Uttjatat. Uttänjt. Utbränt. Detta kan sägas om i stort sett varje spörsmål vi fans ångestfyller sociala medier, samt forumtrådarna med. Det finns inte ett enda ämne som inte stötts och blötts in absurdum, kring vad som är fel med vår förening, de senaste åren. Det är märkligt att så många, kan dryfta så mycket, utan att komma en millimeter närmare vägen, sanningen och ljuset. Ingen lyckas föra fram en arbetshypotes som är avsevärt bättre än någon annan. Vi är i limbo. För evigt, känns det som.
Hur länge orkar vi? Hur orkar vi? Det handlar naturligtvis om samhörighet (tack Carl), bekräftelse och kanalisering. Att vara ensam och känna som man gör hade varit än värre. Att knattra på tangentbordet och få en flyktig mental respons är kanske det enda motmedlet i misären. Förutom vinster då.
När väl vinsten kommer, ja då släpper allt förnuft. Helt plötsligt andas det morgonluft, helt utan anledning och rationell bas. Nacken vrids i den enda dimension som finns i en SHL-tabell och blicken riktas uppåt. Vansinnet och hoppet återvänder, hand i hand, knullruffsiga. Tankarna går och kopplingar görs, av lika många skäl som det finns raggare i ö-vik, återigen till komedin ‘Dum & dummare’.
Förlust och Blomman & Co har nåt att skylla på.
De e ju bra för dom.
Sen vette fan om inte Karlsson borde gå före Glifford. Betydligt bättre statis. Men har inte sett matcherna så ska vara tyst.
Med tanke på att målvakterna varit vår akilleshäl vissa matcher så ser jag inte något större problem med att pröva Glifford i ärlighetens namn. Dicken gjorde en bra match mot Örebro dock så skumt att man inte låter honom hänga med upp.
Att man spelar sin 3:dje och 4:de målis 20 omgångar in är läskigt. Jag tror detta blir lite som HV-IKO 10-1 förra säsongen fast HV är IKO idag och MoDo är HV71!
Karlsson har nummer 2 på tjeckiskt målvaktsmanér. Yes, jag har sett flera tjeckiska och kanske även slovakiska målvakter ha typ nummer 2,3,4 i typ landslag.