Omgång 23: HV71 - Frölunda HC

Härligt med 2-0! :slight_smile:

Offtopic: Alltså, bisittaren på SR.se:s webbsändning. Sitter han och skiter samtidigt som han pratar eller? Har aldrig hört en människa prata mer krystat…

Patrik Bromander eller?

BP nu och det gäller att hålla ifrån, annars blir det match igen.

Underbart att min sambo är Luleåsupporter. Även mitt i matchen har hon tid att springa och hämta öl åt mig, bara att ropa mot sovrummet där hon sitter och tittar :smiley: Älskar Luleås tråkmatcher!

Ingen aning om vad han heter faktiskt, men han är riktigt jobbig att lyssna på.

För många spelare på banan IGEN! Hur många gånger har vi åkt på det denna säsongen. Skärpning för fan!

Sammanfattar det så här.
HV har gjort 2mål och är bättre :unamused: :laughing:

2-1 kommer ju som ett brev på posten. Två utvisningar gör att Frölunda kan jobba sig tillbaka i matchen igen. Tack för den.

Kämpa tillbaka nu för fan och gör ett par mål till och tryck ner Fisklunda i skorna!

Grym dominans nu och det ser ut som det är PP

Dags att förvalta PP nu Hv. Sätt trean!

Sopig domarinsats att missa 6 man. Pimsamt. Tack.

// JV

Fyfan vad jag gillar Strandberg! Så klok och härlig spelare.

Gillar att Rakshani går på avslut i dessa lägen istället för att ställa upp

27-12 i skott. Dags att förvalta lite nu Hv. Kämpa på!

Edit: Pinsamt att Frölundas klack dessutom hörs mer än vår just nu.

Frölundas period inledningsvis, mest beroende på två utvisningar tidigt i perioden. 2-1 kommer också väntat efter en lite längre press från bortalaget. Hv tar över efter målet men lyckas inte förvalta sina målchanser.

Nu tänker vi 0-0 inför tredje och går ut och kör över Fisklunda!

Första perioden dominerade HV71, andra var lite mer tveksam.
Tycker att Frölunda jobbar sig in i matchen och det känns som att Frölunda är lite vassare än HV71 just nu.
Måste plussa lite extra för Davidsson-kedjan. Ledin har varit magisk idag! :slight_smile:
Jag hoppas verkligen att HV71 verkligen står upp i tredje och inte börjar spela på ledning.

Intelligensens urfader har sagt sitt!! :laughing:

Tyvärr så är vår hemmaklack alltid bedrövlig :frowning: . Ta bort alla fjunisar och ekorrar som bara står och glor och petar näsan :wink: . Fram med hederlig fansstöd igen.

Ska man bry sig om vad Luoma vill? Hans dagar är räknade då han inte får förlängt efter denna säsongen.

Hur ser Liket ut?
Första perren såg jag inte men hans speltid vittnar om att han inte spelar hela tiden.
Tänkte inte så mkt på det.
Ngn som haft bättre koll än vad jag har haft??