Omgång 22: Skellefteå AIK - HV71

[size=150]Skellefteå AIK - HV71[/size]

HV71 åker till västerbotten för att möta Skellefteå på
lördagen. Hoppas att målproduktionen kommer igång
snart annars blir det svårt att vinna matcher.
Men mot Saik blir det nog svårt men med det
sagt så gör väl HV71 en jättematch :astonished: Hoppas!

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Detta är nog den, för säsongen, första match där jag är övertygad om att vi kommer förlora. Stort.

Hoppas att jag har fel.

Jag tror tvärtom att vi kommer komma upp i en hög nivå och faktiskt vinna. Ingen press utan bara gå in och köra

Riktigt svår match, måste få stopp på saiks offensiva förstakedja.
Mathcen går på huvudkanalen och på tv4 oxå.

Idag är jag rädd vad seriens bästa kedja kan göra mot ett skärrat hv försvar utan självförtroende

Ingen bra känsla idag MEN va då vi får väl på hoppas minst 2 pinnar :smiley:

Känner jag är nöjd bara vi inte blir utskåpade för 3 matchen rad målmässigt och 6 matchen spelmässigt

HV behöver ta poäng idag. Kommer bli svårt. Med en liknande ineffektivitet som sist blir det omöjligt.

Spelaren som ska leda laget, Thörnberg, Ullström och Persson, måste föra just det - leda laget. Tyvärr är dessa herrar de mest osynliga av alla spelare just nu.

Inget talar för HV. Men som sagt. HV behöver poäng.

Bra BP!

Viktigt med bra BP av hv, skönt att se när saik började trampa runt
Bra hv

HV spelar med större marginaler. Sett bra ut hittills.

Härligt med positiva vibbar :slight_smile:

Ullström fortsätter att spela helt ur takt. Av besvikelserna hittills denna säsong så är han den största. Ramlar och tappar pucken ofta. Ser valpig ut.

Matchstraff på bengtsson

Aj Aj Bengtsson inte ta utvisningar i offensiv zon :imp:

Bengtsson din klant…onödigt, kunde gått illa.

Öh, va? 2min boarding.

Trodde de skulle bli matchstraff, otroligt farlig knuff o borde vart game

Tycker han ser trött och oengagerad ut missar enkla passningar och hänger ofta med huvudet.

Tycker Bengtsson saknar skärpa i sitt spel i år. Tog en hutlös tripping i offensiv zon sist efter att kommit fri men tappat pucken, med mål i röven som resultat. Fortsätter i samma stil ikväll.