Omgång 24: HV71 - Luleå hockey

HV71 vs Luleå hockey


image image

Kaffe kaka, sju raka. Torsk.
Vi HV-fans har en sjuklig fascination kring sviter av olika slag. Mest att alla andra bryter sina dåliga sviter just mot oss. Hur ställer vi oss till att vi själva har en usel svit att försöka bryta? Är det vår tur nu? Senast vi vann mot Luleå så kändes cd-skivan fortfarande rätt fräsch som lagringsmedia.

Vi går in i denna match med en ny visshet, om nu något kan vara “visst” i hockey, eller HV. Vi har en huvudtränare för även nästa säsong. Det är samma som denna säsong. Det nya “nya” är det gamla.

Och “titta, kom och titta” … vi ligger fortfarande på plats 13. Vilken shock! Ett sömnpiller till tabellplacering. Men, hoppet ligger i statistikens “regression to the mean”. Det är högst sannolikt att sviten mot tråklule kommer brytas, någon gång. Hopp är färskvara. Vårt bäst-före-datum gick ut ungefär samtidigt som någon googlade “kent” på HVs kansli. Just nu är det endast vinster som tillfälligt ger hopp. Hopp som tyvärr surnar alldeles för fort i glädjebägaren. Likväl, jag hoppas och tror på vinst idag. Det gör jag alltid. Skål kosmonauter.

Snöret snackar

FORZA HV71!!

9 gillningar

Idag jobbar vi oss uppåt! Malmö saknar de flesta av sina backar i sin match mot LHC och all statistisk sannolikhet tyder på att sviten mot LHF SKA brytas. 8 raka? Glöm det! AP eller inte. Ikväll är kvällen då Brännan vaknar, Borgy gör skäl för smeknamnet, Smaski smackar och Tikka tikki-takar. Mot segerdansen!

6 gillningar

Nu jävlar kör vi!

Kan ju bara hoppas på att iallafall Tikka är tillbaka ikväll.

1 gillning

Påminner lite om matchen mot Örebro. Tråkig, giftig motståndare och ofta dåligt med publik. Nu lär det väl bli mer publik eftersom biljetter reas ut så blir väl lite mindre glest, speciellt i klacken.

Behöver verkligen poängen och hemmamatcherna innan uppehållet är otroligt viktiga.

Som vanligt nervöst innan man sätter sig och förväntar sig en seger. Ska Dichow stå innan uppehållet så är det ikväll, knappast mot Frölunda på lördag. Kanske låter honom träna och få HV utrustningen på plats innan debuten efter jul.

En seger ikväll så blir det nästan julefrid.

Gäller att vi är 100% i insatsen ikväll!
Luleå är som en maskin som tuggar på så alla måste steppa upp ikväll.

Traditionellt brukar ju Luleås backlinje n e u t r a l i s e r a HV. Någon som vet om den ser ut i år?


Började uppladdning på stan. Fick ta en liten då jag bokstavligen skall cykla hem i snöblask!!

1 gillning

Hur det går i matchen vete katten.
Men tog med datorn hem så man slipper upp i ottan.
Hoppas på seger som vanligt i vart fall!

Jag är nervös trots att det förmodligen blir torsk. Men någon gång måste vi fan bryta den 3 år långa förluststreaken.

Forsberg är med. Tror därför på vinst :smiling_face:

3 gillningar

Satt precis och tänkte på vad som talade för Hv ikväll…
Hittade nada, tomt… inte ens Foppa dök upp.

Så… tack. Då kör vi på det! :slightly_smiling_face:

I övrigt önskar jag att Brännström tar nästa kliv upp ur sin svacka. Kämpa Hv!

1 gillning

Har en kompis som håller på Luleå. Han tror att Hv vinner ikväll för att LHF spelade så skitdåligt förra matchen.

Jag har en kompis som tror att Ortio kommer storspela ikväll. Eller, jag har inga kompisar, det är Mållgan som säger det. Men det låter bra.

6 gillningar

Ska bli kul att genomlida 60 minuter av vår offensiv hemma mot Luleå. Verkligen jättekul!

2 gillningar

KÄMPA HV!!!

Är det bara jag eller ser de inte ganska tomt ut på läktaren och stå plats

1 gillning

Westberg :grimacing: fan! kodden! :sweat_smile:

1 gillning

In med en Ettan lös, ladda ett ölglas och ner i biosoffan så kör vi tills jag stänger av

1 gillning