Omgång 23: HV71 - Djurgårdens IF

[size=150]HV71 - Djurgårdens IF[/size]

Det blev förlust nere i Malmö på tisdagskvällen tyvärr, men nu får HV chansen att
komma tillbaka till vinnarspåret igen när HV71 möter Djurgården på torsdagskvällen
i Kinnarps. Christoffer Persson är tillbaka efter sjukdom och Erik Brännström spelar
med j20 istället, annars samma lag som i tisdags.

JP: jp.se/article/hv-backen-gott … -tillbaka/

Jnytt: jnytt.se/article/backen-kann … avla-tuff/

Shl: shl.se/play/video/15032945

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Kvällens laguppställning…

mobile.twitter.com/HV71/status/ … 89/photo/1

Andra kedjan ser riktigt intressant ut. Om bara Tedenby kan lära sig släppa pucken i tid så kan nog den kedjan bli riktigt vass…

Känns faktiskt ganska bra balanserat, Känns som vi borde bli tunga att möta ikväll. Tror på en väldig massa skott på mål och snurr i anfallszon. På förhand så lutade matchen åt Djurgården då det inte varit riktigt bra på sistone men med dessa formationer tror jag vi kommer få mycket mer press på Djurgården än vi hade fått med tidigare formationer. Så det kan kanske bli en rolig dag ändå.

Om femmorna stämmer så är det (tycker jag) välkomponerade femmor, ska bli intressant att se vad Christensen kan göra i första och Stenis i andra.

Jo den kan faktiskt fungera, Lias och Stenlund lär få fast fler puckar i anfallszon åt den kedjan så man kan skapa lite mer, Sen tror jag man kommer skapa mer av Tedenbys lir då Lias och Stenlund säkert kommer få tag i fler halvpassningar och tappade puckar från Teden.
Det bästa vore om Teden började lira som en playmaker, fasen vad poäng han skulle kunna göra. Han skapar ju så många öppna lägen men tyvärr så är det han som får alla lägen som han för de mesta bommar av dåligt självförtroende samt brist på bra avslut. Skulle dock kunna bli assistkung om han gjorde rätt avvägningar och det är inte fy skam heller, Vi minns Davidsson som största favoriten trots att han inte gjorde så mycket mål. Teden har kanske inte riktigt det spelsinnet men han skapar lätta passningsvägar istället som blir tokfarliga just för att han åker så mycket skridskor och öppnar upp lätta men farliga lägen bara han får fram en lättare passning.

Fan va goa femmor… ÄNTLIGEN
DETTA tror jag på

KKKKKKKKEEEEEEEVVVVVVVIIIIIIIIINNNNNN :smiley: :smiley: :smiley:

Steeeeeeeeeeenis

Tror Tedenby läste kommentarerna här om assistkung. Vilken jävla pass! Hatten av!

5 mot 5 är farligare för HV än 5 mot 4 :imp:

Håller med om femmorna! Ser riktigt bra ut även om jag hade velat byta plats på Sundh och Törngren för att få ut mer av Arla. Men å andra sidan så väger ju fjärdekedja upp det bra. De har ju kemin för varandra!

Borgman…grym är du!

Håller med annars är dom perfekta

Såg inte en sekund av första. :cry:
Är nu på en jävla flygplats. Sitter på flyget resten av matchen. Fan.

Ni få göra målande beskrivningar.

Jag gillar STENIS i intervjun i paus. Stim och stäm.

Förväntar mig mer mot ett bottenlag på hemmaplan. Superstjärnorna osynliga återigen.

Bottenla och Bottenlag dom är ju i rätt go form med 4 av 5 vinster de senaste matcherna :exclamation:

Observera att Djurgården har varit riktigt bra på sistone och underpresterat nåt grovt i början av serien. Tycker HV gör en bra första och skapar en del tryck.

Djurgården är väl ett av ligans formstarkaste lag, tycker Hv gör det ok så här långt.

Bättre PP Önskas NUUUU :exclamation:

Thöööööööööööööörna…vilket skott