Omgång 23: Växjö Lakers HC - HV71

[size=150]Växjö Lakers HC - HV71[/size]

Lillebror står på programmet för HV71 på tisdagskvällen
och seger skulle sitta fint. Men VEKSJÖ är ett svårslaget
lag men det är ju ännu roligare att vinna mot väcksjö då. :slight_smile:

[size=150]FORZA HV71!![/size]

Det här är en match vi måste vinna till varje pris!

Dax att målskyttet lossnar nu!
Men då håller det inte att bygga vårt spel ute i sarghörnen utan crash the net!
Vi är alldeles för fega på att ta oss mot målet vilket gör att vi inte skapar farligheter!

Det gör ont att spela hockey!

Länge sen sedan senaste 3 poängaren och blir svårt att ta nån ikväll. Defensivt bra senast mot Saik men behövs nog mer fart ikväll mot lite bättre motstånd.

Ganksa mycket samma kedjor som sist , Enda skillnaden Wärn byter plats med Wännström som får Sweatt och Edjsell som kedjekamrater. Ska bli intressant och se ifall de ger nåt resultat, framförallt måste spelare som Thörnberg, Sweatt och Ullström komma igång och skapa betydligt mer framåt.

Vi möter serieettan på hemmaplan, lillebror Växjö, som vi tråkigt nog har en ganska ordentlig minusstatistik mot.
Det vore jäääävligt skönt om vi kunde snuva dem på tre poäng ikväll.

Nu får jag hoppas på att HV71 levererar en present till mig på min födelsedag :wink:
Vore bättre än alla tårtor och presenter :smiley: :smiley:

Sweat borta igen…

Han är med. Spelar i andra med Ejdsell och Wännström.

31 min
Fredrik Jonsson - EXPRESSEN
Växjö-HV71 (inför)
I HV saknas förutom Bill Sweatt även skadade målvakten Linus Söderström, Pierre Engvall och långtidsskadade duon Kristofer Berglund och Alexander Ytterell.
Max Wärn tar Sweatts plats i andrakedjan bredvid Ejdsell och Wännström. Tänkte extraforwarden Erik Andersson tar Wärns plats i fjärdekedjan.

expressen.se/sport/hockey/s … 2017-2018/

Senast vi var i Växjö gjorde vi en riktigt stark match och var väl värda mer än en pinne. Hoppas vi kan tagga till igen.

Enligt hvs twitterkonto så är han uppsatt i andrakedjan iallafall.

Läste igen nu. Tydligen struken sent. Var med i den ordinarie laguppställningen dom släppte på Twitter.
Men som sagt struken sent. Fel av mig.

Sweatt är han gjord av glas?
Kommer ju aldrig kunna hitta kemin i en kedja med honom när han knappt spelar!

Börjar bra not :imp:

hur kan man tappa calof och rosenpassen direkt i första PP?

inte särskilt svårt att veta att man skall hålla koll på detta…

2 raka BP…detta håller inte

Noggranna i spelet o inte plocka utvisningar!
Jo jag tackar!

skit.

Blir tungt nær domaren spelar på væxjø.

Hoppas ditt tips går in.

Som sagt…HV har bara sig själva att skylla…Möter Sveriges bästa PP-lag då drar HV på sig 2 utvisningar på första 4 min…kommentarer överflödiga.

två väldigt kassa utvisningar. fy fan vilken jävla kass inställning när man går in å gör bort sig i första bytet. Hade jag varit lindbom hade de två fått gå in och byta om nu.