Omgång 23: Frölunda HC - HV71

Kom igen nu då HV! Två snabba! Jag vägrar ge upp :smiling_imp:

Ja det är ju så det är. FHC ligger 2:a och HV ligger 11:a. När HV var som bäst så vann dom också såna här matcher utan att förta sig trots att motståndarna inte spelade jättedåligt. Nu får vi själva känna på hur det är.

Sant. Usla matcher räddades ofta av vårt sjuka PP a la Davidsson.

Transatlantkedjan är ju så jävla usel! Hur ska man få igång dom?! Helt ofarliga i anfallszon och helt odugliga i egen zon!

Jag hoppas INNERLIGT att detta är den sista “transatlantsäsongen” för HV!

Ok. Nu ger jag upp :neutral_face:

Snyggt mål. HV-spelaren blir ju bortplockad av Figren dock.

Jävla D-klass på försvarsspelet, ett stort skämt!

Förjävligt också att man släpper in 2mål i sista minuten i andra perioden… Spela till signalen går?

Och i tredje är det ännu mer förjävligt…

Nä skäms HV! Om vi ska köra ett sånt är försvarsspel, spelar de ingen roll hur många mål vi gör framåt…

Skulle också vilja byta plats på Krog och Christiansen, tror mycket väl att Christiansen börjar producera då! Därför nu har han för dåliga kedjekamrater!

Men största problemet är försvarsspelet! Till och med näst sist i boxplay ligan, nä fyfan

Haha vafan :laughing:

Man kan inte annat än att applådera 5an Tyvärr.
Samma som Ronaldo igår det är klass tyvärr kan man inte säga detsamma om HV fast det nu blev 3-5

Målskillnaden blir ju inte direkt bättre. Bra med lite uppehåll igen efter detta.

Tråkigt att Frölunda skall göra säsongens bästa match just mot HV.
De är helt enkelt för bra.idag. HV har typ inget.
Bara att ta nya tag på onsdag…

Vem fan har lagt spelschemat förresten? Har alla lag en veckas vila mitt i november?

Är det nån som förstår hur Uffe coachar? Ingen ser ut att lyssna på han heller. Matchen slut och laget under sträcket igen.

Fast Frölunda är riktigt riktigt bra i år. Inget att snacka om idag, Frölunda vann rättvist.

Grymt tråkigt med en veckas uppehåll :imp:

Tycker ändå Hv går en ganska bra match, stundtals är dom SAIK klass (förutom att man missar 10 solklara målchanser) sen som alla matcher sedan vi fick våra nyförvärv så går man ner i djuuuupa dalar som vi med tur tagit oss ur ändå tidigare matcher men nu emot ett bra lag som Frölunda gick det ej, Om Hv kan spela bra en hel match en enda gång så är dom ostoppbara, frågan är bara varför dom är så ogämna ?

Efter att ha haft en riktigt bra period som tagit oss över sträcket så förlorar vi en match mot ett topplag och direkt börjar gnället på Uffe???

Inte bra med förlust idag, även om det var väntat. FHC har flytet och spelar bra när dom tar ledningen. HV alldeles för ineffektivt.

Samtidigt går AIK och krossar ÖHK vilket innebär att HV hamnar under strecket igen. Och nu börjar lag 1-6 dra ifrån lag 7-12 på allvar. Med lite otur med övriga resultat i den närmsta framtiden så är det en 6-7p upp till säker mark igen. Återigen ett bevis för vikten av att slå lagen i sin absoluta närhet snarare än topplagen, eftersom det är 6-poängsmatcher. Känns inte bra.

Jag tycker inte HV gör en katastrofmatch, men ett lag med flyt som FHC har nu är alltid svårslaget. Men det som lämnar en smak av bajs i munnen är att vi har två underpresterande kedjor med spelare som är lika överbetalda som ineffektiva. Och när då 1:a-kedjan har en sämre dag så är laget aldrig riktigt nära att hota FHC.

Viktigast just nu: Att få igång transatlanterna! De var lite på gång innan Karjala-uppehållet, men efter det har dom varit helt usla.

Inte mycket att säga om.
Rönnberg verkar ha fått ordning på FHC och får ut max av truppen.

Vi har Örebro hemma 2 av kommande 5 matcher så poängen kommer att trilla in.

Gnäller?? Jag ställde en fråga. Hur svårt är det att förstå??

Är väl ganska uppenbart att han coachar de som är hetast för dagen?

Att HV skulle vara ostoppbara om man spelar bra en hel match håller jag inte med om. Serien är alldeles för bra för det. Det finns motståndare som ser till att misstag görs och spelet låser sig.

Ok, vi byter ut ordet “gnäller” mot “ifrågasättandet”.