Omgång 23: Frölunda HC - HV71

Hv spelar alltid sjukt bra hockey i början av matcherna, sen dör det ut, så tråkigt trodde detta skulle bli första matchen som va bra HELA matchen…men icke

Börjar fan bli rädd för min manliga intuition.
I Växjömatchen kvitterade HV sekunden efter jag postat och här blir det 2 FHCmål direkt efter.
Scary!

Bänka Nilson kedjan, flytta in Christensen på Krog´s plats och kör 1:a, 3:e och 4: kedjan hela tredje perioden. tagga, KÄMPA HV

Ja Ja håller med om att det var slött försvarsspel i slutet milt sagt.
Men Feskhandlarna är inne i ett dja… flyt nu så jag hade inte förväntat mig vinst idag.
Men rättvist borde det stått 2-2 puckuslingen vill inte hitta rätt för oss.

Jag som var så glad i första perioden. Oron var ju att vi inte satte våra chanser när vi hade fiskhandlarna nere i brygga. Och nu straffar det sig.

// JV

Hade inte räknat med vinst ikväll. Synd att se att Nilson är så dålig också, kanske dags att bänka honom ett tag.

Fram till slutet av andra perioden tycker jag HV gör en riktigt stabil match mot ett riktigt bra Frölunda. Ska jag vara ärlig hade jag inte förväntat mig 3 poäng ikväll. Förbannat surt att tappa två puckar på slutet.

Men, nu vill jag se Dahlén hitta en annan omgivning åt Christensen. Vi har bara en formation som är given, resten kuggar inte i och Christensen känns extremt outnyttjad med Nilson och Jämtin.

Alltså är Nilsson och Krog opetbara eller? Måste få igång mera en 1 kedja. Riktigt synd att vi återigen rasar ihop i andra perioden. Men kan Frölunda göra 2 mål på 23 sekunder så kan väl Hv göra 3 mål på 20 minuter. Kom igen nu Hv

Felet ör att hv hsr endast en fungerande kedja och när den inte producerar då förlorar hv!
dom andra kedjorna är inte bra tyvärr… undantaget fjärde…

Fan vad klockan går fort

Nu ger jag upp :exclamation:

Nu vart vi tillbaka 10 matcher i tiden. Ingenting stämmer.
Kom igen nu HV.

campoli gör en stabil insats…

Spelet är verkligen tillbaka på katastrofnivå.
Så jävla slappt, låt grabbarna ta sig hem bäst fan de vill ikväll.

En annan fundering. Det skulle vara intressant att se statistik på hur många av Fälths skott som går på mål. Han lyckas fanimig ALLTID skjuta på täckande spelare.

Konstig match då hv varit bra och fhc har sådant flyt.

Ett par snabba mål och HV sjunker som en sten. Trots det tycker jag faktiskt inte att HV spelar riktigt så kass som resultatet visar just nu. Men faktum är ju att HV kommer inte upp i banan och idag när inte ens 1:a-kedjan har något riktigt att komma med så händer ingenting. Och den redan kassa målskillnaden blir ännu sämre.

Under strecket igen. Skit.

På kvalserieplats igen då… Fannnnnn n.

Ne inte i kväll, hans sämsta match hittills. Men hv måste göra mål!

Bra