Omgång 23: HV71 - Linköping HC

HV71 vs Linköping HC

En gång är ingen gång, två gånger är inte heller bra nog. Minst tre gånger är en nödvändighet och skapar glädjelördag istället för ångestsöndag. Trupphjärnspöken behöver drivas ut och det göres medelst vinster. Annat som behöver drivas ut är en hel drös med ickemåtthållande individer på alla plan och i alla HV-dimensioner. Beach 2025. Bort med dödvikt och sidfläsk.

På besök idag kommer SHLs nästfulaste logotype. Zoologotype. Det verkar finnas en förkärlek till zoologotyper bland bottenskraparna i den SM-guldhistoriska tabellen. Detta känns tryggt. Babianröfv eller lejon med intellektuell funktionsnedsättning är logiskt nog inte en garant för sportslig framgång. Linköping är satt på svenska grafiska designers lista över “särskilt utsatta områden” och vi hoppas dess fans kommer känna sig precis som deras logga ser ut, efter dagens match.

Låtom oss avsluta dödens månad med stil, finess och god kroppslukt samt ta ett bestämt avstamp mot framtiden. Det som har varit är förbi och framför oss ligger som alltid, glädjen, stoltheten och framgångarna. Kort och gott: HV71

Silenzio stampa

FORZA HV71!!

12 gillningar

Är rädd att det blir ett bakslag idag, vi har fortfarande för dåliga spelare i Tikka, Lyrenäs och Lindbäck som ges speltid. Sen har vi Engsund, spelar han, är hans tankar redan i Luleå och vad sänder det för signaler?

3 gillningar

Haha, gillar introtexten! Däremot blir jag sekundärkränkt å vårt stackars fina lejons vägnar. Han symboliserar ju ren kärlek. :slight_smile:

Jag tänker inte önska er lycka till eftersom jag inte önskar er lycka till. Däremot önskar jag i afton er all olycka som Gud är kapabel till. Väl mött!

11 gillningar

Idag får Ljungh och resten av kattflocken lämna rånarluvorna hemma. Det har varit många matchrån i Garden de senaste åren med Högberg i målet och idag ska det inte bli så.

Så det så.

6 gillningar

Vad gör vi åt fjärdefemman?

De gick -2 förra matchen på begränsat med speltid …

Ska de spela minimum eller ska vi lyfta ned/upp kvalitetsspelare där för att de inte ska läcka som ett såll. Eller ska vi rulla på tre femmor och en eller två avlastningsspelare ?

Jag hade nog petat in Davidsson och hämtat hem Pettersson och kört dem ihop med Träff, Lindbäck som 13e och får köra lite BP.

2 gillningar

Det är några dagar tills nästa match.
Gå på tre femmor första och tredje perioden.

1 gillning

Detta blir första matchen jag missar denna säsong, ink träningsmatcher. Råkade boka in bio med familjen :see_no_evil:.

Önskar ett medskick till klacken, sjung bara gamla klassiker i kväll, som alla i arenan kan i sömnen. Vill få rysningar när jag kommer hem i natt och ser matchen i efterhand.

3 gillningar

Om vi vinner idag så vet vi vad problemet är, då får du tyvärr ( :wink: ) inte se mer matcher!

4 gillningar

Någon som har lite insider info på vem som vaktar nätet idag för HV?

Didde gjorde 0-1 för Timrå mot Modo efter 35 sekunder. Gött så!

1 gillning

Ryktas om att Isac inte spelar idag. Stämmer det?

Vinner vi ikväll så kan man kanske börja tro på att det faktiskt skett en förändring i truppen och att lite nya, friska vindar blåser i Garden. Förlorar vi däremot, vilket ändå är mitt ingångsläge, så kommer hopplösheten åter skölja av mig och mörkret blir åter totalt.

Oavsett vad så hoppas, nej jag kräver att laget ska komma ut och verkligen vara påkopplade från start. Man kan inte mjukstarta ännu en match.

2 gillningar

Funderar på att ha den här på matchen. Ger den tur eller otur?

1 gillning

Så länge den inte nuddat golvet ger den tur
:grin:

4 gillningar

Vi möter LHC. Vårt mardrömsmotstånd. Tror nog vi kan skriva in en förlust på kontot idag.

Skulle vi mot all förmodan vinna ikväll så vore det en sensation.

1 gillning

LHC fansen sitter på Twin City och laddar upp. Sjunger dom ytterligare en nidramsa om Stefan Liv ikväll hoppas jag dom blir utkastade från arenan.

Modoröv leder

2 gillningar

Aj fan. Hoppas verkligen inte det stämmer. Hv behöver honom. Vart bra sista tiden.

Timrå Modo måste vara den sämsta matchen jag sätt på ett tag, Timrå skiter ner sig