaf inte torska på underskattning. Jag tror den positiva trenden håller i sig och att HV spelar stabilt över 60 min och att det räcker till en stabil men knapp seger. Skulle tycka det var underbart om det lossnade för någon mer kedja även om 1:a kedjan gärna får fortsätta spela som de gör.

Jag välkomnar verkligen en seger idag men magkänslan säger annat. Jag hoppas magen har fel.

Hoppas på fullsatt idag.

Gör alla femmor sitt jobb och inte blir som yra hönor i försvarszon så tar vi 3 poäng
Hoppas att hv fortsätter att förbättra sitt passningsspel och spel utan puck ytterligare som vart katastrof milt sagt.

Kan bli riktigt roligt om 2xKarlsson/ Rajala kedjan vaknat på rätt sida.

Sköter de sitt jobb idag så blir det seger 4-0

Syns på matchen

Idag lossnar det ordentligt. 5-1 till Hv. En bra första period följs upp av två till lika bra. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Klart att vi vinner. Det är dags för islossning och kross mot lillebror nu.

Det kommer bli en typisk Växjömatch, likt de matcher som Timrå stod för tidigare. Bortalaget kommer spela bättre än HV men i slutändan kommer matchen ändå gå till förlängning efter att HV satt ett kvitteringsmål i slutet av tredje.
Blir vinst på övertid idag, sanna mina ord :wink:

Tror också på OT vinst idag. Det kommer vara målsnålt samt Växjö sätter första pucken i vårat Powerplay. Sterling avgör!

Edit: Nämen vad trevligt, ser att Arto Blomsten är våran lilla “expert” för dagen. suck

Vore oerhört skönt med en vinst idag! Om inte för de tre poängen så för att man ska få lite lugn och ro på jobbet. :smiley:
Jobbet ligger granne med Vida Arena och det finns många nyfrälsta Lakerssupportrar här. Det var ingen höjdare att sitta på matchen förra året när Trygg gjorde självmål kan jag säga. Men det var då det, kom igen nu HV!

Snygg och trevlig trådstart :slight_smile:
Ska jag gnälla på något i den så kan jag tycka att det är lite för mycket Örebro i tabellen. :wink:

Idag är det dags och visa hela landet vem som regerar i Småland. Tror på storvinst, Vesslan spikar igen och Krog kedjan får mer istid och fart på pucken.

Wesslau verkar ha kommit igång senaste matcherna, framförallt senaste matchen. Men tycker att Gunnarsson borde få vakta kassen i dag. Han måste också hålla matchtempo. Länge sedan han stod nu.

Dagens formationer
MÅLVAKTER
32 Gustaf Wesslau (GK)
37 Jonas Gunnarsson (GK)
1:A FEMMAN
11 Anssi Salmela (LD)
41 Chris Campoli (RD)
72 Patrik Carlsson (LW)
71 William Karlsson (CE)
17 Toni Rajala (RW)
2:A FEMMAN
6 Oscar Fantenberg (LD)
33 Elias Fälth (RD)
91 Andreas Jämtin (LW)
24 Erik Christensen (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
3:E FEMMAN
73 Stefan Johansson (LD)
22 David Petrasek (RD)
26 Riley Holzapfel (LW)
9 Jason Krog (CE)
29 Brett Sterling (RW)
4:E FEMMAN
27 Jesper Williamsson (LD)
28 Anton Bengtsson (LW)
90 Ted Brithén (CE)
23 Sebastian Strandberg (RW)
79 Johan Lindström (RW)

Tagga, bevisa nu vem som äger småland och isen i KA. KÄMPA HV

KOM IGEN NU HV

Ja nu gäller det lillebror brukar stöka till det.
Men formen är ju påuppåtgående så jag känner mig trygg :smiley:

saved by the judge

Yes vilken uppåkning WOW :smiley:

PC :smiley:

Gött PC :smiley:

Fan va dött på forumet idag sitter alla o Groggar :question: