Omgång 23: Färjestad BK - HV71

Om Hv åker mycket skridskor och kämpar som djur kan detta bli en kul kväll. Vi har chansen. Borgström två mål ikväll igen och Lindbäck två i krysset?

2 gillningar

Historiskt sett brukar det bli täta matcher mot FBK och har nog inte missar en enda de senaste 25 åren lagen emellan. De är liksom något alldeles extra. Missade däremot en period förra året när jag och mina två äldsta (av 4) kids på ädlaste forumplatser vittnade en grym förstaperiod för att sedan behöva åka i ilfart hem till Falköping då frugan satt i ambulans påväg in till akuten med en av våra då treåriga tvillingar som feberkrampat och tappat medvetandet. Vi förlorade sedermera matchen, men alla i familjen repade sig gott :heart: Enda gången då inte en hockeymatch betytt ett skvätt trots att det var mot ärkerivalen träsko. Ibland får man perspektiv på saker och ting helt enkelt.

Idag talar egentligen ingenting för poäng och just därför finns väl en chans. Vi har såhär långt varit uddlösa på bortaplan och i synnerhet mot topplagen. Tycker vi bestämmer att det blir minst 2 pinnar med hem till Jönköping idag :smiling_face:

12 gillningar

Tät match idag och jag tror på HV (vilket jag alltid gör), eftersom allting talar emot oss.

4 gillningar

Stakke tar på sig sina finaste gåbortträskor från de fem år som spenderades i de värmländska skogarna, och bjuder upp till dans ikväll. :crossed_fingers:

1 gillning

Fin berättelse, som du säger så får man perspektiv. Det här bara en sport, trots allt. Även om det i sig betyder mycket!

Bortaspelet har varit uselt, och det kan inte fortsätta vara uselt!

2 gillningar

Har svårt at se att vi hänger med i farten som fbk kommer komma med.
Är väl stor risk att det ser likadant ut igen som förra lördagen då det oxå var botten mot toppen.
Allt över 0p ser jag som en bonus ikväll.

Haha :joy:

Det som nästan gör mest ont denna säsongen, är att LHC på riktigt är ett topplag denna säsong. När hände det senast och när kommer det ske igen. Men att det sker gör oerhört ont… fruktansvärt på alla plan… finner inga ord ens…

1 gillning

Lung, de är bara 7p från sin plats i tabellen.

Fint skrivet. Sedan jag blev pappa 2021 har perspektivet ändrats totalt - numer kan jag ta en förlust jag anser rättvis, istället för att gräma mig, som jag kunde gjort förr, över domslut, missade chanser etc.

Ikväll tar vi minst 1p. Shore dominerar.

2 gillningar

Starten blir viktig. Mot Växjö så var det uppförsbacke direkt, hade kunnat bli en annan match utan de där 2 snabba målen emot

Vi måste ha en ok start ikväll.

Laddar med gopizza och tomtemust ikväll framför teven. Viktigt att bryta mönster.

1 gillning

Vilket tröttsamt intro…

vems begravning är vi på?

5 gillningar

Vi får kontra med Kyrkorgel och en tvättäkta tant-kör till nästa hemmamatch mot FBK!

3 gillningar

kör HV-låten istället

2 gillningar

Gillar introt på ngt vis…tycker allt fbk-klacken är strået bättre än våra gubbar…jag kanske är gammal :joy:

Oavsett hur det går har jag ändå ollat glaset i deras töntiga arena-bastu, en blöt kväll för längesen.

Kom igen nu Hv!

1 gillning

Ortio räddar oss efter 30 sek …

1 gillning

Hahaha va i helvete

Men alltså seriöst, 3 dynglägen på 1.30…stark start!