Omgång 23: HV71 - Rögle BK

[size=150]HV71 - Rögle BK[/size]

[b]Rögle bandyklubb. Bandy, den finaste av issporter, eleganten och ursprunget till det cannadickerna omvandlade till en brutal slagsmålsport mest likt burspektakel som ultimate fighting. Men, det är ju så, att hade denna omvandling inte skett, med senare uppstädning, så hade vi inte nu idag kunnat bänka oss (inte jag då som återigen missar matchen) och titta på det finaste av hockeylag.

Matchen idag är viktig. Inte för att jag tror Rögle kommer vara ett av de lag som vi kommer tampas med om att undvika kvalplatserna framgent, utan för att vi själva behöver rida på den våg vi skapat. Rögle har ännu inte hittat vingarna, men jag tror de gör det framgent, så det är nog läge att trycka till dem nu innan det händer.

Tedenfart är tillbaka. Jag förväntar mig en bättre tränad, hungrigare Tedenfart, jämfört med de första matcherna. Dock tror jag inte han är kapabel att vända skutan själv och jag ser inte exakt var han skall bidra i kedjorna. Men, en gubbe av tedenfartsk karaktär bör ställa till det för motståndaren. [/b]

[size=150]Tedenfartska tankar[/size]

[size=150]FORZA HV71!![/size]

(Diabolics - proxy för Macce)

Lördag, öl, 3 säkra poäng och Nubben som trollar fram en center ur fillingarna! Blir en bra eftermiddag :smiley:

Tycker man borde prova Teden tillsammans med bröderna Davidsson. Kan bli bra fart i den kedjan.

Tycker teden kan gå in o ersätta Boedker rakt av. Är de nån som ska petas idag när teden är tillbaka så är de han. Kommer de bli så. Nä de skulle jag inte tro. Han verkar helig!

Eller köra teden ihop med Lilldansk och Foppish, hade varit lite kul att se

Låter bra Vesel och Foppa har inte mycket kemi längre. lill-danks där kan va ett bra drag.

Låter som en spännande kedja. Men slutar nog med att lildansk blir extra forward och man tuggar på med seriens två sämsta o trögaste forwards i Boedker o vigneault.

Tedenby in med Vesel och Foppa. Lill-dansken får fortsätta bära Bödker och Big Sam till mål igen. Vi vinner klart idag :smiley:

Tycker vesel inte riktigt hänger med i SHL tempo, hans lite lägre tempo med öppnande passningar höll i allsvenskan i SHL har han inte samma tid så han blir uppäten av motståndarna och hittar inte passningar

Laget enligt twitter
Spelar ej: Matson (sjuk), Torp (skadad)

twitter.com/HV71/status/1599021 … 09/photo/1

Spännande uppställning. Mot 3p!!

Rögle är på G, blir en svår match detta. Ändå försiktigt positiv…

HV är också på G. En sexpoängsmatch. Spännande.

Ha ha ha
Skön kommentar av Tommy angående att Tedenby är åter.
”Skulle behöva hundkoppel för att dämpa farten”
:smiley:

Tedenby själv säger att han knappast varit bättre tränad.

Påkopplade från start, så kommer detta gå vägen!

Den såg billig ut…

BP. Skit

Sam…suck

Ortio :sunglasses: