Omgång 22: Västerås IK - HV71

[size=150]Västerås IK - HV71[/size]

Bortamatch mot Västerås är det som gäller på fredagskvällen
för HV. Ska tre raka förluster bli en fjärde? Hoppas inte det.
Mot tre poäng HV71!

Tommy inför match: hv71.se/article/qs97akwoy-3 … a-ur-detta

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Skönt man ska på julbord så man slipper se skiten

jag tror det är fler forumdeltagare som hoppas slippa läsa dina överdrivet negativa inlägg :wink:

Lär väll komma när man kommer hem och ser att det ev blev förlust. Så hoppa högt än av glädje. Förlust idag än mer kris så är det

Vet inte om jag är pessimist eller realist men frågan är om laget vi ställer upp med i nuläget (utan tre ledande forwards) är bättre än det som presterats på sistone. Jag hoppas verkligen det men jag är dessvärre inte helt säker.

Vi har all anledning att vara pessimister. Kolla bara den här statistiken:
Jonathan Davidsson
1:48 min istid i PP per match
17:04 istid i PP per plusmål i PP

Jesper Kokkonen
1:02 min
21:44 min

Marcus Davidsson
1:12 min
23:53 min

Herrarna, som tillsammans stått för endast 2 poäng i PP, är alltså de som våra tränarna väljer att lyfta när vi har skador. Statistiken talar dock för att de inte ska använda alls i den spelformen. Säger rätt mycket om vilket svagt lag vi i dagsläget ställer upp med.

Man gick in till denna säsong med att man hade en sån bred och bra trupp. Då kommer det två skador på ”gamla” gubbar och vi faller ihop totalt! Tommy säger att det är upp till andra att visa vilket han säger är helt rätt! Men då undrar man ju vilken kvalité det är på dem som skulle visa upp sig? Ingen som har kunnat visa upp sig hittills och det är det som skrämmer mig.
Vilka skulle ta och visa upp sig? När man inte klarar det så oroar jag mig över statusen på dessa spelare! Vad händer om det blir liknande i slutspelet?

Idag vill jag fan se dessa ta kliv annars kan man ju likväl spela med hungriga junisar.
Vi måste vinna ikväll och visa upp ett spel som håller över 60min. Annars är man ute på riktigt hal is.

Finns det bättre spelare med bättre statistik? Jag har ingen vidare koll på statistiken därav frågan. Detta belyser ju vara det faktum att laget inte är så brett som alla talar om. Sen att andra ska kliva fram när laget får skador är ju bara en klyscha, sällan det händer.

Ja kanske är det så att utan de tre är vi bara ett av de lag som “ska vara med i toppen”.
Hade övriga toppkonkurrenter tappat tre tongivande spelare hade de också tappat rejält i slagkraft.

För första gången denna säsong väljer jag självmant att inte titta på matchen. Underhållningsvärdet har varit 0 senaste matcherna. Inte pga förlusterna utan pga hur spelet sett ut. En tidigare SHL-gigant som inte klarat av att göra mer än 4 mål på 3 matcher. Så uddlöst och pinsamt.

Sett till TOI/+ (istid i PP per plusmål i PP) så har Kokkonen och bröderna Davidsson sämst stats i laget.

Blir på spåret ikväll. Orkar inte med denna känslomässiga mardröm.

Norbe menar ju att de vet vad som felat de senaste matcherna. Att det finns saker att förbättra (no shit!).
Då vill jag se HV exekvera dessa lösningar, inte samma lama spel som tidigare. Upp till bevis.

Varför låter man inte Larsson fortsätta? Han ger oss trots allt störst chans att vinna.
Varför spelar man Törngren och Kokkonen när man jagar kvittering m.m.
Är det en del av lösningen? S&s agerande säger en del om deras teorier.

Jag betalar inte för säsongskort och Cmore-abonnemang för att se Hv-spelare oförtjänt glida omkring och tänka: ”det löser sig”.
Inte heller för att se s&s spela de kallaste spelarna.
Jag vill se resultat, annars är allt bara skitsnack.
Behöver inte vara vinst varenda match, men däremot hjärta och lojalitet.

Då ska vi se när Kokkonen ger 100 % ikväll, så tolkar jag intervjun med honom :slight_smile:

Ska bli kul att se hur bra han kan vara!

Känns mycket spännande- förväntar mig storverk

”Och vi hatar Västerås” varning :laughing:

Godnatt

Börjar ju bra :unamused:

Tror mer på att ni (jag ska inte titta) får se hur han gör Thörnberg betydligt sämre.