Omgång 23: HV71 - Frölunda HC

Typiskt att jag inte såg första perren för de andra två var riktigt dåliga emellanåt.
Men en som inte har koll det är ABs reporter Henrik Lundgren.
"Slut i Jönköping! Frölunda pressar i slutet, men Wesslau håller tätt. HV71 vinner rättvist med 2-1. En underhållande match i högt tempo där Jason Krog blev matchvinnare med sitt 2-1-mål i den andra perioden.

Konstigt. Jag såg inget mål av Krog i andra perren, eller har jag missat ngt. Är resultatet på riktigt? Har vi sett en skuggmatch? Och ett 2-1 mål dessutom. Herregud. Det luktar Aliens.

Nu har du nog ätit skämd fesk men dispens utdelas då det är lördag :unamused:
Krog gjorde 2-0 i första med ass från Fernholm och Rakshani.

Jag såg också att Luoma hade mest istid (även jag kan ha sett fel efter några öl).

Ja Lundgren hade 0 koll. Tyckte det var orättvist att HV ledde efter första.

sir Ward: Läs om, läs rätt. Godmorgon? :wink:

Härligt, underbar lördagskväll! Skönast i kväll var min nio månaders dotter som satt och tokskrattade när Krog gjorde två noll. Känns skönt att hon redan inser hur viktigt det är att HV vinner :smiley:

Gäller att indoktrinera i tidig ålder.
Fröknarna till mina barn har börjat fråga om det är jag som tränar HV :unamused:

Bra fostrat!!! :wink:

Pengarna är slut i göteborg, pengarna är slut i Göteborg! Pengarna är slut, pengarna är slut, pengarna är slut i Göteborg!

Underbar ramsa som man kommer sjunga på ett tag fram över! Annars tyckte jag Frölundas klack överröstade north Banks ganska bra…

Men de gör inget tre nya friska poäng o Hv ser ruskigt bra ut! Nio poäng av nio möjliga denna vecka, när hände det sist…?
Kan bli en rolig vår nästa år…:slight_smile:

Väl genomförd match även om PP var uselt idag.

Luoma speltid 17:55 enl. Liverapporteringen på Hockeyligan? Inte fan såg jag honom på isen, han satt väl och tuggade tuggummi på bänken hela matchen. Någon som har sett honom på isen???

Mycket bra att vi verkar ha fått igång ytterligare en kedja i Jämtin-Davidsson-Ledin, när alla är friska och krya har vi tre producerande kedjor samt en bra fjärdekedja som kan gnugga.

22 matcher spelade. 40%. Det betyder att vi ligger över 120-takt för säsongen. Hundratjutvåochenhalv för att vara petig. Helt OK.

Bara 17 tappade poäng såhär långt. Bara lite drygt var fjärde poäng.

Hur ser rekorden för sån’t här ut?

// JV

Ja fruktansvärt irriterande. Är han ny? I så fall borde väl någon berätta
för han vad det är som gäller?
Eller ska vi sluta ropa efternamnet? Vad tycker ni andra?

Det är samma som alltid suttit, eller ja, i ett tiotal säsonger iaf. Riktigt tråkigt att inte publiken får ropa namnet… Tycker VERLKIGEN INTE att vi ska sluta ropa efternamnen :frowning:

Bara jag som reagerade på att de ropade ut fel svar i “sms-tävlingen”? Daniel Fernholm väger mest i laget, 104 kg. Inte Mattias Karlsson med sina 103…

haha ja! Jag hade skickat Fernholm men blev lite shockad när Karlsson var rätt svar!

Mattias Karlsson 104kg
Daniel Fernholm 104kg Kanske är ngt hekto som skiljer :wink:
eliteprospects.com/team.php?team=5

Enligt matchbladet vägde Fernholm 104 och Kolan 103… Kan säkert gå lite upp och ner, men de får ju stå för den fakta de själva ger ut vid en sån här fråga…? :smiley:

Dessutom stod det ju Mattias Karlsson, 103kg, på jumbotronen. :slight_smile:

En underbar match utspelades igår. Två lag som ville vinna matchen o bjöd upp varandra. HV var helt klart bäst i första, i andra börjar frölunda klart bäst men HV kommer in i de efter 10 min o för spelet igen. I tredje spelar man verkligen stabilt o släpper inte till alltför farliga chanser, tror inte FHC hade någon idiot farlig chans i tredje, elr har jag glömt nån? Visst chanser hade de men inte de riktigt heta. Kul match fler sådana här

Träsko BK har rekordet med 118 poäng säsongen 2001 - 2002.

källa: historical.stats.swehockey.se/