Omgång 24: HV71 - Djurgården

Härligt #24 :smiley:

Tänkte samma tur 3-1 kom LÄTTAD :smiley:

fan…

Vilket försvar :imp: :imp: :imp: :imp:

3-2 man får aldrig andas ut :frowning:

Fan varade inte länge ska det bli match igen Kan dom inte tänka på mitt Hjärta :question:

Märkligt vad HV hamnar på hälarna i egen zon hela tiden. Det känns nästan som BP för alla ställer upp och står still trots att det är 5-5.

Svettiga 2min kvar nu.

JJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAA!!!

fy fan vilket läge… :astonished: :astonished: :astonished:

skönt med tre pinnar!!! :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Underbart!

Äntligen 3p igen!

Nr 24 matchens lirare utan konkurrens! Fan va bra han va idag! Skönt att se att han verkligen är på g igen efter att ha varit lite blek i några veckor i början av november.

Varför tippade jag 3-2 för. Nästan att man hoppas på att Djurgården gör 3-2 för att man ska få in tippet liksom. Så ska det fan inte va.

Fyfan. Hjärtat i halsgropen vid Samuelssons läge. Galet skönt med 3 poäng

:slight_smile:

Nån som kan bekräfta eller dementera om de var karalahti som zoomade in i på jumbotronen ikväll? Fruktansvärt likt annars.

+++++ - E. Christensen utan tvekan.
++++ - T. Brithén som vanligt, mycket hög lägsta nivå.
+++ - Fiala, ser alltid jobbigt ut att vara försvarare när han är inne.
++ - Nilsons vinnarskalle får äntligen lite utdelning.

    • Petrasek varit het senaste 3 matcherna. Stabil.

Måste ge cred till DIF. Dom är riktigt bra och håller helt klart SHL-klass igen. Det är ju inte alltid som ett lag funkar i SHL efter ett par år i allsvenskan även om man har lång historik i högsta serien.

Såvida dom inte klappar ihop fullständigt, vilket inget tyder på, så är det stor sannolikhet för slutspel och mycket låg sannolikhet för kval.

3 POÄNG! Väldigt gött :smiley:
Tycker vi gör en bra match och för matchen när vi vill föra den även om Djurgården inte på något sätt kändes ofarliga (kan dock varit vårt försvarspel emellanåt) Tråkigt att vi släpper in en till puck och gör det nervigt i slutminuterna när vi egentligen har kontroll på matchen, och på tal nästan lyckades sumpa hela matchen när Jämtin (som gjorde en bra match i övrigt) bestämmer sig för att släppa sin markering och ta en fikapaus i sista sekunderna. Sådana soprena möjligheter i slottet får vi inte ge motståndarna - aldrig.

+++++ Christensen (1+1 och Överlägset bäst ikväll, hans topp nivå kan nog ingen slå i SHL)
++++ Petrasek (Stabil ikväll och spelade många minuter - mest av alla)
+++ Fiala (Kreativ och gjorde några riktigt bra passningar)
++ Brithen (Väldigt bra defensivt arbete och ett mål idag, Grattis)

  • Laine (Ger tyngd i vår ledande kedja, aggressiv)

Gött med 3p. Blev lite väl mycket nerv enligt mig i slutet, men jag tänker inte klaga.

Är det någon annan som kollar på matcherna via TV4Play Premium som haft lite problem senaste HV71-matcherna med en hel del buffrande?

Johan Freijd skrev på Twitter häromdan att Jere ansluter först på torsdag men det kan ju vara så att han kommit tidigare också.

Med tanke på vad det finns för testamenten om killens förmågor på twitter så borde detta inte förvåna…