Omgång 23: Färjestad BK - HV71

HV71 vs Färjestad BK


image image

Träsko. Skiten.
Det kunde räckt med det som ingress. Det hade inte behövts sägas så mycket mer egentligen om saker vore som de borde. En träsko säger mer än tusen ord.

Vi gillar inte Färjestad här

Men nu är vi inte “här”. Vi är inte “här” på många sätt. Vi är där. Där nere. I skiten. Där borta. I Karlstad. I skiten. Där hädan. Som stormakt i svensk hockey. I skiten. Där efter. Färjestad. Skiten.

Vi kan inte längre tävla mot Färjestad. Vi kommer inte spela en avgörande slutspelsserie mot detta lag, i närtid. Det som skapade och utvecklade “hatet” är borta. Vi var dagsländan som fladdrade till under ett årtionde eller två, för att sedan slockna och enbart darra när vi gång på gång slår i vårt egetproducerade glastak i form av det allsvenska kvalstrecket.

Vi är nu förpassade till hoppet om att överprestera. Att få till det. Ty inget är stabilt i vår prestation över tid. Allt är flyktigt och oförutsägbart. Allt kommer som en överaskning. Positivt som negativt. Det håller inte när man möter stormakten i svensk hockey. Den stormakt vi för ett kort tag var delad representant för. Vi har lång väg att vandra innan vi är där igen. Förhoppningsvis kan vi klä den fotmarschen i en snabbare, bättre lämpad och avsevärt snyggare fotbeklädnad, än träskon. Skiten.

Davidsson dribblar

FORZA HV71!!

5 gillningar

Ta 3 poäng nu och skäm inte ut er igen som mot Växjö

Kom igen HV - Nu jävlar kör vi!!! :smiley:

Det blir en bonus om vi ens spräcker nollan ikväll.

6 gillningar

Gäller att spela enkelt, fysiskt och rakt mot detta äckliga värmlandslag. Annars blir det tvärtorsk.

Eftersom defensiven har lyft rejält sen Lindbloms inträde hoppas jag vi nu kan ta klivet och lyfta offensiven.

Våra forwards har massor att bevisa. Både fysiskt och statistiskt. Sätt stopp för Fbk:s tunga och snabba uppspel, gör det bara…

Som @Diabolics är inne på. Jag och många med mig ogillar både staden, Sveriges otrevligaste, och laget även om vi knappt spelar i samma liga längre.

Får man hata nuförtiden?
I så fall gör jag nog det. Inte för att nån bryr sig längre… åtminstone inte nån från Värmland. Jag däremot, har nåt otalt med dom. Sedan länge.

Skäm inte ut er Hv! Stå upp för nåt!

2 gillningar

Känslan innan match:
De är tyvärr klasser bättre än oss i år (igen).
Ja ja, vi kan bara göra vårt bästa och hoppas att de underpresterar så kan vi med lite tur knipa en pinne.

Känslan efter match:
Fan vad dåliga vi är, är ju en helt annan nivå. Tragiskt att se.

4 gillningar

Spelar vi som vi gjorde första perioden mot Örebro så har vi absolut chans

Udda känsla inför matchen idag.
Spelar man som, eller ännu bättre, än 1:a perioden sist hela matchen och de lirare som är på uppgång fortsätter hitta formen då vete katten om vi inte tar det idag.
Hoppet lever!
Drömmer om att få se Borgny på vingen med OFM som Center, men det lär man få dagdrömma om resten av livet…

Jag TROR Tikka är med idag. Han kom o gick uppklädd vid kinnarps iallafall.

2 gillningar

Finns inte på världskartan att HV71 vinner ikväll. Skulle det trilla in några mål så är det pga FBK som spelar dåligt.

Får hoppas att spelarna inte har samma inställning som dig nu 2h innan

2 gillningar

Så jävla bra har de inte vart hemma det sista.
Tappat poäng mot Timrå, Malmö och Frölunda de sista 5 hemma matcherna.
Men HV har ju iofs inte direkt dominerat på bortais i år…
Ska vi klara oss undan kval så måste det börja trilla in mer poäng på bortaplan, funkar fint att börja med det ikväll.

1 gillning

3 gillningar

Idag får vi nog alla hålla en extra tumme för Timrå som möter Malmö hemma.

För allt annat än noll poäng ikväll mot Färjestad är ju en önskedröm. Eller?

2 gillningar

Såg iofs ut som de gjorde det inför senaste bortamatchen. :wink:

Kan Linköping hänga 3 kassar på 1 min på bortais så…
Pöcken e rund.
:wink:

Tikka skadad igen.
Vad har Andre för skada?
Ytterst jobbigt att vår bästa spelare missar match efter match
Andre kan vara skillnaden mellan Ingemansland och kval.

2 gillningar

Kollade FBKs lag och satan vilket lag… I princip 3 förstakedjor och en tredjekedja.
Poäng ikväll är en bonus, kan vi hålla det till 1-2 måls förlust är det ok. Sån är känslan och då brukar jag ändå vara optimistisk inför. Detta känns som David mot Goliat, fast David har bundna händer, en bruten fot och även om han hade haft det har han heller ingen slangbella.
KOM IGEN NU HV!!!

5 gillningar

Är inte som det spekulerats i en axel eller ryggskada.

Lower body…

Körde uppladdning med Oskarshamn Frölunda då polarn bjuder på ölen.
Snacka om seg match.
Hoppas Hv får upp farten mot träsko.
Men har egentligen ingen känsla eller oro alls inför kommande match.
Kanske ölbärs som talar?
:partying_face: