Omgång 24: HV71 - Malmö redhawks

Sju svåra år.
Vi hade sju bra år bortsett från lockouten, sen hade vi de sju mediokra åren med kvartsfinal torsk som på något sätt avslutades ett guld som kom från ingenstans. Och nu har vi haft de sju svåra åren. Inklusive året i HA.

Vart tar det vägen nu. Sju mediokra, katastrofala eller underbara år. :face_with_monocle:

4 gillningar

Jag tror att vi tar en ganska enkel trea ikväll. Man har kört ett socialt experiment att vara rövkassa i 20 omgångar för att invagga de andra lagen i en falsk trygghet.
Vi kommer vinna resterande 27 matcher och sen blir vi riktigt farliga i slutspelet.

7 gillningar

Formel-snark.

3 gillningar

Jag kör med samma känsla som vanligt på grund av skiten hittills - med andra ord nervositet. Skulle det vara säkert att de skulle vinna i stil med varannan match skulle det vara lugnt, men nu har det varit som det varit och då blir det så här man känner sig.

PapaEmeritus: Enkel trea? Jag tror att det kan bli jobbigt, för även om motståndet kanske inte är det starkaste enligt tabellen så kan det bli knepigt. Även om HV71 har börjat spela bättre är de knappast något Frölunda, eller ens Leksand. Vi får se hur det blir

Sömnproblem pga HV? Maila de och klaga. :joy:

Av alla saker man kan vara orolig för

1 gillning

Är det Linus Fröberg som står bakom detta konto? :rofl: :rofl: :rofl:

2 gillningar

Vi kanske är som solen som har en cykel på 11 år med hög till låg aktivitet. Fast vi har 7 års cykel. Intressant. Nånting säger mig att vi är påväg in i 7 år av fantastisk och efterlängtad medelmåttighet

1 gillning

IMG_5636

2 gillningar

Tja du, jag skulle i alla fall se att de hamnar långt ner i tabellen än att de åker ut. Med tanke på hur det gått hittills, inte bara den här säsongen utan också några år tillbaka så skulle det vara ett plus om de blir kvar i SHL.

Gliffen i kassen. Fan va gött att se.

10 gillningar

GLIFFEN LÖSER SKÄGGBIFFEN!

1 gillning

Suck.
Mardrömmen fortsätter.
Ingen Stakkestad idag.

8 gillningar

Får han bra hjälp av utespelarna ska det nog ordna sig

Hansson behövs. Han hade gått rakt in i förstafemman i det här skitlaget.

2 gillningar

Hansson - Tikka - Stakke :smiling_face_with_three_hearts:

2 gillningar

Hansson-Tikka-Stakke. Man blir nästan blind av all stjärnglans

3 gillningar

Great minds think alike!

1 gillning

Haha samma tanke :hugs:

1 gillning

Vår förstakedja i Four Nations.

2 gillningar

Alsing-Lallegia. Vilket jäkla backpar egentligen. Skulle kunna bli shls bästa känns det som

4 gillningar