Med Challe Berglund i blåtandssnäckan
Kan ju inte låta bli att undra hur (om) det påverkar omklädningsrummet att Tedenby snubblar runt på isen i varenda byte, åstadkommer noll framåt, åker bara och pekar runt sig i egen zon, får oändligt förtroende i power play och lyfter dessutom (över?) 300k i månaden i lön.
Jag är för att bänka många spelare och chansa med juniorer.
Inget att förlora.
Teden många år kvar på kontraktet om vi inte går ner typ
Alltså Tedenby! Finns inget kvar av den unga kvicka Tedenby. Kommer ingenstans och bidrar inte ett skit. Varför spelar han i 2:a kedjan???
Måste vara otroligt frustrerande för övriga forwards att oavsett hur dålig Tedenby är så är han öronmärkt för 2:a och i PP. Vart är proffsigheten i HV71 numera där man spelar efter vad man presterar?
2-3 med en period kvar där Luleå är otroligt duktiga att spela defensivt. Vi rullar runt och skapar hyfsade lägen men nivån är för dålig på
avsluten.
Sen har vi tagit två slarviga utvisningar som kostat oss två mål i baken. Får inte ta flera denna match för då smäller det med tanke på vårt otroliga virriga BP!
Det där med att Brännström, Teden och Foppa får speltid i powerplay. Alla inser varför va? Vem tusan ska spela istället för dem?
PP med Lindbäck-Stakkestad-Önerud?
Skyll inte på spelarna. Skyll på Nubben som inte lyckats få ihop ett tillräckligt slagkraftigt lag för att vi ska kunna ha ett vettigt PP2. Eller vänta. Han har inte ens gett oss ett vettigt PP1.
Tidigare idag gav föreningen sig själv dödsstöten.
Just nu cashar vi in för alla dessa dåliga beslut som ingen, oavsett vem dom är slutar ta!
Ger upp denna föreningen. Fullständigt trasig inifrån. Det syns!
Jag hade ju ställt Lindbäck, Önerud eller Stakkestad framför mål varje gång hellre än att ha Tedenby på isen. Men varför inte göra ett riktigt bra pp som får köra 90 sekunder, istället för 2 halvpissiga som åstadkommer exakt noll?
Lenc, OSL, Shore, Borgström och Nardella. Borde kunna funka.
Jag börjar undra om det här laget verkligen kommer att klara att ta sig upp på säker mark. Alltid samma spelare som är bra, Radan, OSL och Shore. Nu har iofs Borgström och Brännström höjt sig ngt, men det är ändå alldeles för dåligt. Annars ä det förbannat slätstruket! Vad fan gör Tedenby i en Hv tröja, han har ju för fan inte varit bra på flera år. Han kan ju knappt skjuta. Gillar egentligen Tedenby, men tyvärr levererar han inteDet är alldeles för dåligt bakåt, Ortio är alldeles för ojämn. Stakkestad ska inte spela öht. Usch Fyfan vad trött man är på att må dåligt varenda gång man kollar på hockey.
Borgy har aldrig varit dålig, han får bara spela med dåliga spelare. Inte lätt att vara en bra center omgiven av spelare från korpenligan tyvärr…
Ska man se nyktert på det, (vilket är svårt) så är HV bättre i spelet. Något ineffektivt, absolut. Men vi släpper 3 mål på 7 första skotten. Finns inget lag som vinner matcher då.
Bra match hittills av Hv! Pressar Luleå. Lite mer effektivitet nu i tredje så tar vi det här. Fire!!!
Tänk att vi har AP, Nättinen och Tikka skadade.
PP1
OSL-Shore-Lenc
Borgström-Nardella
PP2 Brännström-Moelgaard-Lindbäck
Forsberg-Kaski
PP2 ser fortfarande inte bättre ut. Varken Forsberg, Tedenby eller Brännström ska naturligtvis lira PP så som de levererar. Men det finns ju som sagt inget annat att stoppa in. Hur man än vrider och vänder så är det de spelarna som måste in. Det säger inte lite om hur jävla dåligt laget är, och hur viktigt det är att AP är frisk.
IKO ser ut att knappa in också.
Kan det vara Ortios fel menar du?
Du har rätt i mycket men jag vill ändå påstå att det är spelarna på isen som gör jobbet även om jag också ogillar Nubben. Brännström var så pass duktig i Luleå att han kom med i landslaget så ej konstigt man värvade hem honom och inget man kan lasta Nubben för. Forsberg ville alla fans ha kvar och många ville se Tedenby komma tillbaka så dessa tre herrar tror jag inte vi kan lasta Nubben för. Det är lätt att hitta en hack-kyckling och då får ledare och sportchef ofta skiten men många glömmer alla bortskämda spelare ute på isen som allihopa verkar gå säkert oavsett vilka resultat som man visar upp.
Det är ALLTID Ortios fel.
I alla fall enl somliga
Det har jag inte sagt heller, men tycker han kan bättre. Finns oerhört mycket hockey i honom. Absolut.
Nättinen saknas mer än jag trodde han skulle göra
Tycker det största problemet är att de flesta forwards inte kan göra mål.
Bränns massor av chanser.