Omgång 22: MODO - HV71

MODO vs HV71

Uttjatat. Uttänjt. Utbränt.
Detta kan sägas om i stort sett varje spörsmål vi fans ångestfyller sociala medier, samt forumtrådarna med. Det finns inte ett enda ämne som inte stötts och blötts in absurdum, kring vad som är fel med vår förening, de senaste åren. Det är märkligt att så många, kan dryfta så mycket, utan att komma en millimeter närmare vägen, sanningen och ljuset. Ingen lyckas föra fram en arbetshypotes som är avsevärt bättre än någon annan. Vi är i limbo. För evigt, känns det som.

Hur länge orkar vi? Hur orkar vi? Det handlar naturligtvis om samhörighet (tack Carl), bekräftelse och kanalisering. Att vara ensam och känna som man gör hade varit än värre. Att knattra på tangentbordet och få en flyktig mental respons är kanske det enda motmedlet i misären. Förutom vinster då.

När väl vinsten kommer, ja då släpper allt förnuft. Helt plötsligt andas det morgonluft, helt utan anledning och rationell bas. Nacken vrids i den enda dimension som finns i en SHL-tabell och blicken riktas uppåt. Vansinnet och hoppet återvänder, hand i hand, knullruffsiga. Tankarna går och kopplingar görs, av lika många skäl som det finns raggare i ö-vik, återigen till komedin ‘Dum & dummare’.

So you’re telling me there’s a chance…

Blomman bladdrar

FORZA HV71!!

9 gillningar

10 gillningar

Får vi en fortsättning på tredjeperioden mot Örebro eller kommer MoDo köra över oss?

Magkänslan är sur, som vanligt.

7 gillningar

Min gissning

3 gillningar

Men vilket lag är det som kör bilen?

Rätt svar: HV kör över sig själva

2 gillningar

Spännande.

3 gillningar

Fy fan. Viktigaste jävla matchen på denna säsongen och ingen ordinarie målvakt. Där sprack det. Jag blir så jävla trött på det här.

Förlust och Blomman & Co har nåt att skylla på.
De e ju bra för dom.
Sen vette fan om inte Karlsson borde gå före Glifford. Betydligt bättre statis. Men har inte sett matcherna så ska vara tyst.

Med tanke på att målvakterna varit vår akilleshäl vissa matcher så ser jag inte något större problem med att pröva Glifford i ärlighetens namn. Dicken gjorde en bra match mot Örebro dock så skumt att man inte låter honom hänga med upp.

4 gillningar

Målvakterna tillsammans med backarna. Nu har de ju särat på Laleggia och Day. Hade hellre sett Hugo.

Vem är Karlsson? :sweat_smile:

1 gillning

Att man spelar sin 3:dje och 4:de målis 20 omgångar in är läskigt. Jag tror detta blir lite som HV-IKO 10-1 förra säsongen fast HV är IKO idag och MoDo är HV71!

Filip Karlsson, J20

2 gillningar

Håller med. Ge killen chansen. Mtp alla andra fina juniorer vi har så kanske han verkligen visar att han skall stå i SHL?

1 gillning

Jag hade hellre sett en Junis på en match som inte är en 9p-match. Typ som när vi är helt avhängda till jul.

1 gillning

Vänd på det: Med driven junis i mål som vill visa framfötterna kanske vi inte är avsågade i jul?

Jag håller dock med dig, men jag sågar inte detta förns efter matchen. Glifford kanske storspelar.

2 gillningar

Spårar det ur och blir tvåsiffrigt lär Glifford vara ärrad för livet. Dicken är ju åtminstone redan på botten rent psykiskt, synd att sabba en till.

1 gillning

Karlsson har nummer 2 på tjeckiskt målvaktsmanér. Yes, jag har sett flera tjeckiska och kanske även slovakiska målvakter ha typ nummer 2,3,4 i typ landslag.

1 gillning

Väljer glädjen.
En hel drös med HV juniorer har visat att de håller i SHL och flera knackar på dörren.
Så självklart gör Glifford en kanonmatch.