Omgång 23: HV71 - Frölunda HC


[list]OMGÅNG 23 | Kinnarps Arena | Lördag | 2012-11-17 | 16:00 | | webbradio[/list:u]

- Tidigare möten:

  • Omgång 8: HV 71 - Frölunda HC: 4 - 1 (M Nilson, P Carlsson, J Fasth, J Davidsson) , (J Tolsa)

  • Omgång 12: Frölunda HC - HV 71: 2 - 3 OT (C Bäckman, F Eriksson) , (R Rakhshani, T Kristiansen, A Bengtsson)

  • 1:a (46p)

  • Senast: Brynäs IF - HV 71 0 - 3 V

  • Bästa Poängplockare: #8 Rhett Rakhshani: (9+10) 19p

  • Bästa Målskytt: #8 Rhett Rakhshani: 9

  • PP: 23,29% | BP: 83,33%

  • GM: 65 | IM: 44 | +21

  • Oscar Sundh, Jesper Fasth, Jesper Thörnberg

  • 7:a (32p)

  • Senast: Frölunda HC - Rögle BK 2 - 1 V

  • Bästa Poängplockare: #20 Joel Lundqvist (4+15) 19p

  • Bästa Målskytt: #25 Viktor Stålberg, #96 Fabian Brunnström: 6

  • PP: 13,64% | BP: 79,49%

  • GM: 52 | IM: 54 | -2

  • Mikael Johansson, Pierre Johnsson, Per-Johan Axelsson

Kommer tyvärr missa denna matchen eftersom jag ska på en kusins dop. Frölunda brukar bjuda upp till bra matcher, tror på en lika tät drabbning som i Scandinavium

Ok, en av få matcher man ser på plats i Kinnarps. Inte ofta det händer. Men åker med polarn som håller på Frölunda.
:slight_smile:
Ganska roligt egentligen. Har fått uppleva många segrar på plats i Scandinavium hos GoaGubbar. Tur som fan att polarn inte håller på Djurgårn.
Ang frölunda:
Sistan matchen för Viktor Strålberg och Per-Johan Axelsson utgick mot Rögle efter en tackling mot huvudet, han spelar inte mot HV71.
Ang HV:
Synd att Lille-törna missar matchen (borta till jul enligt Jnytt); dax för Dyk i den kedjan?
Ja just det.
Eftersom jag håller på HV ser jag matchen som en enkel seger. Gissar på 5-2 i fel tråd!

Blir första matchen på plats med flickvännen som är frölundasupporter, så kan bli en kylig resa hem :wink:

Inte för dig för du kommer vara varm av alla mål som HV gjort på Lånlunda :smiley:

En rättning bara.
I matchen Frölunda-HV71 var det 2-3 full tid och inte OT

Fan va jag kommer må då! :d

Själv kommer det bunkras upp med öl och annat gott när det kommer 2 Frölundasupportrar på besök och ska se matchen. Kan antingen bli jävligt trevligt(som sit lagen möttes) eller så är hela festen förstörd.

Om inte Fasth är frisk så vill jag se Dyk mellan Rhett och Krog

Liket tar plats bredvid Rakshani och Krog.
Till er som är bakis och inte kan utläsa texten så finns det även på HVTV :wink:
hv71.se/

Ställer vi upp så här?
Backarna blir förmodligen samma som senast.

91 Jämtin — 76 Davidsson — 97 Ledin
79 Lindström — 9 Krog — 8 Rakhshani
72 Carlsson — 71 Karlsson — 4 Nilson
28 Bengtsson — 23 Strandberg — 16 Kristiansen

5 timmar nu till nedsläpp :smiling_imp:

Går in som vanligt med en skeptisk inställning innan match för då brukar det gå bra.

Ett Frölunda som har blandat hela säsongen men som brukar stå upp bra mot just Hv.
Idag gäller samma visa som mot Brynäs ett bra målvaktspel och tight försvar och ett aggressivt anfall.

Tippar 2-2 Hv vinner i SD
Mål: W.Karlsson och Davidsson
SD avgör Krog

Tror det blir en trist match.
Målsnålt och mediokert.

Hoppas bara att inte senaste skadan påverkar en hel femma ännu mer.

Luoma går in som 7:e back, Williamsson är kvar i Ljungby?

Enligt Trojas sportchef är Dyk, Gunnarson och Williamson utlånade till Troja-Ljungby. Konstigt beslut att låna ut både gunnarson och dyk i mitt tycke. Nu vet jag inte hur länge utlåningarna varar iofs. Williamson har tufft att ta sig in i startuppställningen nu när alla är skadefria så det är väl en helt ok utlåning. Men varför låna ut Dyk med både Fasth, Sundh och lill- Thörna på skadelistan. Och en andremålis behövs väl? Kokman får öppna båsdörren antar jag men han behövs väl i helgens J20- matcher… Aja.

länken förresten : troja-ljungby.com/?newsitem=15109

Väldigt konstigt beslut måste jag säga speciellt eftersom Williamsson är mycket bättre än Luoma

men inte tillräckligt bra för att få spela i något av de tre backparen. så i princip lika bänkad i hv71 som mikko luoma. i troja får han speltid.

vet inte om luoma hade accepterat utlåning till troja heller… :stuck_out_tongue:

Tycker inte alls att det är konstigt. Jesper utvecklas mycket mer genom att spela 15-20 min per match i Troja än när han spelar max 5 min i HV71. Så stor skillnad är det inte på Allsvenskan och Elitserien.

In och rösta på Wesslau i fansens favorit! Så spöar vi kaffefolket från Karlstad! :wink:

facebook.com/photo.php?fbid … =1&theater

Någon som såg vad det stod på banderollen? #Nujävlarkörvibara?
Fasen vad irriterande det är när speakern säger efternamnen under lineupen, FFS!

Fantastiskt TIFO!! Tänk att några nävar växelpengar kan räcka så långt.

// JV